• 6
  • 7
2024-12-09, 23:17
Avstngd
baby-spenat, kanske roman-salat eller t-om fina tomater?

annars kan du ju ta och tugga p dina egna ord en stund
Citera
2024-12-09, 23:22
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Normalviktig hller man sig genom att hlla sig till sdana naturliga snacks och ta riktig mat som inte har innehllsfrteckning och en massa e-nummer.
du verkar helt "glmt" av ansvaret man har i att leva ett aktivt liv, fr att slippa vervikt.

e-nummer r inte per se ngot negativt utan det r vad som mste deklareras, om det ena och om det andra. som "t-ex" ifall det gller en produkt dr fler n en ingrediens r inblandat. rtta mig grna om jag har fel. dvs, en sak du handlar i affren som heter "tomat" lr vl knappast ha direktivet att det mste deklareras med e-nummer, men jag skulle vilja se dina mnadsliga inkpskvitton dr produkterna inte innehller e-nummer!!
Citera
2024-12-10, 02:47
Avstngd
rgbrd med frskostdip.
Citera
2024-12-10, 06:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
du verkar helt "glmt" av ansvaret man har i att leva ett aktivt liv, fr att slippa vervikt.

e-nummer r inte per se ngot negativt utan det r vad som mste deklareras, om det ena och om det andra. som "t-ex" ifall det gller en produkt dr fler n en ingrediens r inblandat. rtta mig grna om jag har fel. dvs, en sak du handlar i affren som heter "tomat" lr vl knappast ha direktivet att det mste deklareras med e-nummer, men jag skulle vilja se dina mnadsliga inkpskvitton dr produkterna inte innehller e-nummer!!

Det hjlper inte att bara leva aktivt. Den strsta anledningen till att folk r feta r inte fr att de rr p sig fr lite, utan fr att de ter FEL kost. Mnga vuxna och ven barn i vissa fall skulle sannolikt g ner flera kilo bara genom att plocka bort sockret och ta en kost mer baserad p naturliga fetter och proteiner.

E-nummer r inte s svrt att undvika. Kp riktig mat r svaret p det. Det gr att laga god mat utan e-nummer. Tvrtom blir den ofta godare bara ju mer naturlig den r.
Citera
2024-12-10, 12:01
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det hjlper inte att bara leva aktivt. Den strsta anledningen till att folk r feta r inte fr att de rr p sig fr lite, utan fr att de ter FEL kost. Mnga vuxna och ven barn i vissa fall skulle sannolikt g ner flera kilo bara genom att plocka bort sockret och ta en kost mer baserad p naturliga fetter och proteiner.

E-nummer r inte s svrt att undvika. Kp riktig mat r svaret p det. Det gr att laga god mat utan e-nummer. Tvrtom blir den ofta godare bara ju mer naturlig den r.
ja du har ju din teori. men jag vill som sagt se inkpskvittona fr ditt tande under ngra mnaders tid, s fr vi se hur bra du r p att undvika det du varnar fr mest hr. e-nummer!

med all sannolikhet r du en hycklare som inte lever som du lr.men som sagt, verbevisa mig grna

f- s var jag och lmnade ett par matkassar till en bekant senast igr. han r tunn som en pinne, och verkar ta som en hst. rr sig knappast mnga steg heller. hans favoritmat under mnga r lr varit willys fryspizza, toppat med lite extra kryddor och tomat. ev. x-tra ost ibland, tror jag. allts jag tror han t detta s gott som varje dag lnge. men saken r inte riktigt klar frn min sida. men snacks jag vet att han tyckt om mycket r chili-jordntter. vilket jag ocks kper ibland. mitt bmi lr ha varit i princip samma sedans typ ~7 rs lder, och de f gnger jag mrkt att jag blivit fetare har jag ocks frsttt anledningen och korrigerat mitt beteende. de senaste drygt fem ren har jag nog gtt upp strax ver fem kg, men min aktivitetetsniv har ocks kat kraftigt.

och jag "ter" kopisa mngder e-nummer.
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-10 kl. 12:27.
Citera
2024-12-10, 17:33
Medlem
dallassallad rullad i ngra tunnskurna skivor rostbiff r nyttigare och mindre kcal n en pse micro popcorn som har palmolja och hrdad fett i. och r dessutom riktigt snacks. popcorn r bara tomma kolhydrater

kokta delikatessmortter med smr.

en 100gram grekisk salladsost rullad i timjan och ett skal frsk filodeg - och in i ugnen. sen lite olivolja p och kka med ngra soltorkade tomater frn burk. eller varfr inte grilla en paprika i ugn med salladsosten insmulad. lika gott

en tetra pack med kokta kikrtor med valfri dipp till.

sen fr helvete, rr p dej.
Senast redigerad av fonzen 2024-12-10 kl. 17:43.
Citera
2024-12-18, 15:26
Medlem
Brukar kra denna kombo vid deff p helgerna:

2st estrella popcorn cheddar = 730 kalorier
1st Nick's = 284-350 kalorier beroende p smak

= 1000kcal
Citera
2024-12-19, 22:17
Bannlyst
Pndy sljer gott sockerfritt godis
Citera