Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-09, 18:17
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Men.. hur ska vnsterterroristerna skylla p "men hon vann popular vote" och lgga ner EC, nr han vann bda med god marginal.
Av det jag har lst p vnstersidor s verkar det som att man riktar den absolut strsta kritiken mot det egna partiet. Vilket knns som ett sunt tnkande, d det r den stora orsaken till misslyckandet. Man skippade primrvalet och man tog in en impopulr kandidat istllet och rstarna gillade verkligen inte det.
Citera
2024-11-09, 18:44
Medlem
MyJustices avatar
Det r inte dissinformation att frst att Harris inte var legitim President kandidat .
I efterhand vger The dems att prata om det och erknna det,,,
Det Bidens fel pstr de ..
Anners s skyller de p
Vita mn
Arbetare
Latinos
Frgade
Kvinnor
Unga vljare
Joe Biden
Och deklart 15 miljoner osynliga vljare levande som dda
Missade jag nn ?
https://x.com/IngrahamAngle/status/1855211599843471608
Senast redigerad av MyJustice 2024-11-09 kl. 18:50.
Citera
2024-11-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
SD r ett vnsterparti s som Demokraterna r.

Fair enough.
Citera
2024-11-09, 19:24
Medlem
Mindbusinesss avatar
S kul nr Trumpvjare visar hur okunniga de r.
Va, r hjda tullar mot Kina ngot som jag fr betala?
https://youtu.be/xI_3aZxvrEk?si=1n1S9NRzAb4Di7ng
Citera
2024-11-09, 20:07
Medlem
Vi fr hoppas att narcissisten trumpfh tnker om och p riktigt pumpar in pengar i Ukraina s att ryssen kan frgras. Om man p ngot stt kan spinna det till att det blir en bra deal fr trumpens familj/business ( typ han fr bygga skylinenen i Kiev) r man hemma. Han r en man som tnker p sig sjlv i frsta andra och tredje hand. Fyra kommer familjen, femma och nedt resten.
Citera
2024-11-09, 20:51
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
S kul nr Trumpvjare visar hur okunniga de r.
Va, r hjda tullar mot Kina ngot som jag fr betala?
https://youtu.be/xI_3aZxvrEk?si=1n1S9NRzAb4Di7ng
Tullar r givetvis inte ngot man kan klappa p hursomhelst och omedelbart utan att planera det med berrda industrier. Det mste fasas in i vl genomtnkta sektorer ver tid och det vet Trump givetvis om.
Citera
2024-11-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Israel genomfr en total invasion med fullt std och uppbackning frn USA. Total utrotning.

Jag tnker att ett folk som judarna som har rkat ut fr enormt folkmord sjlva borde ha nn form av grns mot att utfra det. Under senaste ret har dom ddat 42000 palestinier varav 25000 barn, och skadat 97000 palestinier. Men det finns ju 5 miljoner palestinier i Palestina, och 7 miljoner som har flytt till andra lnder.

andra sidan. Enligt Bibelns gamla testamente bde utsattes israeliterna fr folkmord och massakrer flera gnger, och utsatte andra folk fr det. T.ex. utrotade och massakrerade israeliterna amalekiterna, midjaniterna och Jerikos befolkning. Men s var det p det flesta hll i vrlden p den tiden (nr vi hade Bronslder). Dock inte Norden, utan nordborna hade bara smskaliga konflikter under bronslder och jrnlder, frutom under vikingatid nr vi var enormt brutala.

Du r med andra vldigt osvensk som freslr en vldsam lsning p problemet. Kanske du ska ta och flytta till mellanstern dr ditt tnk r mer vanligt.
Senast redigerad av guru1966 2024-11-09 kl. 21:15.
Citera
2024-11-09, 21:10
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ok, om du gr och oroar dig fr det p riktigt s fine. Inte mitt problem. Jag frstr bara inte hur man kan komma till den tron och n mindre att Trump kommer ka risken i ngon betydande grad.

