• 1
  • 2
2024-11-04, 10:49
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
varför tröttnar du på dem?
jag menar..tröttnar du inte lika fort på felix?
vadå lita på....avviker kvaliteten från den förväntade eller?
Jag tröttnar på dom ja, dom smakar inte lika bra efter ett tag. Jag upplever även att jag får många som avviker i smak i avikos påsar, en mer unken smak, det gäller inte skinny fries som verkar hålla en högre kvalitet. Lamb Weston är också riktigt goda premiumfrittar men efter ett par portioner blir dom nästan smaklösa, färre dåliga frittar dock. Felix smakar alltid lika och det är sällan jag får dåliga frittar i någon påse.
Citera
2024-11-04, 11:55
Medlem
kalkryggars avatar
Aviko brukar jag uppskatta när de finns i frysen. Men som någon nämnde så tröttnar man på dem ibland och då lägger man en annan påse i frysen som omväxling. Då är det fint om man varierar mellan alla sorter som finns.

Dock, om man ska ha dem till mjukglass så ska de vara tunna pommes.
Citera
2024-11-04, 14:06
Medlem
Andersdamaans avatar
Avikos Premium tycker jag är absolut bäst, men vill man ha litet omväxling (och gillar tjockskuren pommes) så slår jag ett slag för Harvest Basket Jumbo! Riktigt goda efter en omgång i fritösen! Billigare än Avikos pommes blir det också, då det är Lidl som saluför dom.
Citera
2024-11-04, 14:16
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag tröttnar på dom ja, dom smakar inte lika bra efter ett tag. Jag upplever även att jag får många som avviker i smak i avikos påsar, en mer unken smak, det gäller inte skinny fries som verkar hålla en högre kvalitet. Lamb Weston är också riktigt goda premiumfrittar men efter ett par portioner blir dom nästan smaklösa, färre dåliga frittar dock. Felix smakar alltid lika och det är sällan jag får dåliga frittar i någon påse.
Ok, tack för svar, jag har bara ätit dem en gång nämligen
Citera
2024-11-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Enligt många andra trådar här på Flashback är det Aviko Premium Fries som är bäst.
Men det är sämst då de innehåller typ tio ingredienser
Citera
2024-11-11, 11:47
Medlem
Har köpt Coops egna pommes, de i grön påse. Tycker de är bra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in