Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-11-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnr111
Har ett förhållande sedan ett antal år tillbaka med en riktigt bra tjej

Samtidigt har vi planerat för ett bröllop nästa år, men oroar mig för att barnsnacket kommer eskalera efter vi gift oss. Får typ kalla fötter pga. detta och undrar om man kanske bör försöka skjuta på bröllopet?

Du tycker hon är bra nu, utan barn och utan äktenskap. Men kvinnor förändras rejält efter barn, och aldrig ALDRIG till det bättre.

Vill du förstöra relationen, som du tycker funkar bra (trots röda flaggor från henne) så ska du definitivt skaffa barn och gifta dig.

Du verkar ju inse detta själv.

Nu har du blivit varnad, så fattar du fel beslut, skaffar barn och gifter dig, och livet blir skit så kan du inte skylla på någon utom dig själv.
Citera
2024-11-08, 12:20
Medlem
Har en kompis som var i liknande situation som dig i din ålder. Han hade en jättebra tjej som skulle blivit en kanonmamma som han ville ha barn med, men liksom du ville han hålla på att lalla runt i livet några år till.

Hon gjorde så klart slut, varför ska hon sitta och vänta och hoppas på att han kanske skulle bli redo efter 5 eller 10 år när hennes biologiska klockar tickar? Hon skaffade sig en ny kille och efter några år hade hon den familjen hon ville ha.
Vad hände min med kompis? Jo han är singel än, närmar sig 50, och har de senaste 10 åren aktivt försökt bilda familj med kvinnor han dejtar men han har inte anpassat sitt liv efter familjebildande så det har blivit svårare och svårare för honom att träffa någon. Han håller fortfarande på att ältar sitt gamla förhållande som han sumpade genom att han skulle hålla på och lalla i livet som 30+ istället för att ta sitt ansvar och bilda familj.

Ni är i en perfekt situation att skaffa barn. Du verkar ju vilja ha barn, bara att du vill skjuta upp det.
Ju tidigare ni skaffar barn, desto tidigare kommer ni få vuxna barn som flyttar hemifrån.
Det är jobbigt att få ihop livspusslet, men det blir bara jobbigare ju äldre ni blir. Kör medans ni fortfarande är unga och har energi.

Det enda jag ångrar angående att skaffa barn är att vi inte gjorde det tidigare. Då hade vi hunnit med ytterliggare ett barn och vi hade även fått vuxna barn tidigare, vilket ju gör att man får uppleva mer av hur barnen utvecklas i livet osv.
Senast redigerad av tryhardereminem 2024-11-08 kl. 12:24.
Citera
2024-11-08, 12:26
Medlem
Citat:
Vill ju ha barn, men inte nu. Det får bli nån gång i framtiden.

Tycker inte man ska stressa med så stora beslut.
Du svarade aldrig på min fråga, om du tror att ditt avvaktande gör med din flickvän? Om du tror att relationen kommer fortlöpa som innan?
Om svaret är ja, ditt beslut kommer inte på något sätt påverka henne, då allt bra.
Om du tror att hon kommer bli sorgen, stressad och otillfredställd, då har relationen och därmed du, ett stort problem.

Vad är din analys av hur kommer hon att må av din avvaktan?
Citera
2024-11-08, 12:39
Medlem
halaltarzans avatar
Känner absolut igen mig, och inte bara med en kärring. Dock har det tagit slut när de verkligen förstått att det inte blir vare sig giftermål eller otäcka ungar. Plus att de säkerligen är tämligen sura också för att ha ställt upp på sex i ur och skur bara för att fånga mig.

Nej, skit i ungar är mitt förslag och fortsätt att leva ett behagligt liv. Livet är ju för fan slut om du får barn. Och nej, du kommer inte att - buhu buhu - bli ensam som gammal om du inte har barn.
Citera
2024-11-08, 15:35
Medlem
Citat:
Har ett förhållande sedan ett antal år tillbaka med en riktigt bra tjej som jag gärna skulle dela livet med. Vi har samma värderingar, hon är familjeorienterad och har ambitioner i livet. Kort sagt riktig kvalitetstjej även om vårt förhållande haft sina prövningar.

