Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Hemskt. Kan en bil ha stannat och en annan blåst förbi i andra filen? Har hänt mig mer än en gång.

Det kan såklart ha hänt men då borde det finnas vittne.

Dessutom hade då omkörningen skett i filen där man har sikt mot mötande körfält,därifrån offret borde kommit.

En vän som såg bilen efter olyckan var överraskad över hur pass demolerad den var..
Citera
2024-11-15, 07:39
Medlem
Facades avatar
Obs; enbart hörsägen.

Jag har hört att bilen hade skador på sidodörren.
Dvs, som om att cykeln hade blåst över övergångsstället i mycket hög fart och dragit rakt in i dörren på en bil.
Citera
2024-11-16, 17:03
Medlem
cordelias avatar
Nej men vad hemskt om det är så… Hur är det isf möjligt?! Hon måste ju ha kommit från kopparlunden-hållet och kört mot Ängsgärdet/sjukhuset/hemdal? Vet vi vilket håll bilen kom från?
Citera
2024-11-20, 13:12
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Det kan såklart ha hänt men då borde det finnas vittne.

Dessutom hade då omkörningen skett i filen där man har sikt mot mötande körfält,därifrån offret borde kommit.

En vän som såg bilen efter olyckan var överraskad över hur pass demolerad den var..

Varför den filen? Skador på vilken sida?

Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Obs; enbart hörsägen.

Jag har hört att bilen hade skador på sidodörren.
Dvs, som om att cykeln hade blåst över övergångsstället i mycket hög fart och dragit rakt in i dörren på en bil.
Finns bara en sidodörr på bilen?
Satan att hon kunde demolera bilen så mycket!

Citat:
Nej men vad hemskt om det är så… Hur är det isf möjligt?! Hon måste ju ha kommit från kopparlunden-hållet och kört mot Ängsgärdet/sjukhuset/hemdal? Vet vi vilket håll bilen kom från?
Du borde frågat de två ovan..
Citera
2024-11-20, 14:57
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Varför den filen? Skador på vilken sida?

Finns bara en sidodörr på bilen?
Satan att hon kunde demolera bilen så mycket!

Du borde frågat de två ovan..

Och du tycker du tillför tråden… vad? Humor?
Tragiskt.
Citera
2024-11-20, 15:14
Medlem
Farbaute666s avatar
Många sidor i tråden, jag har läst flera. Men bilföraren är alltså inte hittad?
Citera
2024-11-20, 15:54
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Många sidor i tråden, jag har läst flera. Men bilföraren är alltså inte hittad?

Jag har läst alla sidor och bilföraren har inte nämnts vid namn. Polisen vet vem det är men vi vet inte.
Citera
2024-11-20, 19:04
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag har läst alla sidor och bilföraren har inte nämnts vid namn. Polisen vet vem det är men vi vet inte.

Jag började ana oråd när jag inte såg något maskerat namn någonstans :-(

Tyvärr gissar jag på en småkriminell lokalperson i svart Audi eller dito BMW. Borde det inte synas ett datum i Tingsrätten snart, eller har ni koll på det?
Citera
2024-11-21, 19:34
Medlem
cordelias avatar
Citat:

Tyvärr gissar jag på en småkriminell lokalperson i svart Audi eller dito BMW. Borde det inte synas ett datum i Tingsrätten snart, eller har ni koll på det?

Föraren stannade och ringde 112. Kanske han är väldigt chockad och inte mår bra efter händelsen? Polisen har iaf sökt vittnen till händelsen och det som bl a verkar vara oklart är om hon ledde cykeln eller cyklade.

Vet någon vilket håll hon kom i från och vart hon skulle? Jag tänker att hon borde kommit från Kopparlunden och kört mot sjukhuset eller Hemdal.
Citera
2024-11-21, 20:16
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Föraren stannade och ringde 112. Kanske han är väldigt chockad och inte mår bra efter händelsen? Polisen har iaf sökt vittnen till händelsen och det som bl a verkar vara oklart är om hon ledde cykeln eller cyklade.

Vet någon vilket håll hon kom i från och vart hon skulle? Jag tänker att hon borde kommit från Kopparlunden och kört mot sjukhuset eller Hemdal.

Jag tänker som du.
Det som talar för det är att hon bodde norr om platsen och var på väg till dagisjobbet på morgonen.
Eftersom polisbilen står mitt på norra delen av övergångsstället borde hon blivit påkörd på södra delen så bilen kom från centrum.
Härifrån
https://maps.app.goo.gl/Ss51KKcXqoZ37Gxv5
Kan det vara att en lastbil i vänster fil stannat för att ge företräde åt henne och den bilen skymt henne för GM som gasade på och körde över henne?
Citera
2024-11-21, 20:39
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Jag tänker som du.
Det som talar för det är att hon bodde norr om platsen och var på väg till dagisjobbet på morgonen.
Eftersom polisbilen står mitt på norra delen av övergångsstället borde hon blivit påkörd på södra delen så bilen kom från centrum.
Härifrån
https://maps.app.goo.gl/Ss51KKcXqoZ37Gxv5
Kan det vara att en lastbil i vänster fil stannat för att ge företräde åt henne och den bilen skymt henne för GM som gasade på och körde över henne?

Ja det är verkligen inte ett osannolikt scenario. Har sett liknande vara på väg att hända flera ggr på Malmabergsgatan. Och även råkat ut för det själv.
Citera
2024-11-28, 19:09
Medlem
Citat:

Ska ha varit en skåpbil..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in