Du frsker hela tiden bli personlig fr att du inte kan backa upp/utveckla dina argument.
Jag r inte orolig, jag ber dig utveckla och det kunde du inte.
Du tror allts inte p vad du sjlv sger och vet inte varfr du pstr saker som du pstr.
Citera
2024-11-09, 21:14
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Jag tnker att ett folk som har rkat ut fr enormt folkmord sjlva borde ha nn form av grns mot att utfra det. Under senaste ret har dom ddat 41000 palestinier varav 25000 barn, men det finns ju flera miljoner palestinier.

andra sidan. Enligt Bibelns gamla testamente bde utsattes israeliterna fr folkmord och massakrer flera gnger, och utsatte andra folk fr det. T.ex. utrotade och massakrerade israeliterna amalekiterna, midjaniterna och Jerikos befolkning. Men s var det p det flesta hll i vrlden p den tiden (nr vi hade Bronslder). Dock inte Norden, utan nordborna hade bara smskaliga konflikter under bronslder och jrnlder, frutom under vikingatid nr vi var enormt brutala.

Du r med andra vldigt osvensk som freslr en vldsam lsning p problemet. Kanske du ska ta och flytta till mellanstern dr ditt tnk r mer vanligt.

1. Det r inte ett folk som bedriver Israels politik, det r en jvla regering.
Gr du likadant med muslimer? Lgger ansvaret fr IS dd p alla muslimer i hela vrlden som folk? Eller alla muslimer i Syrien?
Att du gr det r ANTISEMITISM, men du r vl s van vid rasism att du inte kopplar det.

2. Det r inte folkmord fr att det r krig. Folkmord r ett uppst dr mlet r att utrota en etnicitet, vilket inte Israel gr. De ddar dock hellre terrorister som vill beg folkmord p dem, nr terroristerna gmmer sig bland civila, n att skona civila och lter bli.
Det kan man tycka olika om.
Om de inte gr det riskerar folket som som sagt upplevt folkmord om och om igen i historien ett nytt folkmord, fr det r Hamas mfl uttalade ml.
Citera
2024-11-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
1. Det r inte ett folk som bedriver Israels politik, det r en jvla regering.
Gr du likadant med muslimer? Lgger ansvaret fr IS dd p alla muslimer i hela vrlden som folk? Eller alla muslimer i Syrien?
Att du gr det r ANTISEMITISM, men du r vl s van vid rasism att du inte kopplar det.

2. Det r inte folkmord fr att det r krig. Folkmord r ett uppst dr mlet r att utrota en etnicitet, vilket inte Israel gr. De ddar dock hellre terrorister som vill beg folkmord p dem, nr terroristerna gmmer sig bland civila, n att skona civila och lter bli.
Det kan man tycka olika om.
Om de inte gr det riskerar folket som som sagt upplevt folkmord om och om igen i historien ett nytt folkmord, fr det r Hamas mfl uttalade ml.

1. Jag brukar klaga p dem som blandar ihop Hamas och Palestinier, och brukar ocks sga att man mste kunna vara israelkritisk utan att anklagas fr att vara antisemit. Judar ver hela vrlden kan inte f skulden fr vad Israel gr idag. Du tycker att man dessutom br vara tydlig med om man menar Israels regering eller hela Israels nuvarande befolkning, men dr hller jag inte riktigt med, Israels regering r ju folkvald. Jag drog lite paralleller till Israels historiska tradition, inte fr att jag r essentialist, utan fr att mnga kristna sionister (en viktig vljargrupp fr Trump) och judiska sionister lser gamla testamentet och tar sin inspiration dr, de drmmer om ett storisrael och vntar p harmageddon (ett sista storkrig i Israel). Kristna sionister ser Iran som en fiende. Men andra sidan r de mest ortodoxa judarna i Israel ofta vapenvgrare.

