Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det hjlper inte att bara leva aktivt. Den strsta anledningen till att folk r feta r inte fr att de rr p sig fr lite, utan fr att de ter FEL kost. Mnga vuxna och ven barn i vissa fall skulle sannolikt g ner flera kilo bara genom att plocka bort sockret och ta en kost mer baserad p naturliga fetter och proteiner.
E-nummer r inte s svrt att undvika. Kp riktig mat r svaret p det. Det gr att laga god mat utan e-nummer. Tvrtom blir den ofta godare bara ju mer naturlig den r.
ja du har ju din teori. men jag vill som sagt se inkpskvittona fr ditt tande under ngra mnaders tid, s fr vi se hur bra du r p att undvika det du varnar fr mest hr. e-nummer!
med all sannolikhet r du en hycklare som inte lever som du lr.men som sagt, verbevisa mig grna
f- s var jag och lmnade ett par matkassar till en bekant senast igr. han r tunn som en pinne, och verkar ta som en hst. rr sig knappast mnga steg heller. hans favoritmat under mnga r lr varit willys fryspizza, toppat med lite extra kryddor och tomat. ev. x-tra ost ibland, tror jag. allts jag tror han t detta s gott som varje dag lnge. men saken r inte riktigt klar frn min sida. men snacks jag vet att han tyckt om mycket r chili-jordntter. vilket jag ocks kper ibland. mitt bmi lr ha varit i princip samma sedans typ ~7 rs lder, och de f gnger jag mrkt att jag blivit fetare har jag ocks frsttt anledningen och korrigerat mitt beteende. de senaste drygt fem ren har jag nog gtt upp strax ver fem kg, men min aktivitetetsniv har ocks kat kraftigt.
och jag "ter" kopisa mngder e-nummer.