Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-31, 16:10
Medlem
Dom flesta jag känner håller på Kamala.
Dom lyssnar på P1, läser Aftonbladet och kollar på Rapport.
Dom är vanliga, snälla människor som helt enkelt tror att MSM är ärliga och äkta...
Citera
2024-10-31, 16:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Vore bättre om de vore neutrala. USA kommer gå åt helvete oavsett vad. Harris vill inte ens göra en intervju med Joe Rogan utan att det ska vara regisserat från början. Hjärndött. Hon är en svag kandidat
Vill och vill men hon hinner inte mellan sitt kampanjade, Hennes stab ville men då var JR tvungen åka dit hon var då föll det!
Citera
2024-10-31, 16:16
Medlem
Vem bryr sig? Det är amerikanarna som är röstberättigade, och de kommer aldrig välja en kvinna som president den närmsta framtiden.
Citera
2024-10-31, 16:17
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Tror detta beror på flera saker.

1. Folk är dåligt insatta i amerikanska valet och köper i stort det som går via MSM. Vilket är oerhört vinklat och selektivt, för Harris fördel och Trumps nackdel naturligtvis.

2. Svensk media rent av ljuger ofta om vad Trump gör och säger.

3. Trump har en bombastisk stil som svenskar inte känner igen eller uppskattar, men som för amerikaner inte är något särskilt uppseendeväckande.

Sen spelar Ukrainakriget en roll. De som röstar på vänsterpartierna gillar såklart inte Trump. Och bland högerväljarna är stödet till Ukraina en mycket viktig fråga bland många, och de föreställer sig att Trump kommer överge Ukraina till Rysslands fördel, och kanske t.o.m. överge Nato, vilket trumfar all annan politik han står för och även att Harris framstår som woke och inkompetent. Har märkt att vissa till höger är fanatiska till Ukraina är till en sån nivå att de beter sig som rena sekterister.

Hade människor orkat skaffa en egen bild av saker, och om media hade haft en mer ärlig rapportering av Trump/Harris, så hade siffrorna jämnat ut sig en del.

Du har fel.
Jag är vänster och jag håller på Donald Trump så länge han har varit och funnits. Han är helt enkelt en man som får saker gjorda och det gillar folk. Folk ogillar politiker som bara pratar och skall utreda (citat från en amerikansk borgmästare).

Som sagt jag är vänster jag har absolut på Donald Trump för att han är en av de som vill ha fred på jorden och det vill inte Biden eller Harris.
Trump vill stoppa Ukraina bedrägerit mot USAs och Europas folk och ännu mer det gör han får min röst. Han ser när det är stora utsugare och de stora bolagen som jag säger Ica medans vi skattebetalare får vara de som betalar in pengar till kriget.

Och att detta skulle vara någon överraskliga svenskarna håller på Harris eller Biden har jag aldrig trott
Svenska folket är idioter och det har jag sagt att hävdat här inne på denna sidan under flera års tid.

Dåligt insatta och nöjer sig med enbart nyheter från svenska massmedia istället för att ta reda på lite var till exempel Trump har gjorts när han var president innan och hur lite Biden och Harris har gjort.

Som tur är kommer det att bli Trump som vinner. Så vi slipper svenskarnas klagan.
Citera
2024-10-31, 16:20
Medlem
CyberIngmars avatar
Usa har ett nyanserat medielandskap i jämförelse med Sverige. 96% av svenska nyheter kommer från Bonniers och public service. Svensk msm copy-paste direkt från CNN, Washington Post medan politiska analyser kommer från The View.

Den svensk på fallet skola köper in läromedel från Bonniers. Man kan säga att kritiskt tänkande inte lärs ut i skolan. Hjärntvätten börjar tidigt.

Själv vill jag varken se Kamala eller Trump som statsminister i Sverige. Än mindre president.
Citera
2024-10-31, 16:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Åtta av tio av svenskarna stödjer enligt denna undersökning Harris som president:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...-i-valet-i-usa

Kanske inget överraskande och ingen större analys av varför det är så stor skillnad jämfört med amerikanerna läggs fram. Det enda som tas upp är såklart att de hemska SD-väljarna i viss mån stödjer Trumpen över Kamelen.

Trist att de inte kunde hitta en enda trumpist att intervjua. De kanske får leta nån annanstans än på Södermalm/Gärdet?

