Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-11-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Sunkig lägenhet med andrahandsmöbler men skitstor ny TV med PS5:a. Scarface-affisch på väggen, vattenpipa, våg, och bong på bordet. En hel låda med massa små ziplockpåsar. Brandvarnaren ligger på köksbänken med det uttagna batteriet bredvid. Massor av pizzakartonger och foodorapåsar överallt. Brännmärken i plastmattan runt köksfläkten.

Tack för din diskbänksrealism, hög igenkänningsfaktor!

Kikade en gång in hos en dåre som frågade om vi skulle ta en cigg vid köksfläkten, jag röker dock inte men trampade in i lägenheten på en tjock matta av smutstvätt och han satte sig vid spisen och tände sin cigg. Döm om min förvåning när min blick sedan föll på spisplattorna, för de gick nämligen inte att se, eftersom de var täckta av några hundra (tusen?) cigarettfimpar -pundaren använde alltså själva spishällen som en askkopp, tydligen helt normalt förfarande i hans värld 😃
Senast redigerad av Florman 2024-11-05 kl. 23:08.
Citera
2024-11-05, 23:39
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Och själva tycker de att de är så ohyggligt smarta som slipper jobba och njuter av att om kvällarna kunna köpa vapes, Red Bull, chips och lite gräs för eget bruk för pengarna de dragit in på att småbeckna. Det är nästan provocerande att de är omedvetna om hur dåligt de har det. Själv sitter man i en villa som ökat ett par miljoner i värde på bara några år, det är också rätt chill och dessutom helt lagligt.

Kan bara instämma. Jag tror att min bekant drar in 20-30k i månaden och det har han nog gjort ett tag. Ponerar man att han lägger undan en tusenlapp här och där så har han nog ett sexsiffrigt belopp efter att ha hållit på med detta i över 10 år. Sen finns det även ett visst värde i klockor, kläder osv. Men jag greppar inte hur han planerar att tvätta sina pengar. Nu har jag aldrig rört mig i de kretsar där kriminella som tjänar miljoner i månaden hänger men dessa som drar in som en vanlig månadslön pratar aldrig någonsin om hur de ska använda sina pengar på annat sätt än att gå till affären och köpa en jacka för tio tusen kontant.

Personligen blir jag provocerad av den större skaran som inte är kriminell men som sitter på soc och tror att de är smartare än mig som jobbar när de får lägenheten betald av socialen och sitter hemma med sin månadspeng på några tusen kronor.
Citera
2024-11-05, 23:46
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
En del som "lyckats" och har kontakter har köpt ett svartkontrakt i Stockholms innerstad, såna kontrakt betalas ju oftast med sedlar.
Men majoriteten skulle jag gissa bor hemma eller på olika soffor, ibland långtidshotell eller "baxade" lägenheter.

Hemska tanke att få in ohyran i stan. Här har de inte att göra - smutset.
Citera
2024-11-06, 01:16
Medlem
Sickmyducks avatar
De hyr nog lägenheter svart eller genom air bnb och är skrivna någonstans där de aldrig är.
Citera
2024-11-06, 03:51
Medlem
tomyhockeys avatar
Jag var hos en arab bil service för att fixa bilen han frågade om jag vill ha bostad han hade stort nätverk med vd för fastighets bolag . Så gäng kriminella har goda kontakter och kan få bostäder var dom vill money talks . En som äger en pizzeria fick bostad i centrala sthlm snabbt utan att stå i kö .
Citera
2024-11-06, 08:31
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Yrkeskriminella/gängkriminella/gangsters - hur bor de?

De kan knappast få bostadslån för BR utan taxerad inkomst. Det hjälper inte om de har massa kontanter från drogförsäljning. De borde inte kunna få förstahandskontrakt för hyresrätt heller. Samtidigt är de väldigt materialistiska - det är viktigt med fina bilar, klockor och sånt.

Det enda jag kan tänka mig är att de har svartkontrakt, men hur många sådana finns det för fina lägenheter?

De vill väl inte köra en bil för en miljon och sen åka hem till en jättesliten lägenhet, det borde förstöra deras självbild av att vara "rik".

Teorier?

Tror inte det där stämmer över huvud taget. Yta är viktigt. Sedan kryper de hem till sina no go-zones?

Etablerade t.ex araber som man haft som grannar gillar att ha det flashigt hemma med kristallkronor och dyra mattor. Men dessa är ju inte gängkriminella.

Ja, generaliserar hårt angående människor ifrån arabländer. Men känner fyra familjer och de alla lägger otroligt mycket pengar på inredning.

Men som sagt, gängkriminella bor nog inte särskilt speciellt. De lever för dagen och impulsivt.
Citera
2024-11-08, 10:36
Medlem
brianmolkos avatar
De kanske kan köpa det för en pengarullen, en del fastighetsmäklare tar väl de. De brukar ju vara bra på ljuga och kalla allt fantastiskt. Vilket kanske allt var för 20 år sedan, då det är anledning till köp av bostad. hade saker fortfarande varit så, hade vi nog sluppit all drogförsäljning och så, de som kallar sig ”rappare” hade dragit in sina mynt på annat.
Senast redigerad av brianmolko 2024-11-08 kl. 10:37. Anledning: Felstavning på iphone
Citera
2024-11-08, 10:39
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Tror inte det där stämmer över huvud taget. Yta är viktigt. Sedan kryper de hem till sina no go-zones?

Etablerade t.ex araber som man haft som grannar gillar att ha det flashigt hemma med kristallkronor och dyra mattor. Men dessa är ju inte gängkriminella.

