Citat:
Ursprungligen postat av
OdCaBo
Beror ju helt p vad man har fr problem. "Cannabis" som medicin blir s missvisande nr det r tusentals olika cannabinoider, terpener och massa annat som kan anvndas p helt olika stt.
Lite skillnad om du har ms eller epilepsi liksom.
Min avsikt var vl frmst att beskriva skillnaderna mellan "fullspektrum" och "isolat". Sen beskrev jag vad jag har hrt anekdotiskt om varfr sk isolat inte har ftt s bra rykte.
Men knner du till nt specifikt dr det brukar funka bttre med sk isolat? Jag gr inte det, men jag r ingen expert som hnger med i forskningsfronten. Bara en lekman med ett antal rs erfarenhet och intresse.
EDIT: Frresten jag borde sklart dela min personliga erfarenhet ocks. Jag tyckte Horsteds munspray (fullspektrum, THC + CBD) var bra, men svag och dyr, s jag r inte lngre patient dr. Den gav mig rligt talat en bttre effekt n jag fr nr jag rker, nyktrare. Skte fr depression och ADHD, fick ett recept som det stod "nervsmrtor" p.
Sen har jag bekanta som behandlar smrta med isolaten frn Aureum. Och dom verkade visserligen vldigt njda ocks. Dock var det ett par r sedan jag pratade med dem , s rutinerna och tillgngen p preparat kanske ser annorlunda ut nu.