Citat:
Ursprungligen postat av
SmegmaFri
Är det totalt otänkbart för din del att skydda dig med något preventivmedel?
Varför är det TS problem om hon vill ha barn?
Och nej, de flesta preventivmedel för kvinnor är ingen hit, de bara suger på sjutton olika sätt.
P-piller- får bottenlös aptit och går stadigt upp i vikt, akne och depression, minskad lust.
Minipiller- samma som ovan fast bara lite mindre.
Kopparspiral- blödningar, sänkt Hb, trötthet och kramper från helvetet vid mens men annars rätt okej. Frånsett att jag blev gravid ändå en gång med en massa strul i tre månader efter. En släkting fick perforerad livmoder och sepsis av sin spiral och fick läggas in akut- är det rimlig risk att ta för att mannen ska slippa göra något åt saken?
Hormonspiral- får bottenlös aptit och går upp i vikt, värk i äggstockar, fet hy, nedstämd, minskad lust.
P-spruta: Blir psykopat, varken skrattar eller gråter och har noll sexlust vilket gör preventivmedel helt överflödigt. Passar däremot utmärkt om jag vill jobba som t.ex. kontraktsmördare. Min ex-sambo undrade vem jag var efter ett halvår med det.
Men det är klart, det är ju mycket mer synd om en man som måste ha en plastpåse på dicken några minuter istället för att må skit 24/7...