Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-08, 15:13
Medlem
Det fantiseras mycket om allt elnde som kommer med Trump. WW3, klimatkollaps, rasistexplosion, Putin invaderar Europa och bla bla.

En sak som faktiskt kan hnda r att om Trump gr allvar om lften att deportera illegala immigranter i stor skala s kommer det nog bli rejla kravaller i BLM-stil i USA. De kommer dessutom eldas p av extremistiska element kring demokraterna fr att framstlla Trump i dlig dager. Och p Trumpsidan finns mnga skjutglada som nog grna plockar fram bssan, det kan verkligen spra ur. Det tror jag r ngot som mycket vl kan hnda faktiskt.
Citera
2024-11-08, 15:15
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag kan inte frneka att jag r orolig ver hur det skall g i Ukraina och hoppas att Trump nd skall inse att Putins aggression inte skall belnas. Dremot fruktar jag inte att USA skulle dra sig ur NATO, det finns tillrckligt mnga republikanska politiker som r NATO-vnliga fr att frhindra detta.

I vrigt knns det tillfredsstllande att woke-kandidaten frlorade och att valresultatet indikerar att det r medvind fr antielitismen och traditionella vrderingar.

Samtidigt mste jag medge att min dominerande knsla just nu r gammaldags hederlig skadegldje - jag njuter i stora drag av hur den skitndiga vnster- och pissliberala eliten nu sitter grna i ansiktet och slingrar sig som ormar i en myrstack nr de skall frhlla sig till valresultatet. Nu senast skriver Aftonbladet om kvinnor i USA som skall vgra ha sex med mn p grund av valresultatet - som om det inte var bra i sig att sdana rabiata individer inte frkar sig.

S sant som det r sagt: skadegldje r den enda sanna gldjen.
Citera
2024-11-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollarprins
Hyfsat njda med att Ryssland och Ukraina snart kan sluta fred och Sverige kanske f tillbaka sammanlagt tolv miljarder dollar, samt att Kim kan ta nordkoreanska enklaver av Ukraina s att det blir rttvisa i vrlden.
Frst till kvarn angende Ukraina om vem som vill ha mer mark... Men vi saknar Kamalas utlovade woke. Senaten blir vl 55 GOP. Huset invntas.

😂 Att trumpen blir president r inget som gynnar sverige! Tvrtom!

Vad skulle du tycka om ryssland tar en bit av sverige dr din familj bor och trumpen sluter fred och ryssarna behller den biten.

Hur jvla dum i huvudet r du?
Citera
2024-11-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Jag pratar inte om Ukraina. Jag pratar om att vi r med i Nato och drfr mste stlla upp nrhelst USA tycker att vi ska bidra, t.ex om USA gr in med soldater i ett land i nrheten av oss och vill att vi sluter upp. Det mste inte handla om att ngon anfaller sjlva USA.

Som sagt, det r inte s Nato fungerar. USA kan inte tvinga oss. Men vi kommer ju stlla upp nd. Det gjorde vi ven innan Nato. I Libyen och Afghanistan t.ex.
Citera
2024-11-08, 15:18
Medlem
Drfr gjorde Donald Trump rhundradets comeback

https://svenska.yle.fi/a/7-10066995

Trump vnde sina juridiska problem till en politisk frdel genom att strka stdet bland sina anhngare och dra in stora summor i donationer. Hans kampanjstrategi och frmga att dominera nyhetsbevakningen och presentera sig sjlv som ett alternativ till Joe Biden hjlpte honom att vinna std, ven i omrden som traditionellt rstar demokratiskt.
Citera
2024-11-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ser p MSM nu hur de brjat leta vems fel det r.

Latinos och svarta mn rstade runt 45% p Trump. Det gr inte att skylla p dem fr d r de rasister.
Vita kvinnor var det 52% och dr gr det inte heller.
Eller att det r Bidens fel.
Slutligen att det r fr att Kamala r frgad kvinna.

Men oj oj vad de frsker hitta vinklar p varfr dessa grupper rstande p Trump.
Hrde en sga uneducated people 🤣
Det kommer nog bli rasist angrepp nd till slut. Fr de mste hitta vems fel det r

Vilken cirkus

Japp reportern p SvD str med hakan i golvet nr svarta mn sger fel saker. Det r kul fr eftersom de r svarta kan inte pk-journalisterna skriva svavelosande hatartiklar om patriarkatet och vita mn som ter ktt:
De menar att en kvinna inte klarar av jobbet som president d hon anses vara knslostyrd. Eller att det r fr tidigt att lta en kvinna bli verbeflhavare och bestmma om att avfyra krnvapen.

Vi vill ha en alfahanne som ledare fr landet. En man som blir skjuten i rat men reser sig och fortstter att kmpa. Det r Amerika, sger 28-rige lagerarbetaren Corey Cambell som sitter och fr hret trimmat.
Ojooj inte bra. Reportern fr lite panik och bestmmer sig fr att ljuga s de skall sga ngot dligt om Trump:
Hur ser du p Trumps uttalanden som klassas som rasistiska och kvinnofientliga?

De spelar ingen roll. Trump kan sga vad han vill i Amerika bara fr att han r Trump.

En man med lnga dreadlocks som vntar p klippning i lderstolen bredvid, 29-rige bartendern Armand, nickar instmmande.

Jag bryr mig inte om Trump syn p ras. Jag vljer inte en president fr hans moral. Han kan sga nigger till mig och jag bryr mig inte, bara han fixar landet och frbjuder aborter, sger han.

