Citat:
Ursprungligen postat av
tangerinescience
Yrkeskriminella/gängkriminella/gangsters - hur bor de?
De kan knappast få bostadslån för BR utan taxerad inkomst. Det hjälper inte om de har massa kontanter från drogförsäljning. De borde inte kunna få förstahandskontrakt för hyresrätt heller. Samtidigt är de väldigt materialistiska - det är viktigt med fina bilar, klockor och sånt.
Det enda jag kan tänka mig är att de har svartkontrakt, men hur många sådana finns det för fina lägenheter?
De vill väl inte köra en bil för en miljon och sen åka hem till en jättesliten lägenhet, det borde förstöra deras självbild av att vara "rik".
Teorier?
Det du tycker är status skiljer sig från vad de tycker är status. Fint hus i exklusivt läge kan de inte finansiera om de inte tvättat enormt med pengar. Ingenstans där jag rör mig i fina områden hittar jag getto-babbar. Inte ens särskilt vanligt med invandrare med högre utbildning i exklusiva områden. Klassiska svenska villaområden för övre medelklass hittar jag dem inte heller på. En och annan iranier möjligtvis men inga araber eller negrer.
Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Tar in på hotell?
Bor du länge på hotell och betalar svart så lär hotellet tipsa polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarrou
Bilder från FUP visar genomgående en deprimerande inredningsstil… nerdragna persienner i sliten hyreslägenhet, madrass utan lakan direkt på golvet, kläder slängda i en hög och ett kök där pizzakartonger och odiskade tallrikar trängs på köksbänken. Gangsterglamour
Så är nog verkligheten för de flesta. Tror inte de tycker det är jobbigt. Då skulle de ju inte bo så. "Fina" invandrare har väl städat hemma hos sig men som jag sett rejält övermöblerat. På tok för stora soffor och fåtöljer i för små rum. Går man inte på hemmet så ser man direkt om det är invandrare som säljer. Finns inga böcker tex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schicklgrubblare
Många kriminella har väldigt stora, rymliga våningar i eftertraktade områden som många svenskar bara kunde drömma om. Kriminella har extrema tillgångar i vissa fall. Dessa får de av batikhäxor och homosexuella män.
Många? Aldrig sett några i exklusiva områden jag vistas i. Vet dock att enstaka gängledare tvättat pengar och kunnat köpa hus i exklusivt område, men det var inte arab/neger utan Balkan. De smälter ju lättare in.