Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-06, 14:42
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Spnnande vad denne galning ska hitta p.
Frhoppningsvis det han gjorde senast, inga krig och bevpnade konflikter i MENA lnder eller andra typiskt islamiska ml.

Kmpa fr bttre ekonomi fr gemene man och kanske f ngon typ av kontroll p den sdra grnsen genom att motkmpa gngmedlemmars etablerande i usa, frhoppningsvis minska sex trafficking osv.

Men tror man p 8 rs anti Trump indoktrinering frn nyhetsmedia s tror man vl att tredje vrldskriget startar nsta vecka.
Citera
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Jmfrt med tidigare period s r senaten majoriteten republikaner denna gng, lr bli ltt att f igenom frslag kommande 4 r

Helt uppenbart att utvecklingen senaste 4 r har drabbat demokraterna negativt. Att rvknulla folket visar sig terigen inte vara ett vinnande koncept. Nu ser vi framemot lgre levnadskostnader och fler dollarmiljardrer. Vi fr ven hoppas att Ukraina och Ryssland fr fira jul i fred och att det kriget fr ett avslut.

Att fred ska slutas p gazaremsan r omjligt, det folket r hopplst. Men frska gr ju.

Visst refererar du till Judarna hr?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Du verkar ju tycka att frsvarsmakten mer ska inrikta sig p "fostran" och fantisera om framtida fiender snarare n verkligheten hr och nu.
Du tycker inte att det r lite "trigger happy" beteende att invadera en sjlvstndig grannstat? Vad han tjnar p det? Makt? Varfr invaderade Tyskland Polen? Han besitter n strre landomrden och har kunnat gra Ryssland n mer totalitrt n det var fre kriget.
Varfr skulle han inte vilja ha Sverige r vl snarare frgan?

Det r ju inte s att Ryssland invaderade Ukraina igr. De har ju varit i Donbass sen 2014 mer eller mindre. Jag frstr inte hetsen av att f panik nu, men det r en annan frga.

En anledning r att han vill teruppbygga Storryssland. Mig veterligen ingr inte Sverige dr. Men jag erknner, det r att frenkla situationen.

Som svar p din frga, fr att vi inte erbjuder honom ett jack shit och det skulle innebra ett krig mot hela vstvrlden? Ukraina-Ryssland r en relativt isolerad konflikt, ven om vst skeppar miljarder av resurser dit. En annat svar r det skulle innebra dden fr Ryssland. De har inte kapaciteten till att utvidga kriget. De vinner ju knappt i Ukraina och kallar in nordkoreanska soldater fr att gra jobbet. Det finns ingenting som gr att han skulle vilja ha Sverige. Ukraina r av historiskt vrde fr Ryssland.
Citera
2024-11-06, 14:43
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Fisk
Alltid kul att se hur besvikna dom "oberoende" journalisterna varit hela natten. Respekt till knark-Sara hon krde ver svartingen i studion.
Va? Vem? Var? Skyttedal?.
Citera
2024-11-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar
Hur? Det kan vl inte jag veta men jag hoppas verkligen att det blir s d ver 600 000 mnniskor (frmodligen fler) har dtt i detta ondiga krig.

Gllande Elon s har det ju sagts att han ska f en roll som GD (generaldirektr, minister eller vad de kallar det) i en ny myndighet som ska stda upp i det enorma pengaslseriet som pgr. Det kanske bara r visioner och inte blir av men det lter ju positivt tycker jag.

Tycker inte ven du att amerikanarna mste brja ta bttre? Mnga r ju fruktansvrt verviktiga och ohlsosamma.

Mste nog nd tillgga att stor anledning till att jag frgar r just fr att skapa dialog kring frgorna. Det r ett stort problem att sakpolitiken har tappat sin plats i politiken. Att enkelt anta att en person kommer att gra det den menar utan en frklaring om hur kan rimligtvis inte rcka.

Bda sidor sysslar med det, ven hr i Sverige. Vi vljare mste stlla krav och ifrgastta. Det rcker inte att gra som vissa i det hr kommentarsfltet att bete sig som neandertalare och slnga med nidord, nska hemska den p andra personer osv.

Vad gller Trump s r det klart att han sger att han vill gra bra saker. Sllan hur. Han tar ran fr saker han har litet inflytande ver (tnk typ ekonomin nu, mat och bostadspriser). Karln har personligen alla intressen i vrlden att bli vald (undvika rttsliga pfljder, ekonomi, vnners intressen osv). Det i sig borde vcka en del misstanke om motivation. Nu talar jag inte fr Harris vill jag nd understryka men den personkult som uppsttt kring tex Trump och Musk som ngra frlsare r bara helt sjukt.

