Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-26, 23:17
Medlem
Från att ha fotograferat rätt så länge med digitala kameror så har jag äntligen fått testa mig på en filmkamera. Jag fick en AE-1 från en familjemedlem och det är en perfekt möjlighet att leka runt like med film. Jag har fotograferat en del under veckan och köpte några rullar film. Fan vad dyrt! Vart köper ni eran film? Har ni några tips på hur man kan få det lite billigare?
Citera
2024-10-27, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gssempsmmw
Från att ha fotograferat rätt så länge med digitala kameror så har jag äntligen fått testa mig på en filmkamera. Jag fick en AE-1 från en familjemedlem och det är en perfekt möjlighet att leka runt like med film. Jag har fotograferat en del under veckan och köpte några rullar film. Fan vad dyrt! Vart köper ni eran film? Har ni några tips på hur man kan få det lite billigare?
Ingen stor produkt i dag, tror man får betala vad Cyberphoto tar.

Framkallning är väl ännu värre.
Citera
2024-10-27, 06:18
Medlem
Jag undrar också. Bor du i Stockholm? Var köpte du din film?
Citera
2024-10-27, 06:22
Medlem
Var framkallar man billigt idag?
Citera
2024-10-30, 07:11
Medlem
Citat:

Jag köper i princip all min film från Brunos Bildverkstad i Stockholm.

Har även köpt en del från Scandinavian photo.

Billigt blir det ju inte oavsett vart man beställer ifrån.
Citera
2024-10-30, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Kulor
Var framkallar man billigt idag?

Billigast blir om man kan framkalla själv.

Eftersom jag inte kan det så låter jag Odenlab eller Crimsonlab framkalla och skanna åt mig.

Jag har även tänkt anlita Team framkallning någon gång i framtiden.
Citera
2024-10-31, 10:03
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:

Jag köper all min film från Brunos Bildverkstad eller Gunnar Olsson Foto beroende på vad de har i lager.
Skitsvårt att komma undan billigt med inköp av film nu för tiden, kanske går det att fynda på t.ex Tradera, men överlag skulle jag säga att de flesta återförsäljare ligger ganska nära varandra prismässigt.
Citera
2024-11-01, 05:36
Medlem
Citat:

Det går ju förstås även att köpa utgången film billigare på exempelvis Tradera.
Men då krävs det lite mer pyssel i framkallningen, samt i exponering m.m.
Citera
2024-11-04, 09:53
Medlem
Jag beställer från fotoimpex.com
Citera
2024-11-14, 21:17
Medlem
Skulle tro att Photax i Nybro har lägst priser i Sverige i nuläget. Tror det var 70 kr för Fomapan 100, 125 kr för Ilford HP5 och 125 kr för Kodak Colorplus, sist jag kollade (135-36). Dock kostar ju frakten en slant, så man måste ju köpa ett antal rullar för att det ska bli billigare per rulle än från den lokala fotohandlaren. Skulle tro att prisnivån är på ungefär samma nivå som tyska Fotoimpex om man räknar med moms och frakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in