Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-05, 19:57
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligidfr
Okej, för ca 1 vecka sedan nådde jag värkligen sista droppen!¨
SKA FAN SLUTA TA DROGER!
bakrund: jag har i ca 2 år haft ett blandmissbruk, tar allt jag kommer åt (har mest tagit meth och benzo), alkohol, droger och mediciner. hamnat på sjukhus några gånger på grund av överdos, har haft abstinens och skurit mig själv. jag har även kunnat sälja min kropp för droger och utsatit mig själv för andra faror för att få tag på droger.
1 vecka sedan:
jag märkte efter några dagar efter jag vaknat upp på sjukhuset helt utan minne, jätte förvirrad, extrema smärtor och märken på kroppen. när jag fått min dator och kollar snapchat har jag fått bilder skickade till mig på mig i underkläder man ser att någon ritat på min kropp. killen jag va hos hade skickat dem till mig, jag hade då skrivit till honom och frågat vad som hade hänt, han berättar hur han släpat runt mig i hans lägenhet när jag legat medvetslös, att "en kniv va inblandad" och att han kunde ge mig benzo som förlåt för han "varit elak mot mig". mycket mer förklarar han inte.
efter jag vaknar på sjukhuset, allt jag ser när jag blundar är droger, allt jag kan tänka på är droger, allt jag vill ha är droger. då kommer ångesten, extrem ångest, har ju inte droger så vill skära mig själv efter varit ca 2 månader ifrån självskadan.

då märkte jag att jag klarar inte mer! jag vill inte leva detta liv mer. jag har så jävla låg självrespekt och det måste jag göra något åt, inte för andras skull utan för min egen skull. jag måste sluta ta droger, sluta skära mig själv och sluta utsätta mig själv.

Idag 24/11/05 är dag 1 i min dagbok!
igår kom jag hem från sjukhuset, gick direkt till killen jag va hos för att hämta mina glasögon, sedan lämnade jag. jag lämnade in alla tabletter och rakblad jag hade till personal på mitt HVB (Jag bor på
HVB). och senare under kvällen rökte jag hasch med en vän.
idag har jag inte tagit något, och planerar inte heller att ta något. blir bara lite triggad för min jacka luktar fortfarnde hasch från igår. uppdaterar imorgon!

Okej...vad du TS vill är att må bra, inte att andra ska tycka synd om dig. Du är bra. Tänk långsiktigt och försök att inte skämmas över misstag. Försvarsmekanismer fungerar bara kortsiktigt. Ha kontroll och försök lära dig att ha tråkigt...steg för steg. Anklaga inte dig själv och heller inte andra.

Många med drogproblem gillar att ta risker - prova att istället minimera det osäkra....maximera det säkra. "Fegisar" klarar sig. Ta hand om dig. Var ute i naturen.

Lite subliminal tyst självhjälp - https://www.youtube.com/watch?v=UUVvbfDRHsg

Det inre barnet - artikel på engelska -

https://www.theguardian.com/wellness...renting-tiktok
Citera
2024-11-06, 00:56
Medlem
Nationalromantiks avatar
Tips: klipp banden med alla dina vänner som pundar. Byt stad om du har möjlighet. Förbered dig mentalt på att livet kommer vara ensamt ett tag framöver. Gå till anonyma narkomaner i ditt område. Ta en dag I taget och ha som mål att vara nykter i 24h, ta således en dag i taget. Sikta på nykterhet.

Gå på långpromenader i skogen.

Du kommer tvingas att möta dina demoner i huvudet. Acceptera det.
Citera
2024-11-06, 03:06
Medlem
marklyft100s avatar
Önskar dig lycka till. Ju snabbare du tar tag i det, desto enklare kommer du ha det framåt så jag tycker att du gör helt rätt. Detta fixar du.
Citera
2024-11-22, 17:25
Medlem
Oj jag hoppas det löser sig för dig. Ett tips. Idag drömmer många om att bli influencers. Gör inte kontent av din historia utan ta hjälp, bli nyker och lägg det helt bakom dig. Världen är redan full av fd missbrukare och deras skadade anhöriga som ska göra karriär på missbruket. Det slutar sällan bra.
Ex Rockdoll från flashback eller han Carl fredrik Alexander rask. Det blir verkligen inte bra.

Så en dag i taget så blir det bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in