Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-31, 13:52
Medlem
Jantejantejantes avatar
Jag har för närvarande ett problem där jag skapade ett nytt google konto och knöt en prenumeration till Canva. Jag kan lösenordet till kontot, men telefonnumret jag hade knutet till kontot för 2faktorsautentisering är borta. Jag har inte loggat in på någon annan enhet. Vad fan ska jag göra för att komma in på kontot eller avsluta prenumerationen på Canva?

Den hjälp som google erbjuder leder ingenstans, man går runt i cirklar.
Citera
2024-10-31, 14:20
Medlem
Du har inte tillgång till telefonnumret.
Du har inte aktiverat reservmetoder (annat telefonnummer eller reservkoder).
Återstår bara att återställa Google-kontot.
Använd sökorden "återställa google konto" och följ instruktionerna.
Citera
2024-10-31, 16:09
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantejantejante
Jag har för närvarande ett problem där jag skapade ett nytt google konto och knöt en prenumeration till Canva. Jag kan lösenordet till kontot, men telefonnumret jag hade knutet till kontot för 2faktorsautentisering är borta. Jag har inte loggat in på någon annan enhet.

Tråkigt. Givetvis är det säkerhetsmässigt vansinne att ge sitt telefonnummer, och att det knyts upp till ett konto på det här sättet, vilket vi nu ser ännu ett exempel varför så är fallet. Det är helt enkelt farligt, och ingen bra idé. Det är lika vansinnigt som att ha alla sina familjefoton på en hårddisk utan backup.

Citat:
Den hjälp som google erbjuder leder ingenstans, man går runt i cirklar.

Exakt mina erfarenheter av google. Helt i paritet med riktiga bedragare,.

Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Du har inte tillgång till telefonnumret.

Nej. Det är ju det som är problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Återstår bara att återställa Google-kontot.
Använd sökorden "återställa google konto" och följ instruktionerna.

Nu låter du exakt som googles cirkelsupport.

Citat:
Vad fan ska jag göra för att komma in på kontot eller avsluta prenumerationen på Canva?

Förmodligen enklare att gräva i den änden.

Går Canva komma i kontakt med på annat sätt, och fråga vad de gör om pengarna slutar komma in? Avslutar de bara kontot då, eller tänker de koppla in kronofogden?

Dras det pengar automatiskt på något vis? Direkt från ditt kontokort? Via Paypal?
Citera
2024-10-31, 18:53
Medlem
Jantejantejantes avatar
Jag löste det genom canva-supporten, tog utdraget från kortet kopplat till kontot och skickade en printscreen, sedan ställde de lite fler frågor kring kortet som var kopplat till prenumerationen och så avslutade de prenumerationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in