Lika viktigt r skatterna, tillgger Armand som jobbar p en bar i Atlanta. Srskilt skatten p dricks, menar han. Trump har sagt att han tnker avskaffa skatten p dricks, vilket anses srskilt attraktivt fr mnga svarta som jobbar inom servicenring.
https://www.svd.se/a/o319LV/jag-vill...om-styr-landet

S enkelt kan det vara. De skiter i om Trump r rasist. Kanske fr att de vet att han inte ens r det. Han har aldrig sagt ngot nedsttande om afroamerikaner. Reportern ljuger fr den hon intervjuar.

Undrar hur det hr skall landa om gammelmedia nu ven skall brja peka finger t svarta amerikaner i fyra r. De kommer vl vinkla det i stil med att de r de vita mnnens fel och socioekonomiska faktorer.
Citera
2024-11-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det r helt uppenbart vems fel det r. Demokraterna kunde inte ta en hrd position mot islamisterna som sprungit runt och kaosat i ett r. Och muslimerna har infiltrerat bgge partien, i Pennsylvania finns en islamistisk organisation som rstade Trump.

Jod, men de vart vl ganska fett gaslightade i s fall. Vilken blunder.
Citera
2024-11-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Otck utveckling. Vissa har inte lrt sig ngonting sedan Utya och SD:s inmarsch i riksdagen.

Nmen Henrik Arnstad kom och hlsade p i trden.
Vad kul!
Om du kollar p internet vilket r det r s str det 2024, inte 2014.
Citera
2024-11-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Amerikanska partier behller inte makten mer n
4-8 r i Vita huset, undantag Reagan/Bush senior som satt 12 r och Rosvelt/Truman som satt 20 r.

Trump frlorade valet 2020 p grund av missnje med bland annat Corona. Republikanerna i Georgia rknade och rknade med hittade inte de 11 800 rster som saknades. Valfusk har prvats i domstol och aldrig bevisats. Mike Pence som r konservativ kristen gjorde det rtta och godknde valresultatet.

Men Trump r fdd rik och privilegierad och en narcisistisk affrsman och han r inte van och frlora och stllde till ett jvla vsen. Han borde ha gjort vad Biden gr nu. Bjudit in vinnaren till Vita Huset och accepterat valfrlusten.

Detta valet blev en promenadseger fr Trump mycket beroende p inflation, priserna har stigit fr mycket och p grund av illegal invandring. Invandringen till Sverige de senaste 10 ren har gjort att SD blev Sveriges nst strsta parti.

Sen var Biden gammal men han var det bsta Demokraterna kunde hitta 2020 fr att besegra Trump. Han borde i ett tidigt skede sagt att han inte skulle stlla upp 2024 s att de ftt en chans att ha ett riktigt primrval. Harris var en svag kandidat, det rcker inte att vara kvinna, frgad, glttig och frotera sig med kndisar. Det rcker inte att vara populr i media man mste visa att man r en ledare ocks. Harris r dessutom alldeles fr frknippad med Bidens politik.

Mnga, mnga i detta val har rstat mot Biden/Harris mer n de har rstat fr Trump och de som intervjuats sger nstan alltid att det handlar om pengar och ibland invandring. Vldigt f swingvoters har pratat om att de rstat p Trump p grund av abortfrgan eller missnje med wokekulturen. Enstaka har nmnt krig men USA har inte direkt varit inblandad i krig p ngra r.

ven om de inte r uttalat mot wokekulturen s r det nog mnga av dem som rstade mot Harris snarare n fr Trump som grna ser att den skiten minskar i betydelse. Det var knappast en dealbreaker fr att rsta p Trump, att han (eventuellt) bromsar in p woke och underlivspolitiken. Mnga drar nog en lttnadens suck om de slipper ltsas att man kan vlja kn, att det finns 100 kn eller att en man kan fda barn.
Citera
2024-11-08, 15:49
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det r helt uppenbart vems fel det r. Demokraterna kunde inte ta en hrd position mot islamisterna som sprungit runt och kaosat i ett r. Och muslimerna har infiltrerat bgge partien, i Pennsylvania finns en islamistisk organisation som rstade Trump.

Nej vi har redan haft en lnk om Pennsylvania .
Amish folket hll p att bli trakasserad fr att jaga bort dem frn sina jordbruk
De f strsta aktre accepterar inte andra p marknaden n sig sjlva .
Drfr rstade 180 000 Amish folk fr frsta gng och de rstade p Trump
Det frklaras hr

https://www.youtube.com/watch?v=eNbDbaF9Hvc
Citera
2024-11-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
😂 Att trumpen blir president r inget som gynnar sverige! Tvrtom!

Vad skulle du tycka om ryssland tar en bit av sverige dr din familj bor och trumpen sluter fred och ryssarna behller den biten.

Hur jvla dum i huvudet r du?

S du tror p fullt allvar att nu kommer Putler med kavalleriet och snart fr du bara dricka vodka och titta p Russia Today? P fullt allvar?
Citera
2024-11-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Drfr gjorde Donald Trump rhundradets comeback

https://svenska.yle.fi/a/7-10066995

Trump vnde sina juridiska problem till en politisk frdel genom att strka stdet bland sina anhngare och dra in stora summor i donationer. Hans kampanjstrategi och frmga att dominera nyhetsbevakningen och presentera sig sjlv som ett alternativ till Joe Biden hjlpte honom att vinna std, ven i omrden som traditionellt rstar demokratiskt.

En stor seger fr demokratin i vrlden generellt att lawfare inte lnade sig som ett stt att stoppa en populr kandidat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in