Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 12:55
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Var inte så lättlurad/blåst, snälla
Jaså. Gäller samma sak Ukraina då? Att man inte skall tro allt som sägs? Lustigt att när det gäller något Israel och Ukraina säger, då är allt 100% sant. När motsidan har något att säga, då är det 100% lögn. Ok. Tycker du att jag är snäll nu?
Citera
Igår, 13:07
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Jaså. Gäller samma sak Ukraina då? Att man inte skall tro allt som sägs? Lustigt att när det gäller något Israel och Ukraina säger, då är allt 100% sant. När motsidan har något att säga, då är det 100% lögn. Ok. Tycker du att jag är snäll nu?

vem är alla ? Jag har aldrig sagt något sådant.
Det är krig i Ukraina. Klart att inte allt stämmer.

Har själv sett exempel där Ryssland anklagades för att bomba en skolgård.
Förstorade man bilden såg man att det stod granatkastare på skolgården dvs militärt mål.
osv osv
Citera
Igår, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumanComputer
Konstnären och SVT-aktuella Stina Wollter anklagas för att ha spridit antisemitiska konspirationsteorier om israeliska organstölder. Men är det antisemitiskt om det är sant? Proletären har intervjuat Donald Boström, journalisten som avslöjade organstölderna.

Länk
https://proletaren.se/artikel/stina-...s-organstolder
Har du en länk till där hon i så fall ska ha gjort det?
Citera
Igår, 13:58
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Lol, den kommunisten var ju minst lika sjuk i huvudet och hatade israel ännu mer???????

Knappast....Men, du har kanske källa på det? Nä just det, tänkte väl det. Som vanligt här på FB.
Citera
Igår, 14:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Har du en länk till där hon i så fall ska ha gjort det?

Det är väl såna här instagraminlägg folk reagerat på:
Att Israel systematiskt tagit organ och hud från dödade palestinier, att de ljugit om "beheaded babies" och våldtäkt”, att de dödat sina egna på festivalen från helikoptrar, att det var dom som grävde gångar under Alshifasjukhuset...
osv

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-forsvarar-sig

Sen har hon ju iofs själv backat på vissa av påståendena i efterhand - så man kan ju tycka att kritikerna kunde släppa det såhär ett år efteråt - det är ju knappast som om "ena sidan" är så mycket bättre än den andra i den där jävla mellanösterhärvan..
Att uppgiften om systematiska organstölder saknar grund medger Stina Wollter i efterhand.
– Jag erkänner att jag ”got carried away”. Folk skickar länkar till mig. Men är det det som är viktigt här, undrar jag?
https://www.svt.se/kultur/stina-woll...rsmord--s025sd
Senast redigerad av SnakePlisssken Igår kl. 14:15.
Citera
Igår, 14:25
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
vem är alla ? Jag har aldrig sagt något sådant.
Det är krig i Ukraina. Klart att inte allt stämmer.

Har själv sett exempel där Ryssland anklagades för att bomba en skolgård.
Förstorade man bilden såg man att det stod granatkastare på skolgården dvs militärt mål.
osv osv
Ok. Du har uppenbarligen rim och reson. Bra. Fortsätt med det. Men försök läsa lite tydligare vad jag skriver, så slipper vi munhuggas.
Citera
Igår, 14:55
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Ok. Du har uppenbarligen rim och reson. Bra. Fortsätt med det. Men försök läsa lite tydligare vad jag skriver, så slipper vi munhuggas.

men problemet jag har är at varje gång jag påpekar något sådant uppenbart så får man rysstroll
stämpel i pannan. Jag är för fan inte ryssvänligt, noll sympati. Våra arvsfiender sedan 1500 talet.

Det betyder inte att jag är 100 % positiv till genomruttna korrupta Ukrainare heller.
Skickar vi 100 MUSD till budgetstöd till Ukraina så kommer garanterat 20 % återfinnas på
konton på Cayman islands.

Tigerns ränder försvinner inte bara för att det är krig.
Citera
Igår, 15:02
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumanComputer
Konstnären och SVT-aktuella Stina Wollter anklagas för att ha spridit antisemitiska konspirationsteorier om israeliska organstölder. Men är det antisemitiskt om det är sant? Proletären har intervjuat Donald Boström, journalisten som avslöjade organstölderna.

Länk
https://proletaren.se/artikel/stina-...s-organstolder

Vem är det som anklagar Stina Wollter?

Vad har Stina Wollter faktiskt sagt i frågan?
Citera
Igår, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är väl såna här instagraminlägg folk reagerat på:
Att Israel systematiskt tagit organ och hud från dödade palestinier, att de ljugit om "beheaded babies" och våldtäkt”, att de dödat sina egna på festivalen från helikoptrar, att det var dom som grävde gångar under Alshifasjukhuset...
osv

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-forsvarar-sig

Sen har hon ju iofs själv backat på vissa av påståendena i efterhand - så man kan ju tycka att kritikerna kunde släppa det såhär ett år efteråt - det är ju knappast som om "ena sidan" är så mycket bättre än den andra i den där jävla mellanösterhärvan..
Att uppgiften om systematiska organstölder saknar grund medger Stina Wollter i efterhand.
– Jag erkänner att jag ”got carried away”. Folk skickar länkar till mig. Men är det det som är viktigt här, undrar jag?
https://www.svt.se/kultur/stina-woll...rsmord--s025sd
Det verkar som att de zionistiska gymnasie-semantikerna har hängt upp sig på ordet "systematiska" här. Hur många organ från av zionister mördade palestinier måste dessa stjäla innan en zionistisk gymnasie-semantiker går med på att övergreppen är "systematiska"?

I runda slängar?

Någon som vet?

Någon som har frågat DNs ärkezionistiska chefredaktör och gymnasie-semantiker Peter Wolodarski?

Eller DNs ägare, den ärkezionistiska familjen Bonnier, rent av?

Har dom gett oss några siffror härvidlag?
Citera
Igår, 23:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det verkar som att de zionistiska gymnasie-semantikerna har hängt upp sig på ordet "systematiska" här. Hur många organ från av zionister mördade palestinier måste dessa stjäla innan en zionistisk gymnasie-semantiker går med på att övergreppen är "systematiska"?

I runda slängar?

Någon som vet?

Någon som har frågat DNs ärkezionistiska chefredaktör och gymnasie-semantiker Peter Wolodarski?

Eller DNs ägare, den ärkezionistiska familjen Bonnier, rent av?

Har dom gett oss några siffror härvidlag?

Spelar det någon som helst roll? För mig kan de lika gärna ha ihjäl varandra hur systematiskt de vill, eftersom båda sidor låter sig ledas av dårar som verkar precis lika oförmögna och ovilliga att ens försöka få ett slut på eländet så finns det ju knappast någon lösning att hoppas på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in