Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Röker zutt just nu och undrar om hasch och tobak har någon synergieffekt ihop eftersom en klar majoritet meckar dom två ihop och när dom röker? förstärker nikotin upplevelsen på något vis enligt er?
Marockanerna säger tobaken håller en på jorden, dvs utan den skulle man sväva iväg iväg för mycket. Och jag håller med fast jag mest röker gräs, och föredrar utan tobak.
Ungefär som att tobaken dämpar de mera psykedeliska eller introspektiva delarna av effekten?
Själv röker alltså rent när jag "kan", men blandar med tobak när jag "måste". Alltså beroende på budget och om skiten är rökbar utan. Eller om jag är nikotinberoende, vilket jag blir snabbt och var senast i somras.
Med tobak blir påslaget/kicken snabbare och hårdare, men effekten blir kortare. (Det finns det även forskning som visar.) Och jag blir sugen igen snabbare, så i praktiken är det lättare att röka mindre om jag röker rent. (Fast vill oftast rulla en ny på en gång oavsett
).
Med tobak blir det mer som en arbets- eller partydrog, alltså lättare att koncentrera sig, och mycket lättare att återfokusera när man väl har tappat koncentrationen. Vilket kan vara väldigt användbart om man ska få nåt gjort, eller interagera med människor.. ...beroende på hur lätt man har att bli flummig från första början såklart.
Utan tobak blir effekten mer som en medicin. Kommer smygande men stannar längre hos dig. Mera läkande och introspektiv, men lättare att sväva iväg (om man är lagd åt det hållet).