2. Du har rtt, och egentligen var det den tanken jag avsg att f fram men inte skrev. Krigsbrott r ett mer korrekt ord n folkmord p vad IDF frsker gra nr man slr ut sjukhus och stoppar humanitr hjlp, och nr man utfr icke-proportionerlig vedergllning med stor andel civila offer. Folkmord definieras visserligen som att helt eller delvis frska utrota en etnicitet, vilket var frslaget jag svarade p, men det IDF gr r nog snarare nn form av vedergllning. Man frsker inte bara utrota Hamas utan ven att gra palestinierna krigstrtta och drmed fredsvilliga, vilket jag inte tror gr p detta vis eftersom de r s trngbodda och desperata. Istllet skapar Israel en ny generation terrorister som vill hmnas igen om ngra r.
Senast redigerad av guru1966 2024-11-09 kl. 21:50.
Citera
2024-11-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En "versttningsmaskin".
P tal om att ramla nnu lngre frn svensk vokabulr..
.

Ang nn Madame Iran fr min del kan du fetglmma, jag r s ursvensk som det gr att bli enligt stamtavlan och vad i hela friden du frsker sga r obegripligt ven om du frsker spalta upp via numrering.

Lt dem protestera bst de vill, det r ett fritt land over there (iaf n.. ) och om det nu inte drabbar nn s r det ju vldigt konstigt att vara s jvla melodrama som sagt.

1. Du menar allts p fullt allvar att du r svensk och inte frstr det dr.

2. Min hund har ocks en stamtavla.

3. Du behver inte hetsa upp dig fr det dr. Simon says kan driva folk till vansinne, fr Simon avsljar direkt nr folk r riktigt dumma eller icke-rationella.

4. Nu r president Trump, president-elect och allt kommer att g bra.
Citera
2024-11-09, 21:50
Medlem
MyJustices avatar
Saxade lite i det 25 armendment ..
Hr str det ngot intressant . som kanske ger svar p varfr Harris inte vgade f Biden avsatt ..
Ja bortsett frn att hon skulle ha ftt g ett normalt primry senare d !
men ls lite p s ser ni att Kamelas position som bde VP och Kandidat var starkt hotat om biden hade blivit avsatt via 25 armendment .

However, if the president still believes he's fit to hold office, he can submit his own written declaration saying he can still perform his duties. As soon as that happens, he immediately resumes his powers, and the vice president is no longer acting president.

But that doesn't necessarily end things!
If the vice president and majority of the cabinet still believe the president is unfit to carry out his duties, they can submit another written declaration within four days of the president's written declaration.
As soon as this happens, the vice president again becomes acting president, and Congress is also required to assemble within 48 hours and vote within 21 days on the president's fitness for office. If at least two-thirds of both the House and Senate agree the president is unfit to carry out the duties of the office, the president is permanently stripped of his position, and the vice president continues to serve as acting president. If the vote falls short, the president continues to carry out his duties.

(Republikanrne kunde helt enkelt valt att lta Biden sitta kvar och d hade Harris varit krd )

I korthet
Here's the process again, in simplified steps:

Vice president believes the president can no longer carry out the duties of his office.

A majority of the 15 cabinet members agree.

The VP and the cabinet write a letter stating their beliefs, the president loses power, and the VP becomes acting president.

If the president disagrees, he writes his own letter and regains power.

If the VP and cabinet still believe the president is unfit for duty, they have four days to send another letter. As soon as this letter is sent, the president again loses power, and the VP again becomes acting president.

Congress has 21 days to vote on the president's ability to carry out the duties of the office. If at least two-thirds of both the Senate and House agree he's unfit, the president permanently loses power, and the VP continues to be acting president. If less than two-thirds agree, the president again regains power...
Det finns en Twittersanning som sger att Biden avsiktligt skadade Harris kampagn, och att rstade p Trump .
Kan det tnkas Harris enda vg till presidentposten var att kuppa bort Biden och slippa ett primary
ja det r fullt mjligt och att det pgick en konflikt de 2 emellan

lnk till 25 amendment for dummies hrunder
https://blog.prepscholar.com/what-is...ent-simplified
Senast redigerad av MyJustice 2024-11-09 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in