2024-11-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Påminner om konstruktionen med skalbolag som används för att dölja de verkliga ägarna. Givetvis är det staten som styr SVT (och kommersiella intressen som styr staten).

Om SVT vore "oberoende", varför skulle de då ha inställt sig hos Pliktverket för tjänstgöring och krigsplacerat sin personal?

https://www.journalisten.se/nyheter/...-all-personal/

Kommer inte det nya åttaåriga sändningstillståndet som utarbetats kunna göra
SVT mera normalt.
Det nya sändningstillståndet har har inte börjat att träda i kraft än.
Var inte det nya tillståndet utarbetat av Alf Svensson, men det är fortfarande det gamla som gäller.
Citera
2024-11-27, 16:57
Medlem
Tant Anne har blivit intervjuad i Journalisten:

” Anne Lagercrantz: ”Vi ska inte vara ett ängsligt företag”

SVTs vd Anne Lagercrantz vill tvätta bort ängslighetsstämpeln, öka digitaliseringstakten och skapa utrymme för fortbildning. ”SVT Play kommer att ersätta SVT 1. Hur kan vi då fortsätta att vara samlande?” Hon säger också att journalister har en ”historisk skuld” och att man nog man måste vara nyfiken om man vill ha ett jobb på SVT i framtiden.”

https://www.journalisten.se/nyheter/...sligt-foretag/

Strax därefter är det betalvägg. Nån prenumerant som kan berätta mer om vad det står i intervjun?
Citera
Igår, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinFinnen
Tja, jag är åxå nyfiken. Hon ser ju bedrägligt bra ut och förefaller vara äktsvensk. Men med hennes långa bakgrund inom svensk PK-nyhetsmedia så är hon nog den mest solida hörnsten i AP-Sverige man kan föreställa sig. Som sagt, vi vet åtminstone vad hon är och vad vi får. Pölsa är å förblir pölsa. Det får bli Donken på mig som vanligt.

VART i hela helvete ser hon bra ut? Alltså hon var ett utseende som gör att jag kokar bara jag ser den där fula nunan vill jag slå sönder något, det är nåt som gör henne så vidrigt jävla ful. Fy faaaan
Citera
Igår, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
VART i hela helvete ser hon bra ut? Alltså hon var ett utseende som gör att jag kokar bara jag ser den där fula nunan vill jag slå sönder något, det är nåt som gör henne så vidrigt jävla ful. Fy faaaan

Handlar det om utseende? Störde mig först på hennes utseende. Sen tänkte jag till och började lyssna på vad hon sa. Hon verkar vettig. Ingen kommersiell som bara håller med. Men hon är intelligent och vetenskaplig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in