En sak mste sgas, och det r ju att han har en frmga att n gemene man, och vertyga folk om att han gr att lita p. En duktig sljare. Dr gr Harris bet.
Citera
2024-11-06, 14:44
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Hrligt, imorgon kommer kriget i Ukraina att upphra, vallfte frn Trump, redan dagen efter han hade blivit vald sade han. Trump ska ven bota Cancer och alzheimers, det kanske drjer ngra mnader, men det r ju bra, detta r lften frn honom...

Du vet att Trump r inte president n va? Han har vunnit valet men han har inte tilltrtt sin post n, s n kan han inte gra ngot. Sedan ska House och Senate rknas klart ocks , sg att senaten riskerar att bli ganska jmn med potentiellt endast 4 mandat som skiljer de t. House har de redan skrat.
Citera
2024-11-06, 14:47
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av KarmageddonN0W
Kan inget annat n att gratulera president Donald Trump!

Absolut!

I princip avskyr jag honom (avundsjuka?!) fr att han r s oerhrt maktfullkomlig och diktatorisk, ppet kriminell och vansinnigt arrogant!

Dremot r alla politiker lgnaktiga hycklare som enbart tog jobbet fr att fylla fickorna, medan Trump r,

rlig!

78 r (!!!!!!) med en energi, vilja o tro p sig sjlva som inte ens Zlatan ngonsin skulle n upp till, o killen e allts 78.

Herrejvlar vilken omnsklig ubermensch!!

Frvntansfull s in i att han verkligen deporterar typ 11 miljoner illegala, fr slut p kriget, passiviserar Putin, kommer till tals med Kina.

Det hr kan vara vrldens rddning kortsiktigt, dock med klimatet som frlorare.

En stabilisering av vrldspolitiken frst o eftersom Trump ser business i precis allting, vem vet att han fortsatt stder Ukraina mot att USA mer eller mindre fr hela Ukraina i fickan med att ALLA kontrakt fr en tex teruppbyggnad tillfaller amerikanska fretag.

Det hr kan bli hur intressant som helst.

Helvete vilken stark vermnniska! Alla rttegngar, alla bter, alla bekymmer o nd gr han detta? r uppe 24/7 o kampanjar hela hela tiden o samtidigt skter en helsikes massa fretag.

Fullkomligt absurt, och fantastiskt oavsett vilket rvhl han egentligen r!

Detta mste vl nd bara rhundrades arier ngonsin, p niv med Alexander den store o Julius Caesar., men i kostym
Senast redigerad av TurboGarbo 2024-11-06 kl. 14:50.
Citera
2024-11-06, 14:48
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Nu ska han hlla tal, r ni njda?

Ja, demokratin har talat.
Citera
2024-11-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Trump verkar inte hlla inne saker som borde vara obekvma eller fr att "s gr man bara inte" enligt narrativet - han bara kr, han gr det. Knner han fr att ringa Putin s gr han det knns det som. Eller Ukraina Zelle

Filter finns inte, det stmmer. Eller? r allt en taktik? Han vet nog vad han hller p med.

Mnga rstar inte p Trump fr att han sger bra saker, eller fr att han skulle stadkomma storheter. Han r det bsta alternativet fr deras plnbcker. Elon VET att han kommer att f tillbaka med bde personligen och till sina fretag nu nr Trump vljs. Det r ingen altruism dr.

Vad gller konflikten s blir det vldigt intressant att se nu vad som ska ske. Men det r bra mycket mer komplext, starka viljor och djupt cementerat animositet parterna emellan vid det hr laget. ven om det blir ett stopp p mrdandet nu s r det osannolikt ett stopp p konflikten mellan Ryssland och Ukraina. Rent krasst s r det en tidsfrga innan det skulle dra igng igen. Historien upprepar sig. Ryssland var inte njda med Krim frsta gngen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Det r ju inte s att Ryssland invaderade Ukraina igr. De har ju varit i Donbass sen 2014 mer eller mindre. Jag frstr inte hetsen av att f panik nu, men det r en annan frga.

En anledning r att han vill teruppbygga Storryssland. Mig veterligen ingr inte Sverige dr. Men jag erknner, det r att frenkla situationen.

