Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-31, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Då sökte du förrådshotell där du kan komma och gå som du vill?

Det är billigare med riktig magasinering där dina grejor ställs undan till du kontaktar dem och vill ha tillbaka.

Exempel:
https://bmmagasinering.se/magasinering-malmo/

400kr/mån för 9kbm, men 100kr varje gång man vill komma åt grejorna och det måste förbokas.

400 kr varje månad för usla 9 kvadrat är fortfarande för mycket. Jag trodde först att man kunde hyra ett sådant där skjul som man ser på tv för kanske 1000 kr om året. Då hade det ju faktiskt gått att ha saker man tvekar över att göra sig av med. Ska man betala 4800 kr för 9 kvadrat om året så kan man lika gärna slänga prylarna.
Citera
2024-10-31, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qh
400 kr varje månad för usla 9 kvadrat är fortfarande för mycket. Jag trodde först att man kunde hyra ett sådant där skjul som man ser på tv för kanske 1000 kr om året. Då hade det ju faktiskt gått att ha saker man tvekar över att göra sig av med. Ska man betala 4800 kr för 9 kvadrat om året så kan man lika gärna slänga prylarna.

Vad för slags skjul?
Citera
2024-10-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vad för slags skjul?

Sådant där i amerikanska program där de köper allt innehåll. Ett sådant här: https://proest.com/wp-content/upload...orage-unit.jpg

Det är stort som ett garage, och många använder dem till att förvara just fordon. Jag kollade priserna i USA, och de verkar ännu värre. 9 kvadrat i Texas kostar 1870 kronor i månaden.
Citera
2024-11-08, 21:17
Medlem
R.Rs avatar
Du måste väl ändå förstå att 1000 kr/år för ett rymligt förråd är en önskedröm. Ska du köpa mark och uppföra förrådsbyggnader så är det en kostnad på hundratusentals kronor. Sen tillkommer underhåll och personalkostnader. Samt att den som driver verksamheten antagligen vill tjäna något på det. Med så låga priser hade det gått i konken direkt.

I ditt fall så är det billigaste du kan göra att försöka inhysa sakerna hos någon bekant som bor rymligt och har plats. Då kanske det räcker med någon fin flaska whiskey om året i motprestation.
Citera
2024-11-08, 23:10
Medlem
killawifes avatar
Det finns billigare om man letar runt lite. Men dessa magasin kostar rätt mycket.
Citera
2024-11-09, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Det är inte 9 m2 utan 9 m3. Du verkar inte ha koll på enheter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in