Citat:
Ursprungligen postat av
trevligt.
Hej!
Jag har nyligen läst på TikTok att UFO:n är bevisade och vill nu se ett ännu tydligare än vad jag gjorde när jag var liten. Jag vill köpa alla redskap som kan öka mina chanser att se ett. Lånet jag tog ligger på 10 000 kr och har redan köpt ett teleskåp av modellnamn Teleskopas Skywatcher Explorer 130/900 Eq2 (4000kr). Min plan är att fånga UFOt på bild så jag kan sälja den till media för en enorm summa pengar. Kamera: Sony Xperia XA2.
Är det något mer jag behöver utrustningsmässigt? Räcker en varm skaljacka eller ska jag uppgradera till dun? Behöver jag dator? Ge mig gärna en lista!'
Tack
Det sker kanske 50 ufoobservationer per dygn globalt och vissa av dem förklaras med naturligt eller mänskligt ursprung. Med åren blir det många observationer, säg 10st x 365 dagar x 100 år = 365000, men chansen att få se ett UFO på en viss plats (i ett teleskop
) en viss natt är mycket liten.
Mitt bästa tips är att börja intressera sig för att identifiera vad man ser på himlen eller i luften: stjärnor, planeter, fåglar, flygplan, molnformationer, väderfenomen, ballonger, drönare etc. Då har man lite att göra i väntan på den dag då man eventuellt kommer att se något som man inte ens grovt kan klassificera som något faktiskt jordiskt.
Jag så två tefat när jag spanade efter falkar, vilka inte heller är så vanliga.