• 4
  • 5
2024-11-06, 20:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Dedär stämmer inte. I pedofiltåget, pride som vissa kallar skiten, springer folk mer än gärna helt näck framför ungar. Tror det är en kink skitfolket har.

Jo det stämmer. Lättklädd får man vara. Naken får man inte vara om det inte är på en sådan anvisad plats.
Citera
2024-11-07, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Trycker vad i ansiktet? Att tjejer kan ha kort hår när de är riktigt små?

Ja vad är det som diskuteras i tråden?
Undra vad jag kan mena då?
Citera
2024-11-07, 17:40
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Låter rätt rimligt det du sägar.
En av mina söner oglillade hårt sittande kläder och vred av sig det mesta som bäbis. Han verkade trivas bra i klänning och i mjukiskläder. När han var stor nog att välja själv valde han ofta klänning och tighs. Sen förändrades det med åren och han får fortfarande klä sig hur har vill. Nu är han tonåring och klär sig i några chinosliknande byxor, skjorta eller t-shirt och går på gym och lyfter skrot.
Att vi så tydligt har kodat plagg kan ju ha ett syfte för vuxna. Men för barn som inte behöver avgöra innan puberteten om de kan fortplanta sig med någon annan kan jag tycka att det är överflödigt med könskodade kläder.

Exakt.

Farsan var karlakarl, men brydde sig inte ett skit när jag höll på med mina provningar av kläder. Lek med form, som det ska vara. Jag vart också åt det hållet farsan är med mest maskulina uttryck, men min uppfostran har inneburit att jag verkligen inte har några problem med bögar eller transmänniskor, det är lek med form fast i vuxen kropp, vem är jag att bry mig om nån annan gillar hårig röv.

Hade jag varit osäker i min maskulinitet hade jag säkert varit livrädd om mina söner hade klänning eller liknande, och där kunnat så ett frö av annan form av osäkerhet i det ledet
Citera
2024-11-07, 23:58
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Exakt.

Farsan var karlakarl, men brydde sig inte ett skit när jag höll på med mina provningar av kläder. Lek med form, som det ska vara. Jag vart också åt det hållet farsan är med mest maskulina uttryck, men min uppfostran har inneburit att jag verkligen inte har några problem med bögar eller transmänniskor, det är lek med form fast i vuxen kropp, vem är jag att bry mig om nån annan gillar hårig röv.

Hade jag varit osäker i min maskulinitet hade jag säkert varit livrädd om mina söner hade klänning eller liknande, och där kunnat så ett frö av annan form av osäkerhet i det ledet

Ja jag tror att det är så.
Jag ser det i grunden som ett ickeproblem.
För egen del får mina söner utvecklas hur de vill så länge de mår bra.

Sen kan jag förstå att det kan orsaka ett stort lidande för de individer och familjer där könsdysfori uppträder.
Hade en kollega där 4 barn i 11-12 årsåldern i samma klass uppgav att de var födda i fel kön och jag kan förstå att det måste varit kämpigt. Det är i sådan situationer men kan börja misstänka någon form av social "smitta" och jag tror inte att barn mår allt för bra av det.
Med det sagt tror jag inte att det har något med barns klädsel att göra.
Citera
2024-11-08, 21:56
Medlem
psykadelikatessens avatar
Det där är en flicka, jag är bekant med hennes far
Citera
2024-11-09, 16:38
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Dom har ju tom satt ett halsband på ojken och jag säger att det är en pojke för en flicka i halsband och klänning är alldeles för normalt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in