Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-03, 10:35
Medlem
Vore rätt komiskt om killen tror sig vara världsmästare i finska trycket och inte vill ha barn...
Citera
2024-11-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Vore rätt komiskt om killen tror sig vara världsmästare i finska trycket och inte vill ha barn...

trycket?
Citera
2024-11-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Är det totalt otänkbart för din del att skydda dig med något preventivmedel?

Varför är det TS problem om hon vill ha barn?

Och nej, de flesta preventivmedel för kvinnor är ingen hit, de bara suger på sjutton olika sätt.

P-piller- får bottenlös aptit och går stadigt upp i vikt, akne och depression, minskad lust.

Minipiller- samma som ovan fast bara lite mindre.

Kopparspiral- blödningar, sänkt Hb, trötthet och kramper från helvetet vid mens men annars rätt okej. Frånsett att jag blev gravid ändå en gång med en massa strul i tre månader efter. En släkting fick perforerad livmoder och sepsis av sin spiral och fick läggas in akut- är det rimlig risk att ta för att mannen ska slippa göra något åt saken?

Hormonspiral- får bottenlös aptit och går upp i vikt, värk i äggstockar, fet hy, nedstämd, minskad lust.

P-spruta: Blir psykopat, varken skrattar eller gråter och har noll sexlust vilket gör preventivmedel helt överflödigt. Passar däremot utmärkt om jag vill jobba som t.ex. kontraktsmördare. Min ex-sambo undrade vem jag var efter ett halvår med det.

Men det är klart, det är ju mycket mer synd om en man som måste ha en plastpåse på dicken några minuter istället för att må skit 24/7...
Citera
2024-11-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Varför är det TS problem om hon vill ha barn?

Och nej, de flesta preventivmedel för kvinnor är ingen hit, de bara suger på sjutton olika sätt.

P-piller- får bottenlös aptit och går stadigt upp i vikt, akne och depression, minskad lust.

Minipiller- samma som ovan fast bara lite mindre.

Kopparspiral- blödningar, sänkt Hb, trötthet och kramper från helvetet vid mens men annars rätt okej. Frånsett att jag blev gravid ändå en gång med en massa strul i tre månader efter. En släkting fick perforerad livmoder och sepsis av sin spiral och fick läggas in akut- är det rimlig risk att ta för att mannen ska slippa göra något åt saken?

Hormonspiral- får bottenlös aptit och går upp i vikt, värk i äggstockar, fet hy, nedstämd, minskad lust.

P-spruta: Blir psykopat, varken skrattar eller gråter och har noll sexlust vilket gör preventivmedel helt överflödigt. Passar däremot utmärkt om jag vill jobba som t.ex. kontraktsmördare. Min ex-sambo undrade vem jag var efter ett halvår med det.

Men det är klart, det är ju mycket mer synd om en man som måste ha en plastpåse på dicken några minuter istället för att må skit 24/7...

Pessar glömde du. Ingen hormonpåverkan alls i kvinnans kropp.
Citera
2024-11-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Pessar glömde du. Ingen hormonpåverkan alls i kvinnans kropp.

Eftersom alla kvinnor jag vet som provat säger att det är kladdigt och meckigt och
12 kvinnor av 100 blir gravida inom året med det så har jag inte brytt mig om att prova.
Citera
2024-11-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Eftersom alla kvinnor jag vet som provat säger att det är kladdigt och meckigt och
12 kvinnor av 100 blir gravida inom året med det så har jag inte brytt mig om att prova.

Du vill undvika p-medel som innehåller hormoner eller? Kopparspiral dömde du också ut.

Därför påminde jag om pessar. ( Jag föredrog p-piller när de kom - jag har haft tur att slippa drabbas av blodpropp, bröstcancer eller eventuella andra biverkningar som p-pillerbruk kan leda till.)

Mannen som introducerade pessar för mig var ovanligt erfaren. Han gjorde det lilla meckandet som en del av förspelet - inga problem tyckte jag.

”Om pessaret har rätt storlek och sitter som det ska är det ett effektivt skydd mot graviditet.”
Citera
2024-11-03, 20:05
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Min kille vet att ett avbrutet samlag är osäkert. Av olika anledningar är han inte redo för barn (dels har vi varit ihop mindre än 1.5 år dels har han ett barn sen innan och är rädd att satsa igen). I övrigt är vår relation kärleksfull och jag ser mig själv bli gammal med honom oavsett barn eller ej även om jag börjar längta lite.

Jag insisterade på kondomer fram till några mån sedan men när jag slutade ta det initativet körde han utan och drar ut typ två sekunder innan det går för honom.

Har nån haft en liknande historia? Hur gick det? Vi hade avbrutet samlag nära min ägglossning förra veckan och han stoppade även ett par fingrar i mig några min efteråt utan att tvätta av sperman. Jag skulle INTE göra abort oavsett vad och det vet han.

Undrar också hur han tänker när han absolut inte är redo för barn men kör en så osäker metod. Ovilja att ta beslut, låta ödet bestämma, typ? Kan tillägga att han har noll koll på min cykel.

Mina barn har blivit till med den metoden 👍
Informera honom när du har ägglossning och att det är då barn kan bli till (vet inte hur okunnig han är) och att det är extra riskabelt då. Då blir det ändå ett informerat beslut om han väljer köra oskyddat.
Citera
2024-11-03, 20:07
Avstängd
Baritsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Ville mest ha synpunkter på hur folk tror han tänker.

Det hela hänger på en viktig detalj som du verkar ha missat att ta upp.

Nämligen om du tar den i tvåan eller inte?
Citera
2024-11-03, 20:29
Medlem
Jag undrar hur du tänker som har oskyddat samlag med någon som inget vill ha barn?
Vill du skaffa barn med någon som inte vill?
Citera
2024-11-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
trycket?

Autocorrect ägde mig...
Citera
2024-11-05, 21:21
Avstängd
Låter som en vetting man, barn är inget man ska skaffa sig i dagens på många olika sätt otrygga samhälle.. tänk med hjärnan ist för livmordern så inser du nog ett och annat
Citera
2024-11-06, 20:54
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Låter som en vetting man, barn är inget man ska skaffa sig i dagens på många olika sätt otrygga samhälle.. tänk med hjärnan ist för livmordern så inser du nog ett och annat

Du tycker alltså det är vettigt att "skydda sig" med avbrutet samlag om man till varje pris vill undvika barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in