2024-11-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Efter att en kvinna hoppade från Niagarafallen tillsammans med sina två barn har hennes tidigare inlägg på sociala medier uppmärksammats, enligt New York Post. Händelsen, som nu utreds som ett mord och självmord, har väckt starka reaktioner.

Polisen i New York uppger att Chianti Means, 33, klev över räcket på Luna Island, vid Niagarafallen den 28 oktober med sin nioårige son, Roman Rossman, och sin fyra månader gamla dotter, Mecca Means, i famnen. Två dagar senare hade sökinsatsen efter deras kroppar ännu inte gett några resultat.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ot...f44db1c83&ei=7

Så hemskt. Någon som vet mer?

Ska kika om det finns något klipp på /r/darwin-awards
Citera
2024-11-07, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Du verkar ha dålig koll?
Det var mamman som hoppade med barnen. Det finns nog knappast många som påstår att kvinnor alltid ursäktas vid såna här händelser
Jag menade att kvinnan hade borderline. Drev mannen till vansinne så att han lämnade för att få frid. Sedan tog hon livet av sig själv och barnen. Så ursäktar man henne med förlossningsdepression. Har själv varit med en sådan tjej så jag vet både hur de är och vad de är kapabla att göra. Det finns flera trådar att läsa här i ämnet.
Citera
2024-11-07, 00:42
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Varför lämna en sån fin tjej om man redan lider av psykisk ohälsa? Det är ju knappast så att hon fått honom att må dåligt.

Man är inte rationell vid psykisk ohälsa. Det är det som är problemet när hjärnan feltolkar och bara vill bort från allting samtidigt som man har diverse hjärnspöken. Slår det fel så kan du ha världens bäst livssituation, familj, partner, vänner, jobb och stöd, likförbannat kan man ha en helt skev världsbild.
Citera
2024-11-07, 01:16
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Efter att en kvinna hoppade från Niagarafallen tillsammans med sina två barn har hennes tidigare inlägg på sociala medier uppmärksammats, enligt New York Post. Händelsen, som nu utreds som ett mord och självmord, har väckt starka reaktioner.

Polisen i New York uppger att Chianti Means, 33, klev över räcket på Luna Island, vid Niagarafallen den 28 oktober med sin nioårige son, Roman Rossman, och sin fyra månader gamla dotter, Mecca Means, i famnen. Två dagar senare hade sökinsatsen efter deras kroppar ännu inte gett några resultat.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ot...f44db1c83&ei=7

Så hemskt. Någon som vet mer?

Är det ens en nyhet, mer "En ding ding värld" kvalitet på den? MSN, helt orelaterade klicknyheter utan bilder och sammanhang...

En polsk mamma med barn gjorde typ samma från en Trelleborgs-färja i somras, det är iaf av lokal relevans.
Citera
2024-11-07, 07:01
Medlem
Så hemskt! En nioåring förstår ju allt också, vilken fruktansvärd sista stund för honom.

Man kan söka på hennes namn om man vill läsa mer om detta.
Citera
2024-11-07, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Påminner om mamman som ställde sig framför X2000 med sina barn 2021.
Jag minns en kvinna som hoppade från Ålandsfärjan med sitt barn, för ett antal år sedan. Depression är hemskt.
Citera
2024-11-07, 08:46
Medlem
b00b00s avatar
Oh herregud. Det är inte så att hon såg väldigt dåligt med tanke på de colabottnarna hon hade till glasögonen och drullade i plurret?
Citera
2024-11-07, 10:31
Medlem
KillPus avatar
Hoppas på en stor stekpanna i helvetet för mörderskan. Vidrig varelse som mördade 2 oskyldiga barn.
Citera
2024-11-07, 10:36
Avstängd
Varför ta ut sitt eget mående på barnen?
Citera
2024-11-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag menade att kvinnan hade borderline. Drev mannen till vansinne så att han lämnade för att få frid. Sedan tog hon livet av sig själv och barnen. Så ursäktar man henne med förlossningsdepression. Har själv varit med en sådan tjej så jag vet både hur de är och vad de är kapabla att göra. Det finns flera trådar att läsa här i ämnet.

Du vet inte ett jävla dugg om den här kvinnan eller hennes situation och med tanke på dina 26 000 inlägg på Flashback vet du nog inte mycket om livet eller hur det är att vara ensamstående förälder!
Jag ursäktar inte den här mamman och jag har också svårt att förstå varför hon måste ta barnen med sig i döden istället för att bara ta självmord, men vi vet inte hur hon hade det eller hur hennes psykiska mående fick hennes tankar att snurra.
Det är fö OÄNDLIGT många fler män än kvinnor som beter sig själviskt och dödar andra människor så dra inga slutsatser generellt om hur psykiskt störda kvinnor skulle vara, männen vinner med hästlängder där ändå!
Citera
2024-11-07, 10:52
Medlem
HomoDeuss avatar
Så onödigt. Tragiskt att hon inte kunde få hjälp. Men inte så konstigt med tanke på hur medmänsklighetspanka människor är idag. Det är ju bara att titta på en del av svaren i den här tråden.
Citera
2024-11-07, 11:03
Medlem
Erik Östs avatar
Psykisk ohälsa är inte att leka med.
Man blir bara ledsen när man läser sådant här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in