Citat:
Ursprungligen postat av
EGH
Tror detta beror på flera saker.
1. Folk är dåligt insatta i amerikanska valet och köper i stort det som går via MSM. Vilket är oerhört vinklat och selektivt, för Harris fördel och Trumps nackdel naturligtvis.
2. Svensk media rent av ljuger ofta om vad Trump gör och säger.
3. Trump har en bombastisk stil som svenskar inte känner igen eller uppskattar, men som för amerikaner inte är något särskilt uppseendeväckande.
Sen spelar Ukrainakriget en roll. De som röstar på vänsterpartierna gillar såklart inte Trump. Och bland högerväljarna är stödet till Ukraina en mycket viktig fråga bland många, och de föreställer sig att Trump kommer överge Ukraina till Rysslands fördel, och kanske t.o.m. överge Nato, vilket trumfar all annan politik han står för och även att Harris framstår som woke och inkompetent. Har märkt att vissa till höger är fanatiska till Ukraina är till en sån nivå att de beter sig som rena sekterister.
Hade människor orkat skaffa en egen bild av saker, och om media hade haft en mer ärlig rapportering av Trump/Harris, så hade siffrorna jämnat ut sig en del.
Du har fel.
Jag är vänster och jag håller på Donald Trump så länge han har varit och funnits. Han är helt enkelt en man som får saker gjorda och det gillar folk. Folk ogillar politiker som bara pratar och skall utreda (citat från en amerikansk borgmästare).
Som sagt jag är vänster jag har absolut på Donald Trump för att han är en av de som vill ha fred på jorden och det vill inte Biden eller Harris.
Trump vill stoppa Ukraina bedrägerit mot USAs och Europas folk och ännu mer det gör han får min röst. Han ser när det är stora utsugare och de stora bolagen som jag säger Ica medans vi skattebetalare får vara de som betalar in pengar till kriget.
Och att detta skulle vara någon överraskliga svenskarna håller på Harris eller Biden har jag aldrig trott
Svenska folket är idioter och det har jag sagt att hävdat här inne på denna sidan under flera års tid.
Dåligt insatta och nöjer sig med enbart nyheter från svenska massmedia istället för att ta reda på lite var till exempel Trump har gjorts när han var president innan och hur lite Biden och Harris har gjort.
Som tur är kommer det att bli Trump som vinner. Så vi slipper svenskarnas klagan.