2024-10-28, 16:54
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
vertygad om vad?

Han tror det som setts av piloter och radar r svamp gas? Vderballonger?

Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Tycker inte han r vettig ngonstans, han jmfr alltid ufo frgan med tomtar och troll, har du hrt ngon seris ufo forskare jmfra s? Jag tycker det r vldigt tydligt vad hans agenda r.
Nu r inte ufo-frga s enkel som gra tomtar i tefat, utan helt sjukt konstig.
Att jmfra med tomtar r en bra liknelse tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Fick bara konstiga vibbar r en kopia av Ufo-mysteriet med Felix Herngren
N, den var rtt ljlig faktist, detta knns bttre.
Citera
2024-10-28, 22:22
Medlem
hobby_smokers avatar
Hade den p i bakgrunden nr jag sysslade med annat.
Lite mycket flum men en del man kan skratta t.

Definitivt bttre n de med Mns Herngren.
Citera
2024-10-29, 18:36
Medlem
Svartskggs avatar
Jag tittade en halvtimme, men sen trttnade jag. Det var ju mest en massa galna mnniskor med tokiga ider.
Citera
2024-10-30, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Jag tittade en halvtimme, men sen trttnade jag. Det var ju mest en massa galna mnniskor med tokiga ider.

Ja, vldigt konstigt program. Ju galnare desto bttre, anser nog programledaren.
Citera
2024-10-30, 09:40
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja, jag har bara hrt serisa forskare uttala sig s.

Uttalar man sig om att utomjordingar tvrtemot alla bevis faktiskt existerar och man frsker bevisa deras existens s r man inte en riktig forskare, utan en agendadriven aktivist.

En sann forskare frsker alltid falsifiera sina antaganden.

Jag har aldrig hrt ngon seris forskare uttala sig s, kan du visa exempel p detta, s att ditt ord inte r falskt?

S du driver inte en agenda sjlv? Att prata om de bevis som faktiskt existerar och utomjordingar, frstr
faktiskt ingenting, kan du utveckla vad du menar med detta? Du verkar inte veta sjlv vad du pratar om, s det vore intressant att hra.

Att forskare alltid frsker falsifiera sina antaganden, kan du utveckla detta? Kan du ens ngot om hur forskning gr till? Vilka erfarenheter har du om forskning? Bertta fr mig hur forskning gr till.
Citera
2024-10-30, 09:47
Avstngd
One2Manys avatar
Citat:
Jag har aldrig hrt ngon seris forskare uttala sig s, kan du visa exempel p detta, s att ditt ord inte r falskt?

Det r bara att googla. Ska jag torka dig i rven ocks?

Citat:
S du driver inte en agenda sjlv? Att prata om de bevis som faktiskt existerar och utomjordingar, frstr
faktiskt ingenting, kan du utveckla vad du menar med detta? Du verkar inte veta sjlv vad du pratar om, s det vore intressant att hra.

"Bevis"

Det finns inga djvla "bevis" fr att utomjordingar existerar eller att de flyger runt i vr atmosfr.

Du vet inte vad "bevis" betyder, frvnande.

Citat:
Att forskare alltid frsker falsifiera sina antaganden, kan du utveckla detta? Kan du ens ngot om hur forskning gr till? Vilka erfarenheter har du om forskning? Bertta fr mig hur forskning gr till.

Hahahaha, du vet inte ens vad falsifiering r, mrks att du r lgutbildad din djvla pappskalle. Dag 1 p hgskola lr man sig det.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Falsifierbarhet

Det hr r grunden fr all modern vetenskap.
Citera
2024-10-30, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
"Clas som r ordfrande fr UFO-Sverige men i femtio r inte blivit vertygad i brist p reella bevis"....frn serien

Klart han r vertygad om att det finns UFO:n (som i oidentifierade flygande freml). Sedan r det vl en annan femma att han inte hittat bevis fr vad detta r. Frmodligen hade han inte suttit som ordfrande fr UFO-Sverige i femtio r om han inte haft ett starkt intresse fr UFO fenomenet.
Citera
2024-10-30, 11:49
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det r bara att googla. Ska jag torka dig i rven ocks?