Som svar p din frga, fr att vi inte erbjuder honom ett jack shit och det skulle innebra ett krig mot hela vstvrlden? Ukraina-Ryssland r en relativt isolerad konflikt, ven om vst skeppar miljarder av resurser dit. En annat svar r det skulle innebra dden fr Ryssland. De har inte kapaciteten till att utvidga kriget. De vinner ju knappt i Ukraina och kallar in nordkoreanska soldater fr att gra jobbet. Det finns ingenting som gr att han skulle vilja ha Sverige. Ukraina r av historiskt vrde fr Ryssland.
Jag bara konstaterar att Trump kommer att bidra till snderfallet av NATO och drigenom svensk frsvarskapacitet. Till vilken grad han kommer att gra det vet jag inte. Skrckscenariot r om vi str dr en dag och Putin kan frklara krig mot oss UTAN att det innebr krig mot resten av vstvrlden.
"Historiskt vrde", vilket jvla svammel. Du kper allts kremlpropagandan?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Hrligt, imorgon kommer kriget i Ukraina att upphra, vallfte frn Trump, redan dagen efter han hade blivit vald sade han. Trump ska ven bota Cancer och alzheimers, det kanske drjer ngra mnader, men det r ju bra, detta r lften frn honom...

Synd att du vill att kriget ska fortstta och ironiserar ver det. Du tillhr den nya polariserande vrldsordningen dr man ska tala om vi och de samt benhrt smutskasta allt man inte gillar till varje pris. Fr hyllade man medlare som ville f igng samtal fr fred. Nu vill man frysa ut och brnnmrka alla som ens nmner samtal fr att lsa krig.

Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Absolut!

I princip avskyr jag honom (avundsjuka?!) fr att han r s oerhrt maktfullkomlig och diktatorisk, ppet kriminell och vansinnigt arrogant!

Dremot r alla politiker lgnaktiga hycklare som enbart tog jobbet fr att fylla fickorna, medan Trump r,

rlig!

78 r (!!!!!!) med en energi, vilja o tro p sig sjlva som inte ens Zlatan ngonsin skulle n upp till, o killen e allts 78.

Herrejvlar vilken omnsklig ubermensch!!

Frvntansfull s in i att han verkligen deporterar typ 11 miljoner illegala, fr slut p kriget, passiviserar Putin, kommer till tals med Kina.

Det hr kan vara vrldens rddning kortsiktigt, dock med klimatet som frlorare.

En stabilisering av vrldspolitiken frst o eftersom Trump ser business i precis allting, vem vet att han fortsatt stder Ukraina mot att USA mer eller mindre fr hela Ukraina i fickan med att ALLA kontrakt fr en tex teruppbyggnad tillfaller amerikanska fretag.

Det hr kan bli hur intressant som helst.

Helvete vilken stark vermnniska! Alla rttegngar, alla bter, alla bekymmer o nd gr han detta? r uppe 24/7 o kampanjar hela hela tiden o samtidigt skter en helsikes massa fretag.

Fullkomligt absurt, och fantastiskt oavsett vilket rvhl han egentligen r!

Detta mste vl nd bara rhundrades arier ngonsin, p niv med Alexander den store o Julius Caesar., men i kostym

Det r alla som tillbedjer klimatguden som kommer att se till att det skapas frlorare
Senast redigerad av HerrGickhan 2024-11-06 kl. 14:51.
Citera
Medlem
Gracefulminds avatar
Hur kan man (som i rubriken) kalla Trumps vinst som stor??

Det handlar om 50/48 och tycker man detta r en stor marginal s kan man ju alltid kolla och jmfra med 2020 rs resultat.
USA r helt enkelt uppdelat i tv nstan lika delar vad gller stllningstagande.

Dremot s nskar jag USAs befolkning
och likas resterande av vst/allierade en positiv verraskning.
Dvs: att han inte r s illa som befarat.

Jag hoppas vi (motstndare) alla har haft fel i vra farhgor.
Jag r den allra frsta att erknna mina felaktiga farhgor OM jag nu skulle ha haft fel.

Det r inte vinsten i sig som r viktig-utan resultatet av det - konsekvenserna.
Vad det leder till! Och jag hoppas mina farhgor var felaktiga, som sagt.

Vi fr helt enkelt vnta och se vad detta innebr i praktiken.
Det r i alla fall ett faktum att frhlla sig till.

Jag hller mina tummar riktigt, riktigt hrt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in