Citat:
Ursprungligen postat av
Radyr
Det är nog du som inte förstår? Tester gjorda inom sjukvården=del av journal så jo varje kommentar du skriver i denna tråd handlar om att du vill få insyn i just en annans vårdjournal och det är inte okej. Ger vårdpersonal tillgång till journaluppgifter till utomstående begår de sekretessbrott.
Micro har redan givit dig flera konkreta svar du borde ta till dig.
En sak att vara orolig för sitt barn och söka råd och stöd i det, en annan att vilja gå förbi basala rättigheter.
Har en anmälan gjorts och soc utreder får du bara lita på att den görs på korrekt vis. Barnens bästa är det som ska vara i fokus.
JAG vill inte ha reda på svaren JAG vill att socialen ska få reda på svaren.
Det är rätt stor skillnad på ifall personen ifråga ”bara” rökt cannabis. Eller om den tagit amfetamin, tramadol OCH cannabis eller hur? De har nog rätt så stor betydelse i utredning om man har ett så kraftig blandmissbruk eller om man ”bara” röker grönt.
Och ja läser mellan raderna att de flesta tror detta handlar om en man. Men så är inte fallet. Utan de är en mamma, som svikit sitt barn något jävulskt.
Är barnets bäst att återkommande överdoser sker? För att socialen inte kan genomskåda manipulativa människor som tycker de har rätt att utsätta oskyldigt barn för försummelse och psykisk misshandel? Jag har inget vidare förtroende för socialen längre.
Nu när jag vet att de finns provsvar och allting blir svart på vitt önskar jag verkligen att detta kommer fram eftersom det pågått så länge
Jag känner att ni väljer att misstolka mitt inlägg och de känns, på riktigt. Jag bryr mig inte om någon journalhandling ja vill bara att missbruket ska uppdagas så någonting kan hända. Vilket de förmodligen inte kommer göra oavsett.