Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-06, 20:50
Medlem
S jvla glad fr vrlden... tacka gud fr TRUMP! Ta slut p Ukraina kriget... inga mer pengar till clownen Zelensky.. bygg muren direkt... kasta ut illegalt pack.... inga tamponger i mns omkldningsrum... inga grabbar i kvinnors sporter.... TACK 🙌🙌
Citera
2024-11-06, 20:52
Medlem
USA r i sanning Skitstvlarnas marknad.

Trump fr andra gngen i Vita Huset kommer att bli demokratins undergng.

Inte snabbt och smrtfritt. Nej tvrtom; lngsamt, smrtsamt med yttersta plga!

Tack gode Gud fr att jag inte lever i det satans skitlandet!
Citera
2024-11-06, 20:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
USA r i sanning Skitstvlarnas marknad!

Trump fr andra gngen i Vita Huset blir demokratins undergng.

Nej, inte snabbt och smrtfritt. Tvrtom; lngsamt, smrtsamt och med yttersta plga!

Nej du lever i ett mycket vrre land dr man vurmar fr terrorister och straffar folk dom jobbar
Citera
2024-11-06, 20:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Det r svenskt tnk att alla mste tycka lika, mnga amerikaner fungerar inte s.
Bullshit om alla-mste-inte-tycka-lika.
Men Nice try att minimera..

Det r definitivt rd flagg om en VP frotterar sig bland hgerextrema och frintelsefrnekare.
Citera
2024-11-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ryssvnlig r inte ett ordval som jag benmnt.

Snarare att Putin ter narcissisten till frukost om han har lust, medan Trump tror att han r p god fot med honom.
Vilket han skrvlar om.

Populrt narrativ. Trump fattar inget och jag genomskdar honom.
Den som gjort den strsta blundern r vl Putin som trodde han kunde ta Ukraina p en kafferast och sedan ftt se det ena efter det andra nederlaget i sitt misslyckade krig.

Dremot har jag inget strre hopp om att Trump kommer lyckas srskilt bra med fred i ukrainakriget.

Men vid frra mandatperioden fick han islamistiska skitdiktaturer att erknna Israel. En bedrift som hade inhstat Nobels fredspris om en demokrat gjort det.
Senast redigerad av Varglig 2024-11-06 kl. 21:03.
Citera
Medlem
Citat:

Snarare att Putin ter narcissisten till frukost om han har lust, medan Trump tror att han r p god fot med honom.
Vilket han skrvlar om.

Aha, du har allts med hull och hr svalt Demokraternas narrativ att Trump r lttmanipulerad och att vem som helst kan spela honom som en fiol.
Underligt att det inte visade sig nr han faktiskt var president frra gngen
Citera
Medlem
Aristaeuss avatar
Tv horribla kandidater har haft pistolduell i gryningen.
En vann och 95 % av invnarna frlorade i samma gonblick.
Det r inte Demokrati - det r elitism och oligarki.
Sjlv har jag en fil.kand i Historia och ser ingen horisont dr mnniskan pltsligt skulle n samklang.
Detta r inte bara en historisk betingelse av vra tidigare upplevelser.
Tyvrr, verkar det vara biologiskt inprntad i varje ny generation som drar sitt frsta andetag.

Politik har alltid handlat om att frdela resurser och de som har mindre n andra, har inte heller ngon rst eller olja i maskineriet. Om..det inte blir revoloution. Och d vinner de med mest resurser revolutionen.

Rinse and repeat.
Citera
2024-11-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
USA r i sanning Skitstvlarnas marknad.

Trump fr andra gngen i Vita Huset kommer att bli demokratins undergng.

Inte snabbt och smrtfritt. Nej tvrtom; lngsamt, smrtsamt med yttersta plga!

P vilket stt skulle Trumps 4 r leda till demokratins undergng, utveckla grna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
En till reflektion: Hr har vi ett bra exempel p att kvotering, eller "DEI-hire" som ju Biden ppet erknde att Kamala var, r en dlig id och slutligen kommer komma och bita en i arlset.

Hade Biden inte valt vicepresident baserat p hudfrg och kn, utan p kompetens och karaktr, s hade Demokraterna haft en mer kompetent och omtyckt kandidat, och hade haft strre mjlighet att vinna detta val.

S gr det nr man gr woke. Man frlorar. Verkligheten kommer alltid ikapp.

Tnkte lite samma. Go woke get broke, heter det ju.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdpktant
Mrkligt vad tyst det blev om fusk vid valurnorna... Senast jag hrde ngot var vid 23-tiden i grkvll d det var illa enligt Trump.

Hade segern gtt till Harris s jsses vad det hade blivit brk om vad som frsegtt i vallokalerna. Kan vi vara skra p att nu d Trump vann att allt gtt schysst till???

Det fuskas i varje val frn bda sidor. Demokraterna r lite bttre p det. USA behver gra sitt system betydligt skrare framfr allt med ett nationellt voter-ID. Ingen slump att just demokraterna motstter sig detta. 2020 vanns 3 delstater med ngra tusentals rster. Att lastbilar ska kunna rulla in mitt i natten med postrster dr pfallande mnga rstar p demokraterna luktar mygel lng vg.
Ska du postrsta ska rsterna vara framme i god tid annars ska dom inte rknas.
Denna gng var segern fr stor fr att fusk skulle funka. Trumps team hade ven tillsatt massor med mnniskor att mer ingende vervaka allt.
Citera
2024-11-06, 20:56
Avstngd
Citat:
Bullshit om alla-mste-inte-tycka-lika.
Men Nice try att minimera..

Det r definitivt rd flagg om en VP frotterar sig bland hgerextrema och frintelsefrnekare.

Det r rd kommunistflagga p dig dremot. Kul att du r s engagerad i ett amerikanskt val.
Citera
2024-11-06, 20:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Vilket han skrvlar om.

Om man kper Rysslands argument gllande Ukraina, s borde man ju kunna applicera det annorstdes.
Mexico borde ju ha rtt att annektera Texas och Kalifornien. Historiskt mexikansk land och med mnga frtrycka mexikaner.
Trump borde ju kunna gra en deal om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in