2024-10-28, 12:29
Medlem
Se upp snart kommer allmänheten med utskicket av nya broschyren om krisen eller kriget kommer samt ett rejält dokumentärserie med bl aom bl a de mega-rikas förberedelser för ”The Event.” börja ställa frågor till mest förberedda grannen eller släktingen

Liten trailer här och verkar gå se första avsnittet på 27 minuter med Valter Skarsgård på SVTplay redan.
https://www.svtplay.se/din-guide-till-jordens-undergang

De kommer bl a avhandla kärnvapenkrig, pandemi, väderhändelser och om AI kan bli ett hot.

Häckla gärna mesta struntet i varje avsnitt men beröm gärna någon del även.
Du har betalat för detta med mediaskatten trots allt.
Citera
2024-10-28, 12:40
Medlem
kalkryggars avatar
Jag varken ser trailer eller något första avsnitt. Hur ser du detta?
Citera
2024-10-28, 12:43
Medlem
Tomtekukars avatar
De glömde de största hoten mot mänskligheten - Trump, patriarkatet, Putin, Erdogan och Orban...och SD.
Citera
2024-10-28, 12:52
Medlem
Ha, ytterligare en serie som skall få oss att må dåligt och vilja ge upp våra individuella friheter till statsmakten.
Citera
2024-10-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag varken ser trailer eller något första avsnitt. Hur ser du detta?
Jag missuppfattade vad de menade med inatt kl 2.00. Så vi får nog hålla oss i 13 timmar till.

Här är teasern jag satt och tittade på lunchen om de megarikas bunkrar.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...ras-lyxbunkrar

Tyvärr blir det visst bara tre avsnitt så allt hotfullt hinns nog inte med som min personliga favorit, s k Carringtonhändelse från Solen.
Citera
2024-10-31, 10:36
Medlem
Vad tycker ni om dokumentären?
Citera
2024-10-31, 10:44
Avstängd
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Vad tycker ni om dokumentären?

Ahh, herregud

Det är för min del alldeles för abstrakt för att gripas av obehag. Möjligen kan man tycka att SvT är totalt oansvariga för att producerar något sånt här, då det är många (ffa barn) som får en rejäl dos med ångest . Barn tenderar att ta budskapen som den här mer bokstavligen.

Smaka på titeln : Din guide till jordens undergång

Snaskigt,spekulativt och dystopiskt . Fy fan säger jag. Allting handlar om prediktioner och sämsta möjliga utgång baserat på lite lösa boliner.
De som blir engagerade kommer att bli hysteriska , de som tycker det är för mycket att ta in blir antagligen mer apatiska. Och sedan har vi (förhoppningsvis) en hel del som bara fortsätter sina liv och försöker fylla det med ljus och positivitet oavsett jordens -fucking- undergång.
Ett effektivt sätt för medborgare att tänka på annat än det som JUST NU är viktigare.
Senast redigerad av Upplyften 2024-10-31 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in