Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-11-19, 18:07
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Identifierar mig som hgerman, inte konservativ. Delar allts Tories frakt fr brittisk arbetarklass och finner valet av Badenoch mycket tilltalande.

Dina absoluta mtt r ointressanta. Mindre liberal, mer konservativ, mer hger, det r allt konservativa/hger har att hoppas p.

Du lter mer som en kotlettfriserad moderat som fallit offer fr de egna nyliberala frdomarna. Det r inte hger ty liberalism r vnster. Men med den profilen s frstr jag varfr du bara kan definiera konservatism utifrn liberal relativisering.
Citera
2024-11-19, 18:52
Medlem
MrEarlGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du lter mer som en kotlettfriserad moderat som fallit offer fr de egna nyliberala frdomarna. Det r inte hger ty liberalism r vnster. Men med den profilen s frstr jag varfr du bara kan definiera konservatism utifrn liberal relativisering.

Frstr att utnmningen av Badenoch provocerar dig som nazist, men Tories r ett hgerkonservativt parti med vana att hlla stnd mot nazism (som r en vnsterideologi). Badenoch kommer inte att visa den stupida brittiska arbetarklassen ngon nd. Nsta val blir det en skarp hgersvng i riktning mot konservatism och tuffa tag mot vnsterphitt som nazism, woke och feminism.

Det blir mitt sista svar till dig.
Citera
2024-11-19, 19:04
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Frstr att utnmningen av Badenoch provocerar dig som nazist, men Tories r ett hgerkonservativt parti med vana att hlla stnd mot nazism (som r en vnsterideologi). Badenoch kommer inte att visa den stupida brittiska arbetarklassen ngon nd. Nsta val blir det en skarp hgersvng i riktning mot konservatism och tuffa tag mot vnsterphitt som nazism, woke och feminism.

Det blir mitt sista svar till dig.

Ytterligare ett bevis fr att du r liberal nr du brja fisa ur dig nazist s fort du ftt brallorna neddragna. Och nej, nazism r inte vnster utan ligger lngt ut till hger utifrn den klassiska vnster-hgerskalan. Det r bara liberala trallgkar med sin enfaldiga hstskoteori som tror ngot annat. Du verkar frvnta dig att negressen ska g i nyliberal riktning. Oklart hur dock fr om du menar det jag tror s kommer det bara att cementera Labours makt ytterligare. Ca 80% av alla brunfolk som inte minst Tories varit med om att slppa in rstar nmligen Labour.
Citera
2024-11-21, 19:11
Medlem
Pr Strm tycker i alla fall hon r bttre n tuffe Uffe. Men bde England, Frankrike och Tyskland verkar g mot en katastrof. Finns inget som tyder p att hon skulle kunna styra upp landet. Fr det krvs nationalistiska partier som tminstone frsker med tervandring.

Den svenska s kallade hgerledaren Ulf Kristersson r ideologiskt svag. Han bleknar i jmfrelse med sin brittiska motsvarighet, Kemi Badenoch, som sedan knappt tv veckor leder det brittiska konservativa partiet Tories.
https://www.youtube.com/watch?v=UCBuWi5E7yA
Citera
2024-11-21, 19:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Pr Strm tycker i alla fall hon r bttre n tuffe Uffe. Men bde England, Frankrike och Tyskland verkar g mot en katastrof. Finns inget som tyder p att hon skulle kunna styra upp landet. Fr det krvs nationalistiska partier som tminstone frsker med tervandring.

Den svenska s kallade hgerledaren Ulf Kristersson r ideologiskt svag. Han bleknar i jmfrelse med sin brittiska motsvarighet, Kemi Badenoch, som sedan knappt tv veckor leder det brittiska konservativa partiet Tories.
https://www.youtube.com/watch?v=UCBuWi5E7yA

Vad skiljer Kemi och Ulf t? Att Kemi vill ha ldergrnsen fr knsbyten vid 18 och inte 16 som Ulf?
Citera
2024-11-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad skiljer Kemi och Ulf t? Att Kemi vill ha ldergrnsen fr knsbyten vid 18 och inte 16 som Ulf?
Jag vet inte. Har bara sett Pr Strms video.
Citera
2024-11-21, 19:41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Jag vet inte. Har bara sett Pr Strms video.

Kemi verkar vara Englands svar p Nyamko Sabuni.
Citera
2024-11-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kemi verkar vara Englands svar p Nyamko Sabuni.
Ja hon drar nog till Nigeria nr inbrdeskriget startar. Sabuni skulle ju dra till Norge nr Putin anfll.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in