Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-11-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Att som svensk gå och skåla över ett 40-tal nu f.d. ryska byggnader i skitlandet Finland måste vara höjden av lyteskomik, när vi på vår egen tröskel har hela städer som nu domineras av människor som är oss långt mer främmande (tvi, muslimer!) än ryssar.

Ryssar>muslimer. Men visst, bra signalpolitik från Finlands sida. De kanske längtar efter Vinterkriget 2.0. Alla vet att vettet åker ut när sponken åker in hos våra grannar i öst. Nu är förvisso Ryssland ett modernt u-land som inte ens hade klarat av tvåfrontskrig med två förhållandevis små länder, så risken är väl minimal, men ändå... Is the juice worth the squeeze? Jag är tveksam.

Som finsk medborgare förstår jag dig ur ditt perspektiv.
Citera
2024-11-01, 19:54
Avstängd
erik.otuktssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transportern
Som finsk medborgare förstår jag dig ur ditt perspektiv.

Snällt sagt med tanke på att jag inte var lika snäll mot ert land, men visst är det sant. Hajar inte hur resonemanget går när man faktiskt delar en gräns med Ryssland. Varför peta på björnen, liksom?
Citera
2024-11-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Snällt sagt med tanke på att jag inte var lika snäll mot ert land, men visst är det sant. Hajar inte hur resonemanget går när man faktiskt delar en gräns med Ryssland. Varför peta på björnen, liksom?

Vi är uppfostrade av far och morföräldrar som lärde oss, kanske inte hata ryssar men inte långt ifrån.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in