Ska jag googla p dina lgner?

"Bevis"

Det finns inga djvla "bevis" fr att utomjordingar existerar eller att de flyger runt i vr atmosfr.

Vem har psttt att utomjordingar existerar? Vad finns det fr bevis att utomjordingar inte existerar enligt dig, som r s kunnig?

Hahahaha, du vet inte ens vad falsifiering r, mrks att du r lgutbildad din djvla pappskalle. Dag 1 p hgskola lr man sig det.

Jag vet mycket mer n dig vad falsifiering r, att du lnkar till wikipedia, sger vl allt om din kunskap i mnet...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Falsifierbarhet

Det hr r grunden fr all modern vetenskap.

Du kan inget om modern vetenskap.

Varfr tror du jag valde att skriva till dig? Jo, det r fr att du r totalt okunnig och spelar p
som att du faktiskt vet ngot genom att lnka till wikipedia...
Senast redigerad av prodigy123 2024-10-30 kl. 11:51.
Citera
2024-10-30, 12:19
Avstngd
One2Manys avatar
Citat:
Du kan inget om modern vetenskap.

Varfr tror du jag valde att skriva till dig? Jo, det r fr att du r totalt okunnig och spelar p
som att du faktiskt vet ngot genom att lnka till wikipedia...

Hahahaha, dumskallen som inte vet vad "falsifiering" r tror han har ett ben att st p

https://www.vetenskapsteori.se/SW/Sd...ll%20hypotesen.

https://people.dsv.su.se/~hk/vetenskapsteori/ch5.htm

https://www.mv.helsinki.fi/home/wade...lsifiering.htm

Vad sa du nu d, din lgutbildade dumfitta?
Dag 1 p Universitet lr man sig vad Falsifiering r och varfr det mste appliceras p all vetenskaplig teori.
Citera
2024-10-30, 12:25
Medlem
Citat:
Tycker inte han r vettig ngonstans, han jmfr alltid ufo frgan med tomtar och troll, har du hrt ngon seris ufo forskare jmfra s? Jag tycker det r vldigt tydligt vad hans agenda r.

Ja, tror ocks att han antingen vet mer n han fr sga och dljer det genom att frljliga sig sjlv och andra, eller s har han annan agenda och sitter dr fr att hlla koll (utver att frljliga d).
Citera
2024-10-30, 12:30
Medlem
prodigy123s avatar
"Bevis"

Jag vill bara pongtera att jag r helt objektiv i frgan, jag pstr absolut ingenting om att det finns utomjordingar eller UAP.

Dremot pstr du att det finns inga "djvla" bevis fr ngot av detta, d vill jag sklart ha bevis p dina pstenden om att det inte finns ngra bevis, s du fr grna lnka dina bevis om detta. Du behver backa upp dina pstenden, och inte komma med massa substanslst dravel.
Citera
2024-10-30, 15:34
Medlem
Det finns ufo sklart. Jag tycker att det r ofta som konspirationsmnniskor anklagar UFO-Sverige fr att "dlja att det finns ufo". Svaret r ju att ven UFO-Sverige, som nu brjar bli riksknda, sger att det finns ufo. Cirka 5-7 procent kvarstr ju som oidentifierat efter underskning och r allts ufo. Dessa 5 procent som r gtfulla har troligen helt olika frklaringar. Sen kan jag frst att om man bara accepterar utomjordingar som frklaringar till gtfulla rapporter, s kan man bli provocerad av att landets strsta ufoorganisation har vetenskapliga ambitioner och sger att man noga mste granska och ska svar och att det inte r skrt att det r utomjordiskt bara fr att det r oidentifierat och gtfullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in