Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2024-11-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoicman
He who shall know it, would get it.

Okej men Albert Einstein "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. " :P
Citera
2024-11-06, 05:42
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Haha ja de är faktiskt exakt så! Hade ett gäng förr i min ungdom som hade detta sätt att tänka på som extrem sanning https://helpande.se/3d-4d-och-5d/ Om du orkar , har själv nu bara googlat löst o bara skummat lite på denna sidan så men det är samma tänk. Så finns ju sidor kvar på facebook som pratar om egot och hur fel andra har i saker och ting. "höja vibrationer på jorden" osv- allt med en sorts dryg ton även om man är med i dessa grupper, nu vet jag inte det var väl 1 år för 15 år sedan och var inte jätte aktiv just där men dåvarande nära vänner blev helt andra personer.
Dom mådde inte bra av det heller.. Pengar = onska. ANklagelser av "låga vibrationer" hit och dit och en sorts besatthet av att vara "Lightworker".
Självklart kom det en uppsjö av olika nya "healers" som skulle höja energin åt dig för en summa självklart men visst vill man inte "fastna i 3D världen där alla kommer lida utan du ska väl med och höja jordens energi"?

Finns säkert någon som haft mindre negativa upplevelser av denna typ av spirituellt tänk, men jag var 19 bast nyfiken och blåögd.

Själv känner jag att det är en personlig inre väg att vara spirituellt sökande eller andlig.

Men gött att vara fri från "sekt" tänket , dom går verkligen på en som är i ett sökande i livet , varesig naiv eller osäkerhet. Men man lär sig iallafall en del på vägen

Jo jag läste lite snabbt men det är samma typ av mekanismer eller vad man ska säga som lockar, vilka jag tror är just att man känner sig bättre än andra personer, man har insett något som andra inte förstår samt ska få någon form av pris eller liknade i slutet om man följer vägen som samfundet/sekten/religionen vill att man ska göra.

Jag är uppväxt som Jehovas Vittne och det är samma mönster/tankar där. De är det enda som har "sanningen", det är det enda som kommer komma till paradiset, de har nycklarna till att rädda mänskligheten och så vidare. Det skambelägger även sina medlemmar för minsta lilla tankefel och som avviker ifrån deras egna lära.

No Fap är ju typ lite samma, "Vi har sanningen och lösningen på de flesta problemen och det är att inte runka....." Vi är mycket bättre än alla viljesvaga och veka män som runkar, vi kommer bli "upplysta" och få krafter som få förstår sig på. Samma med att de skambelägger avvikare som andra sekter med. Pröva och skriva "Jag runkar varje dag och mår bra" i något No Fap forum/i en kommentar på en Pro No Fap video och folk kommer dumförklara dig som en idiot och säga att du inte förstår bättre eller har "sett ljuset" haha.

Man ska alltid dra öronen åt sig när folk kommer med märkliga påstående som att inte runka botar sjukdomar, att kristaller kan heala människor, att du kan läka cancer med tankens kraften och så vidare. Jag är själv nyfiken på andlighet, självutveckling, alternativ hälsa och så vidare, men det finns så mycket nötter och charlataner i detta fält som vill utnyttja andra människor för att bekräfta sitt ego eller tjäna pengar.
Citera
2024-11-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoicman
Och låt mig svara dig så här: det du säger om krympning och svagare erektioner beror helt och hållet på vilken nivå av praxis man befinner sig på. För någon som bara följer vägen under ett par veckor eller månader är effekten faktiskt den motsatta – både storleken och den sexuella kraften ökar avsevärt. De upplever kraftigare erektioner, intensivare ejakulationer, och en ökad libido. Många som tillfälligt utövar semen retention använder faktiskt dessa effekter för att förbättra sitt sexliv, vilket helt och hållet strider mot de djupare syftena med verklig semen retention och celibat.

Men om man går djupare in på vägen och praktiserar länge nog, kommer man att upptäcka en nyckel som leder till något bortom simpel återhållsamhet – nämligen till semen transmutation. När detta tillstånd av perfekt transmutation uppnås, ja, då krymper faktiskt könsorganet och erektionen minskar. Men detta är inte en negativ effekt, utan ett tecken på att man har öppnat dörren till kundalini och perfekt energitransformation. För en sådan person behövs ingen fortsatt produktion av fysisk vätska, för de har förmågan att omvandla och distribuera energin på en helt annan nivå.

Denna person existerar bortom den vanliga mannens behov och drivkrafter – han har nått en helt annan nivå av existens. Det är en värld som få någonsin når, men för dem som gör det, är de fysiska effekterna inget annat än manifestationer av den inre omvandling de har genomgått.

Låter som ett vattentätt mantra fula killar använder sig av för att de inte får ligga.
Jag föredrar att spruta i och på min vackra fru dagligen.
Citera
2024-11-06, 14:14
Avstängd
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Låter som ett vattentätt mantra fula killar använder sig av för att de inte får ligga.
Jag föredrar att spruta i och på min vackra fru dagligen.

Haha ja. Jag ger mig fan på att man får neckbeard av NoFap.
Citera
2024-11-09, 14:38
Medlem
NoTruces avatar
Era dumma jävlar. Klart ni ska runka. Hela den här "manosfär"-grejen är så erbarmligt pinsam så det finns inte. Det behövs ingen jävla klubb för att ta avstånd från sjuka kvinnoideal. Lev bara livet. Läs böcker. Snacka med varandra. Mumbo jumbo från kvacksalvare som kränger kvasivetenskaplig skit på Youtube är griftande på hög nivå. Naturligtvis från USA, where else. Ni känner igen dem genom att de alltid nämner sponsorn mitt i ett klipp. Tror ni att de här jubelidioterna själva avstår från att dra i snabeln? Knappast.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in