Citat:
Ursprungligen postat av
Nederlanderna2020
Första två veckorna är en jävla pina när man går av nåt beroende. Vecka 3 och 4 känner man wow nu mår jag fan bättre än när jag är på skiten. Jag är snyggare, fin hy, bra blodtryck o allt det där..man känner sig helt enkelt pigg, frisk och fräsch.
Men så närmar man sig vecka 5 och suget blir så enormt att det känns som inget kan stoppa en från att beställa nytt.
Varför händer det alltid efter 5 veckor? Har ni tips på hur fan man kan hålla det längre. Det känns som att om jag bara lyckades hålla mig i några månader så hade beroendet försvunnit men jag orkar inte mer än 5 veckor 🤬🤬
Det finns någonting som kallas "fönster" i abstinensen. Då mår man bra, och tror att allting är över. När det har gått c:a en månad så är det mycket vanligt med ett bakslag, upplevde samma sak. Men det är för att återhämtningen inte är linjär, och så kommer det att vara hela tiden. Det kommer "fönster" och bakslag med jämna mellanrum. Efter ett "fönster" mår man sämre, och tvärtom. Men det är bara att försöka att stå ut och vänta på bättre tider.