Ja, generaliserar hårt angående människor ifrån arabländer. Men känner fyra familjer och de alla lägger otroligt mycket pengar på inredning.

Men som sagt, gängkriminella bor nog inte särskilt speciellt. De lever för dagen och impulsivt.

Sånt ser man på udda hemnetbobjekttråden, de gar typ marmor och kristallkronor
Citera
2024-11-08, 16:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Yrkeskriminella/gängkriminella/gangsters - hur bor de?

De kan knappast få bostadslån för BR utan taxerad inkomst. Det hjälper inte om de har massa kontanter från drogförsäljning. De borde inte kunna få förstahandskontrakt för hyresrätt heller. Samtidigt är de väldigt materialistiska - det är viktigt med fina bilar, klockor och sånt.

Det enda jag kan tänka mig är att de har svartkontrakt, men hur många sådana finns det för fina lägenheter?

De vill väl inte köra en bil för en miljon och sen åka hem till en jättesliten lägenhet, det borde förstöra deras självbild av att vara "rik".

Teorier?

Det du tycker är status skiljer sig från vad de tycker är status. Fint hus i exklusivt läge kan de inte finansiera om de inte tvättat enormt med pengar. Ingenstans där jag rör mig i fina områden hittar jag getto-babbar. Inte ens särskilt vanligt med invandrare med högre utbildning i exklusiva områden. Klassiska svenska villaområden för övre medelklass hittar jag dem inte heller på. En och annan iranier möjligtvis men inga araber eller negrer.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tar in på hotell?

Bor du länge på hotell och betalar svart så lär hotellet tipsa polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Bilder från FUP visar genomgående en deprimerande inredningsstil… nerdragna persienner i sliten hyreslägenhet, madrass utan lakan direkt på golvet, kläder slängda i en hög och ett kök där pizzakartonger och odiskade tallrikar trängs på köksbänken. Gangsterglamour

Så är nog verkligheten för de flesta. Tror inte de tycker det är jobbigt. Då skulle de ju inte bo så. "Fina" invandrare har väl städat hemma hos sig men som jag sett rejält övermöblerat. På tok för stora soffor och fåtöljer i för små rum. Går man inte på hemmet så ser man direkt om det är invandrare som säljer. Finns inga böcker tex.

Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Många kriminella har väldigt stora, rymliga våningar i eftertraktade områden som många svenskar bara kunde drömma om. Kriminella har extrema tillgångar i vissa fall. Dessa får de av batikhäxor och homosexuella män.

Många? Aldrig sett några i exklusiva områden jag vistas i. Vet dock att enstaka gängledare tvättat pengar och kunnat köpa hus i exklusivt område, men det var inte arab/neger utan Balkan. De smälter ju lättare in.
Citera
2024-11-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det du tycker är status skiljer sig från vad de tycker är status. Fint hus i exklusivt läge kan de inte finansiera om de inte tvättat enormt med pengar. Ingenstans där jag rör mig i fina områden hittar jag getto-babbar. Inte ens särskilt vanligt med invandrare med högre utbildning i exklusiva områden. Klassiska svenska villaområden för övre medelklass hittar jag dem inte heller på. En och annan iranier möjligtvis men inga araber eller negrer.

Bor du länge på hotell och betalar svart så lär hotellet tipsa polisen.

Så är nog verkligheten för de flesta. Tror inte de tycker det är jobbigt. Då skulle de ju inte bo så. "Fina" invandrare har väl städat hemma hos sig men som jag sett rejält övermöblerat. På tok för stora soffor och fåtöljer i för små rum. Går man inte på hemmet så ser man direkt om det är invandrare som säljer. Finns inga böcker tex.

Många? Aldrig sett några i exklusiva områden jag vistas i. Vet dock att enstaka gängledare tvättat pengar och kunnat köpa hus i exklusivt område, men det var inte arab/neger utan Balkan. De smälter ju lättare in.
Men är det inte konstigt om de bryr sig jättemycket om materiella saker när det gäller bilar och sånt men det är ok att bo som en råtta i rinkeby. Så är det väl inte i hemlandet så att säga
Citera
2024-11-08, 21:31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Men är det inte konstigt om de bryr sig jättemycket om materiella saker när det gäller bilar och sånt men det är ok att bo som en råtta i rinkeby. Så är det väl inte i hemlandet så att säga

Vissa bor i "palats", men verkligen inte alla. I Sverige kan de rätt riskfritt ägna sig åt kriminalitet. I deras hemländer skull de sitta utfattiga och röka vattenpipa och dricka té, spöa upp sin fru tillika kusin, våldta en get. Här kan de köpa en BMW från Tyskland med 35.000 mil på mätaren. Har nog inte råd eller prioriterar inte kvalitetsdäck osv. Allt är yta, inget djup. En BMW och Versace-skjorta med en Gucci-becknarväska ser fett ut. Att de sedan luktar ingrott svett och otvättat, röker i bilen, inte borstat tänderna och inte bytt kalsonger spelar liksom ingen roll. Det syns inte. Bor de i en mögelskadad lägenhet med trasiga persienner och läckande kranar så syns inte det för andra. Hade det funnits något ordningssinne, någon ansvarskänsla, disciplin, framtidsplanering i generna hade deras länder inte varit shithole-countries.

Det var ju någon parasit som bodde typ i en två. i Farsta och sög bidrag. På detta parasiterande kunde han leva som en kung i Somalia i en palatsliknande fastighet.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in