Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-10-29, 07:41
Medlem
Mjlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlemsannan
VANLIGA pinnar.

Du har gjort ordet vanlig till ett vldigt aggressivt ord. Hur ser du p det beslutet?
Citera
2024-10-29, 08:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Tomater och salt och spenat, marinerad vitlk. Avokado, vldigt energirik men ocks mttande. Salt och lite chiliss p.

Man blir inte fet p avokado fr att det r energirikt. Skulle folk ta det du freslr fre chips och snacks, s skulle folk bde bli friskare och smalare utan att anstrnga sig srskilt mycket.

Rkna kalorier r en bluff phittad av livsmedelsindustrin fr att legitimera notoriskt tande av deras beroendeframkallande skrpprodukter. Normalviktig hller man sig genom att hlla sig till sdana naturliga snacks och ta riktig mat som inte har innehllsfrteckning och en massa e-nummer.
Citera
2024-10-29, 12:11
Medlem
Estrellas popcorn r kalorisnla, vanliga popcorn innehller faktiskt en hel del kalorier.
Sedan r Nicks glass vldigt god, typ 360 kalorier fr 500 ml. Pndys godis r ocks en favorit, finns massa olika smaker.
Nicks har ocks olika chokladbars, en favorit r deras coco, smakar som bounty. Corny har ocks en variant, innehller endast 68 kalorier.
Citera
2024-10-29, 12:28
Medlem
Skippa snacksen. Hll upp 500gram naturell kvarg (50g protein redan dr), med granatppelkrnor, blbr, banan, hackade pplen, lite valntter och mandlar. Toppa med kanel och lite kardemunmma. t. Och trna hrt.
S kommer du slippa trla efter kalorifria chips. detta finns ej
Citera
2024-10-29, 12:50
Medlem
LuiLuis avatar
Salami!
Citera
2024-10-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Man blir inte fet p avokado fr att det r energirikt. Skulle folk ta det du freslr fre chips och snacks, s skulle folk bde bli friskare och smalare utan att anstrnga sig srskilt mycket.

Rkna kalorier r en bluff phittad av livsmedelsindustrin fr att legitimera notoriskt tande av deras beroendeframkallande skrpprodukter. Normalviktig hller man sig genom att hlla sig till sdana naturliga snacks och ta riktig mat som inte har innehllsfrteckning och en massa e-nummer.

Jo jag hller med, skulle drfr rekommendera avokado och marinerade bnor t.ex. som snacka framfr gurka och tomat d det ger mer nring och mindre sug sen.
Citera
2024-10-31, 16:08
Medlem
jag vet ditt snack. jag kpte 500g surimi sticks fr 20kr. Bra med protein, lgt med fett, osv. Bra att snacka p fr att fylla ut trningsdagen och inte bli ett fetto.

falu rgrut med kikrspasta (hummus) r en annan som fungerar.

eller skivbar leverpastej (den med 14% fett, 20% protein), krvs inte mer n en kniv. arboga light
Senast redigerad av fonzen 2024-10-31 kl. 16:20.
Citera
2024-11-01, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Dyrt som fan det man kper. Men jag tnker din kropp r det dyrbaraste du har. Investera i den.

Dock om man kan gra det sjlv p ett hyffsat enkelt stt r ju det bra. Fr kolla upp det tack fr tipset.

Exakt s har jag brjat tnka p gamla dar ocks. Om det r nt som r vrt att lgga pengar p s r det maten. Det gamla uttrycket stmmer verkligen, man blir vad man ter. Och ju ldre man blir, desto mer knslig emot skrp och kemikalier i maten blir man.

I rlighetens namn s r blir det inte s vrst billigt med hemgjord beef jerky heller, fr man behver nstan fyra kilo frskt ktt fr att gra 1 kg torkat. Men det blir nd vldigt vrt det, eftersom kpe-bj kostar 900 kg/kg (varav 10% r socker, maltodextrin och kryddor).

Om du vill testa sjlv, vilket jag rekommenderar, s r det enklaste att kpa lvbiff, som du skr upp i lagom stora remsor, och sen kryddar/marinerar efter smak. Och sen torkar i ugnen p ca 75 C tills bitarna fr lagom tuggmotstnd.
Det kan ta ca 10-15 timmar kanske, beroende p hur stora bitar och annat.

Jag gr det maximalt enkelt fr mig och kryddar bara med torra kryddor, och bara p en sida (hatar kladd och jobb). Och det blir nd svinbra. Kryddade med endast salt nu senast, och kommer att gra det nsta gng ocks.
Citera
2024-11-01, 11:41
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Exakt s har jag brjat tnka p gamla dar ocks. Om det r nt som r vrt att lgga pengar p s r det maten. Det gamla uttrycket stmmer verkligen, man blir vad man ter. Och ju ldre man blir, desto mer knslig emot skrp och kemikalier i maten blir man.

I rlighetens namn s r blir det inte s vrst billigt med hemgjord beef jerky heller, fr man behver nstan fyra kilo frskt ktt fr att gra 1 kg torkat. Men det blir nd vldigt vrt det, eftersom kpe-bj kostar 900 kg/kg (varav 10% r socker, maltodextrin och kryddor).

Om du vill testa sjlv, vilket jag rekommenderar, s r det enklaste att kpa lvbiff, som du skr upp i lagom stora remsor, och sen kryddar/marinerar efter smak. Och sen torkar i ugnen p ca 75 C tills bitarna fr lagom tuggmotstnd.
Det kan ta ca 10-15 timmar kanske, beroende p hur stora bitar och annat.

Jag gr det maximalt enkelt fr mig och kryddar bara med torra kryddor, och bara p en sida (hatar kladd och jobb). Och det blir nd svinbra. Kryddade med endast salt nu senast, och kommer att gra det nsta gng ocks.
Blir nog billigare n det som kps iaf, ska prova gra och vga fr o se kilopris i jmfrelse. Tack fr receptet.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in