2024-11-09, 17:43
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarmageddonN0W
Det är ganska stor skillnad på brotten du nämner jämfört med att sexuellt utnytja barn som sedmera får skador för livet.
Ja, det är stor skillnad. Det var därför jag sa att det var ett extremt exempel. Frågan kvarstår. Är du med på att man inte "försvarar" någon bara för att man har olika åsikt om hur det ska hanteras?
Citera
2024-11-10, 09:59
Medlem
R.Rs avatar
Problemet är som andra redan tagit upp, det kan gå rejält fel när folk tar lagen i egna händer. Titta bara på alla felaktiga skjutningar som inträffat sista åren där förövaren tagit fel på person. Hur kul vore det att åka på stryk för att man råknar likna någon annan? Eller som en polis skrev i tråden, när deras spaningsinsats blev förstörd pga människor som drog fel slutsatser kring den aktuella situationen.

Jag tycker inte att det är gemene mans jobb att åka runt och jaga pedofiler. Däremot behöver vi hårdare straff och mer resurser till polisen. Om en vuxen man är på väg för att möta upp med ett barn ska polisen kunna vara där och plocka in dem direkt.
Citera
2024-11-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaByxor
Alltså vad är det för fel på er? Om min 14-åriga dotter medvetet sitter och skriver med en medelålders man får hon fanimej skylla sig själv ifall hon blir antastad! Har jag inte lärt henne bättre än så?!

Att du inte har ett fjorton årigt barn är självklart samt att du inte har barn över huvud taget. Du är en pedofil själv .
Barn är inte vuxna ditt sjuka svin.
Körkort har du garanterat inte heller , men en jämförelse är att om någon säger till dej att köra när du är full lägger du då skulden på den som säger det när du åker fast eller fattar du att du har ett eget ansvar som en vuxen /myndig person???????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????.
Senast redigerad av batman80 2024-11-11 kl. 00:21.
Citera
2024-11-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Pedo Hunters är hjältar. De tar sitt samhällsansvar genom att utdela en gnutta av de straff pedofiler förtjänar men som samhället är för peddo-kramande för att verkställa.

Alla som inte stöder Pedo Hunting [valfritt land] borde få sina hårddiskar beslagtana i husrannsakan och genomsökta efter barnporr.

Även dumpen har uttalat sig mot peddo hunting där folk blir misshandlade. ska Patrik och Sara alltså få sina hårddiskar genomsökta ?
Om att inte stödja pedo hunting är tillräckligt skäl för att få hårddisken genomsökt så skulle det bara i sverige sannolikt bli miljontals hårddiskar att genomsöka, det är knappast gratis vem betalar kalaset? du? skattebetalarna ? Om skattebetalarna, från vilka poster tycker du då pengarna ska tas ? eller kan du tänka dig en skattehöjning ?
Att söka igenom miljoner hårddiskar skulle ta mycket av polisens tid i anspråk, så vad är det du tycker polisen ska prioritera ned ?

Det finns annat än sexuella övergrepp som skadar barn, ett exempel är problemen med antibiotikaresistens som bl.a. orsakas av överkonsumtion av antibiotika. Tycker du därför att det också borde finnas hunters som misshandlar dem som överkonsumerar antibiotika ? Om man är emot det borde man då få sitt hem genomsökt efter illegalt införskaffad antibiotika ?
Citera
2024-11-12, 16:23
Medlem
De hatar pedofiler på samma sätt som huliganer älskar fotboll. Dvs när det passar ens riktiga intresse: våld. Eller har de ett bredare engagemang för att stoppa pedofili? Tillåt mig tveka.
Citera
2024-11-13, 12:58
Medlem
Alla som har nåt emot pedohunters är pedofiler som är rädda att åka dit.
Citera
2024-11-14, 06:58
Medlem
TordesPungs avatar
Jag säger det igen, pedofiler som söker kontakt med barn har förbrukat sin rätt att leva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in