Dock, hon har precis passerat 30 och har (såklart) nu börjat prata om barn. Hon säger att hon drömmer så om att bli mamma, att hon inte vill vänta för länge osv., vilket gör mig stressad. Jag är inte alls redo för barn på ett antal år, och tänker inte i de banorna alls egentligen utan fokuserar på livet här och nu samt njuter av stunden och vill fortsätta med det ett par år till. Som jag har förstått det innebär livet som småbarnsförälder extrem stress, sömnbrist, bristande sexliv, lite tid att ta hand om sig själva och underhålla förhållandet, etc. vilket jag självklart inte känner nån stress att komma in i.

Menar inte att jag vill festa stenhårt och resa jorden runt på obestämd tid, men jag trivs bra med livet som det är nu. Jag har gott om fritid och pengar, kan gymma 2-3 timmar per dag, lägga helgerna på att träffa vänner, behöver inte oroa mig för ekonomin utan kan köpa typ vad jag vill inom rimliga gränser. Det där hetslivet som småbarnsförälder där man har värsta livspusslet och aldrig hinner träna, umgås på tu man hand med partnern och bara måste fokusera på ungen jämt lockar verkligen inte just nu då jag liksom vill stanna i "the good life" ett tag till.

Det gör inte saken bättre att hennes allra bästa vän som hon hängt med hela sitt liv fick sitt första barn för nåt år sedan. Givetvis extremt slitigt för väninnan och hennes kille, som numera aldrig har sex och inte verkar ha något samliv alls. Att träffa deras illbatting som skriker och bråkar gör en inte mer sugen heller.

Samtidigt har vi planerat för ett bröllop nästa år, men oroar mig för att barnsnacket kommer eskalera efter vi gift oss. Får typ kalla fötter pga. detta och undrar om man kanske bör försöka skjuta på bröllopet?
Det du bör göra är att vara FULLSTÄNDIGT ÄRLIG mot din tjej om hur du känner inför att skaffa barn, så att hon får en ärlig chans att fatta beslut om sin framtid.

En del kvinnor missar barn helt för att deras män inte tydligt talar om hur länge de vill vänta med barn och om de överhuvudtaget vill ha barn. Kvinnan väntar och tar upp sin barnlängtan då och då, men mannen blir aldrig redo och till slut är det försent för kvinnan att få barn.

Vill du utsätta henne för den sorgen?

Du ska inte skjuta på bröllopet, däremot bör du vara ärlig så ni kan ställa in bröllopet och avsluta förhållandet helt om det är så att hon vill ha barn inom x antal år och du inte vill det. Hon behöver kunna glömma dig och gå vidare så snabbt som möjligt och träffa en man som är redo att bilda familj.

Hur känner du inför att en annan man får dela liv och bilda familj tillsammans med henne?

Är du okej med det så bör du avsluta förhållandet snabbt för hennes skull, men om det känns jobbigt inom dig att hon skaffar en annan man så får du antingen låta henne gå till en annan man trots det, eller bli redo att skaffa barn.

Många kvinnor lever på hoppet att deras män ska ändra sig, men släck det hoppet genom att visa henne vad du skrivit i den här tråden. Kvinnans biologi tar inte hänsyn till om du vill leva barnfritt flera år till, och långt ifrån alla har lätt att få barn.
Citera
2024-11-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Haha ja fast bara för att en tjej får enklare vaginala orgasmer så är inte det svaret på min fråga utan om tjejen och killen som bor ihop har mer sex? Men du ska få ett diplom för att du fått fitta sen 14 å behövde hävda dig med det.

Jag tror bara att majoriteeeeeten av fallen så blir det ganska så drastiskt mindre knull.

Du bad om ett exempel på hur sexlivet kan bli bättre, detta är ett exempel, det finns en hel del forskning i ämnet.

Jag tror att sex-lösa förhållanden finns överallt, och det beror inte på ungar utan på att förhållandet är dåligt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in