2024-10-28, 20:17
Medlem
Martensites avatar
Har varit inskriven på Arbetsförmedlingen i ett par månader nu och har skickat in mina aktivitetsrapporter månadsvis. Jag började dock jobba idag, så jag skrev ut mig idag. Måste jag fortfarande skicka in min aktivitetsrapport för oktober månad efter den 1:a november? Jag tycker det är lite otydligt på Arbetsförmedlingen hemsida.

Tänkte ringa med imorgon, men kanske någon här som har koll?
Citera
2024-10-28, 20:28
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Nej, ignorera AF helt. Du jobbar ju nu.
Citera
2024-10-28, 20:28
Medlem
321js avatar
https://arbetsformedlingen.se/kontak...oerjar;take:10

Jag har fått jobb och börjar om en månad. Behöver jag rapportera fram till jag börjar?

Du behöver vara aktivt arbetssökande fram till dagen du skrivs ut. Det innebär att du behöver aktivitetsrapportera och söka tillfälliga arbeten fram till dagen du påbörjar ditt kommande arbete. Skrivs du ut från Arbetsförmedlingen innan den 14:e i månaden behöver du inte aktivitetsrapportera för föregående månad.
Citera
2024-10-28, 20:37
Medlem
Liberationfronts avatar
Är såhär korkade dagens unga är?
Citera
2024-10-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Har varit inskriven på Arbetsförmedlingen i ett par månader nu och har skickat in mina aktivitetsrapporter månadsvis. Jag började dock jobba idag, så jag skrev ut mig idag. Måste jag fortfarande skicka in min aktivitetsrapport för oktober månad efter den 1:a november? Jag tycker det är lite otydligt på Arbetsförmedlingen hemsida.

Om du vill ha ersättning för oktober så måste du.
Citera
2024-10-28, 21:43
Medlem
Citat:

Nej det behöver du inte.
Citera
2024-10-28, 22:12
Medlem
Har du någon form av ersättning du vill ha ut för Oktober? Akassa, FK eller liknande så kan det vara bra att rapportera en sista gång. Annars kan du som sagt skita i det.
Citera
2024-10-28, 22:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Är såhär korkade dagens unga är?

Ja, tyvärr.
Citera
2024-10-29, 12:38
Avstängd
om du vill ha ersättning för dem dagar i oktober (via tex försäkringskassan) så bör du nog skicka in din aktivitetsrapport den 14:november. om du får veckovis ersättning hos -akassan kan du ticka i att du påbörjatt ett jobb nu. Så medelar dem arbetsförmedlingen och sen kommer arbetsförmedlingen ringa dig och följa upp - skriva ut dej. alternativt skriver du ut dej ur arbetsförmedlingen den 15:e nov efter skickat in aktivitetsrapport där du anger sökta jobb + att du gått på intervju och fått jobbet
Senast redigerad av fonzen 2024-10-29 kl. 12:42.
Citera
2025-02-27, 17:07
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/f...1-953e257f771c

Porren tar sin in bland rapporterna för dom arbetslösa.
Citera
2025-02-27, 20:45
Medlem
Citat:

Herregud, varför göra ett så stort projekt av detta? Till och med ringa?

Det var ett tag sedan du lade upp tråden, men till andra i samma situation; skriv bara in ett dussin sökta arbeten, oavsett om du sökt där eller ej, och så är saken klar och du kan gå vidare med livet. Det är min rekommendation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in