Citat:
Ursprungligen postat av
Solestrolls
Ja, jag håller självklart med dig. Men jag tror det är snudd på omöjligt att lösa en sån här situation om man inte har med sig familjehemmet och socialtjänsten. Och TS beskriver ju att kollegor till henne slutat för att det blivit för mycket för dem. Ibland tror jag helt enkelt att man får välja sina "krig". Och den här situationen låter ju helt hopplös.
Det är troligen en skola alla skiter i. Det är ju hemskt om fosterföräldrarna och soc inte ser att detta är mycket skadligt. Men fortsätter man polisanmälan som sedan går till soc kan inte de igga detta för alltid. Finns det en skola för barn med problem nära så kan inte skolan bara skeppa honom dit? Finns ju fler lärare där.
Tycker detta är ett krig man ska välja. Tänk på alla småflickor han förstör livet för. Annars erbjud alla mobboffer att byta skola till en bra.
Självklart ställer fosterföräldrarna inte upp om de tagit in ungen för pengarna.
Det låter skrämmande att han slår sin assistent, en 12-åring kan lätt vara 170. Varför anmäler inte han? Han har nog rätt mycket blåmärken att visa.
Det känns som alla är handfallna.