• 2
  • 3
2024-11-06, 23:57
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vad i helvete är de för tråd?

Du måste ju vara den enda i världen som övertänker detta så hårt

Jag hatar att vänta på maten och kan inte koppla av innan de har kommit, så är verkligen redo vid telefonen tills de ringer så att jag kan springa ner till dem så att de slipper vänta.
Citera
2024-11-07, 10:11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Hur tvingar beställaren av maten leverans snubben att leverera? Att ta jobbet var frivilligt. Passar det inte så får de söka sig om efter annat. Helst i sina hemländer.

Foodora etc de kör väl inte vara ut pizzor…..
Citera
2024-11-13, 07:42
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Foodora etc de kör väl inte vara ut pizzor…..

Vet inte. Min poäng var dock att människor inte tvingas till något, de tar frivilligt anställning och får sedan utföra de uppgifter som ingår i jobbet.
Citera
2024-11-13, 13:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Vet inte. Min poäng var dock att människor inte tvingas till något, de tar frivilligt anställning och får sedan utföra de uppgifter som ingår i jobbet.

Nu är det väl inte tvång, men inte fullt ut frivilligt heller med var folk är anställda...
Citera
2024-11-13, 19:01
Moderator
manamanahs avatar
Färdigmat och halvfabrikat --> Restauranger, barer och nattklubbar
/Moderator
Citera
2024-11-15, 15:44
Avstängd
Jag kan intyga att Achmed i rosa jacka skiner upp som en sol när han får leverera en inbakad calzone till undertecknad
Citera
2024-11-16, 16:48
Medlem
jag tror de tänker nåt på indiska eller mongoliska. kanske "om några månader kommer jag vara herren på täppan i mitt egna hemland". dessa matbud med arbetstillstånd i Sverige har en minimimlön om 28000 har jag också för mej numera. Tacka vet jag maggis
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in