Citat:
Ursprungligen postat av
Ond.hicka
Ofta blir ju diskussioner om femininitet och maskulinitet pajkastning där kvinnor och män tävlar i vem som är värst. På listan över negativa feminina drag hamnar tjatigthet, bitchighet, manupilativitet, gråtmildhet, klängighet, hyckleri, ytlighet, pedanteri, projicerande, ansvarslöshet och feghet. Dessa är inte roliga egenskaper att leva med och inte sällan tas exempel från skribentens egna relationer.
Jag ser ofta kvinnor som skriver att de önskar att de vad lesbiska, önskar att de kunde bo i kvinnliga kollektiv eller leva helt och hållet utan män, men att det inte är alternativ. Däremot ser jag rätt sällan män som önskar att de var homosexuella, antagligen för att det är mindre maskulint. Det finns ju läger och sånt för män som vill öka sin maskulina energi genom att bonda, träna och göra vildmarksaker med andra män, men det är ofta bortviftat som bögigheter.
Heteromän som inte gillar femininitet eller kvinnor, önskar ni att ni var bögar och kunde vara med andra maskulina män? Eller önskar ni att ni var bisexuella/asexuella och kunde välja vilka ni lever med helt utan att ni tvingas till något av sexuella lustar?
Jag har turen att attraheras av
högtestosteronkvinnor snarare än på okåta neurotiska fjomp-tjejer som tror att Taylor Swift är bra musik, som man måste manipulera och vara svinig och manipulativ mot för att alls kunna komma till skott med.
Nej, det är inte otvättade sjömansflator jag då syftar på, men jag förstår det missförståndet eftersom testosteron ju är männens hormon - men testosteron finns även hos kvinnor.
Låt mig förklara:
Högtestosteronkvinnor värnar om sin kvinnliga skönhet (har långt rakt hår, kvinnligt runt ansikte, etc). De är kåtare så de sminkar sig sexigt. Vågar mycket i sängen. Och man kan se på deras sexiga kurvor att de har högt testosteron (ingen hängig mage, muskulösa lår). De eftersträvar inte att vara manliga på något vis, men testosteronet gör ändå att de ofta delar våra manliga hobbies såsom bilar, datorspel eller rave.
Testosteron ger ju dominant beteende, är det dominanta tjejer jag pratar om kanske någon undrar. Nej inte nödvändigtvis. Testosteron i normalhöga nivåer gör helt enkelt personen mindre velig, mer självsäker. Visst vore det skönt att slippa en tjej som står och velar i affärer och liknande i en timma innan hon valt klart?
Om man jämför med en högtestosterontjej ser jag NOLL anledning till varför man skulle föredra att umgås med en man, alltså även om vi snackar helt icke-sexuella aktiviteter.