Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Ja det blir spnnande. Men jag undrar ocks hur det blivit med Harris som uttalad president. Jag har faktiskt ingen aning om hennes politik d svensk media mest koncentrerat sig p att skriva om varfr de ogillar Trump. Betedde sig amerikansk media p samma stt? Blev det fr mkt Trumpbashing s att folket helt enkelt gjorde tvrtom mot vad de blev tillsagda att gra?
Tror folk frstod mer och mer att vansinnet kommer att fortstta om hon blir president. Tror ocks att det blivit mer och mer uppenbart att hon har ngon slags personlighetsstrning, ju mer folk sett henne i situationer dr hon inte har en teleprompter framfr sig.
Ta bara det hr med att hon ndrar sitt kroppssprk och hur hon pratar beroende p vem hon pratar med. Typiskt borderline.
Nr Kamala fick frgan om vad hon kommer att gra annorlunda som president, svarade hon att skillnaden r att hon inte r Trump. Nr hon fick fljdfrga, svarade hon att hon inte heller r Biden; hon r sin egen person med egna erfarenheter och kunskaper, som kommer att pverka hur hon kommer att leda landet. Detta i flera olika intervjuer.
Hon pratar mycket, men sger vldigt lite.
Hon har dock lovat att stta pristak p vad saker och ting fr kosta. T o m demokraterna blev upprrda ver det lftet.
Efter den floppen, blev hon mer frsiktig nr hon fick frgor om ekonomin. Hennes svar drefter blev att hon vuxit upp i medelklasshem. Hon har pratat om att fretag utnyttjar folk genom att stta hga priser, men gick ifrn lftet om att stta pristak.
Historiskt brukar pristak leda till svlt, s det var vl bra att hon (tminstone utt) gick ifrn lftet.
De som rstat p henne har argumenterat fr att den politiska situationen r s komplicerad och att det r drfr som det r s svrt att frst vad hon pratar om och vad hon planerar att gra. Dessa personer argumenterade ocks fr att Trump r obegvad och att han inte frstr politik, och att det r detta som r anledningen till att det r s ltt att frst vad han sger och vad han vill gra som president.
Efter att ha fljt denna valrrelse, frstr jag varifrn svt har lrt sig hur man hjrntvttar befolkningen.