Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Vnstersldder slss och sexstrejkar inbrdes, underbart.
Varfr s mycket melodrama mot nt som inte anses ha genomslagskraft?
Det berr abortfrgan enligt artikeln.
Citat:
Det hr valet var ett wake up-call, nyktra amerikaner har vaknat och sagt ifrn mot vansinnet. Som Trump kommer att frbjuda.
Absolut.
Frgan r dock om det blir som att vakna p morgonen och snarare n att lmna en mardrm att hamna i en...
Citat:
det ska stllas mot Demokraternas ambition att frse barn med puberty blockers och propagera i skolor/media om att pojkar egentligen r flickor, och flickor egentligen pojkar.
Men gapa fr all del om att barn slpps till skolan och kommer hem med ett annat kn enligt det patologiskt lgnaktiga miffot Trump, inte mig emot.
Det r dock betydligt fler frgor det berr som kan indirekt pverka Sverige och inte enbart inrikespolitiskt (tullar, Nato, att RFKjr fr go wild, Ukraina tex).
Jag har lyft flertal omrden som Trump mnar agera p.
◾Hur massdeportering ska finansieras, vad prislappen blir gllande 11 miljoner och hur dess logistik kommer se ut - eftersom det krvs att aktiva flertal departement, ka antal personal inkl poliser samt tillhandahlla enorma mngder sngplatser som inte finns idag p fngelse eller andra uppsamlingsplatser. Det r inte enbart dyr vervakning och flyg. Det r kost och logi i processer som inte sker ver en natt.
Om det rr sk dreamers s pverkar det usas business p arbetsfronten.
◾Jag har lyft frgan kring ultrakonservativ och radikal politik som tycks ha starka kristna influenser p familjepolitiken.
Mer troligt katolicism n mainstream.
◾Det handlar om hlsofrgor, vrd och medicin nr den medicinskt outbildade Kennedy med noll vetenskaplig erfarenhet ska f "go wild" enligt Trump och ges "kontroll ver folkhlsomyndigheterna" vilket inkluderar CDC.
Trump kommer behva jobba p p en beredskap ang pandemi - hans sista del av mandatperioden och resterande via Biden - vilket Trump vill bryta upp (OPPR).
S jag tror nog att det finns annat att flja n att tugga fradga som nn fjolla ver en protestreaktion frn vissa kvinnor.