Varför tror flashback att Trump har så svagt stöd i Sverige?
Svenskar är i allmänhet ganska intelligenta. Det är bara lågbegåvade som stödjer Donald.
Citera
2024-10-31, 16:24
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Låter rimligt ungefär 8/10 svenskar är efterblivna idioter

Det ligger någonting i vad du säger.
Jag har själv alltid hävdat under snart 20 års tid. Att i Sverige är ungefär 95 % av befolkningen fullständiga idioter som inte skulle ha rätt att rösta eller ens vara myndiga.

Men det var ju ändå ganska så glädjande besked att det finns ändå två av tio svenskar som förstår bättre.

Tror dock inte det är SD svansen får Åkesson kunde ju inte välja mellan Biden eller Trump.

Svensk pass media får vara glada för de har verkligen lyckats bra med det här med att hjärntvätta folket. Först gick de på bluffen med Ukraina och sedan bluffen med Sverigedemokraterna och nu bluffen med Harris.

Så sammanfatta - svensken är en idiot och betraktas så också numera av övriga europeer.
Citera
2024-10-31, 16:42
Medlem
Hoppas Harris vinner. Då kommer Nato växa. Mer krig. Mer frihet. Mer liv.
Citera
2024-10-31, 16:49
Medlem
Studsbolls avatar
Svensken i allmänhet vet mycket lite om amerikansk politik och ännu mindre om var Harris faktiskt står politiskt. Ved de vet är att Trump ångat på som en clown och eftersom det står emellan Harris och just Trump säger de föga oväntat at de föredrar Harris.
Citera
2024-10-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Du har fel.
Jag är vänster och jag håller på Donald Trump så länge han har varit och funnits. Han är helt enkelt en man som får saker gjorda och det gillar folk. Folk ogillar politiker som bara pratar och skall utreda (citat från en amerikansk borgmästare).

Som sagt jag är vänster jag har absolut på Donald Trump för att han är en av de som vill ha fred på jorden och det vill inte Biden eller Harris.
Trump vill stoppa Ukraina bedrägerit mot USAs och Europas folk och ännu mer det gör han får min röst. Han ser när det är stora utsugare och de stora bolagen som jag säger Ica medans vi skattebetalare får vara de som betalar in pengar till kriget.

Och att detta skulle vara någon överraskliga svenskarna håller på Harris eller Biden har jag aldrig trott
Svenska folket är idioter och det har jag sagt att hävdat här inne på denna sidan under flera års tid.

Dåligt insatta och nöjer sig med enbart nyheter från svenska massmedia istället för att ta reda på lite var till exempel Trump har gjorts när han var president innan och hur lite Biden och Harris har gjort.

Som tur är kommer det att bli Trump som vinner. Så vi slipper svenskarnas klagan.
Ologiskt att vara vänster och stödja Trump som ju helt klart är högerextrem. Det går bara ihop om man tycker om andra auktoritära ledare som Putin, Erdogan m.fl och inte bryr sig om ideologin. En dragning till Stalins diktatur kan ju också finnas där och då också ett stöd till det ryska imperialistiska krig i Ukraina.
Citera
2024-10-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Vore bättre om de vore neutrala. USA kommer gå åt helvete oavsett vad. Harris vill inte ens göra en intervju med Joe Rogan utan att det ska vara regisserat från början. Hjärndött. Hon är en svag kandidat

Till och med Joe Rogan medgav att KH gått med på en intervju, men bara i en timme och på en annan plats för att passa i hennes schema. KH hade inga andra krav i övrigt. Det var Joe som tackade nej till intervjun.

Men det är ju fakta och det brukar inte vissa personer tycka om.
Citera
2024-10-31, 17:12
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ologiskt att vara vänster och stödja Trump som ju helt klart är högerextrem. Det går bara ihop om man tycker om andra auktoritära ledare som Putin, Erdogan m.fl och inte bryr sig om ideologin. En dragning till Stalins diktatur kan ju också finnas där och då också ett stöd till det ryska imperialistiska krig i Ukraina.

Du fattar nog inte att i USA så är alla höger och så även Kamelen Harris.
Trump skulle jag säga är mer den gamla typen av en Sverigedemokrat. (alltså tiden innan de blev förändrade till ett äckligt borgerligt parti).

Många på vänsterkanten som håller på Trump för vi vill se fred.
Vi är även många inom V som tycker att Israel gör helt rätt som bombar sönder terroristerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in