Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-08, 11:13
Medlem
zsarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snitcho
Ser en hel del gissande i tråden. Här är vad som gäller:

En vanlig misshandel i nedre delen av normalgraden (som det låter som i detta fall) brukar rendera i 1-2 månaders fängelse. Strafftiden kanske kan prutas ner till 14 dagar mtp på att utredningen tagit lång tid. Gatumisshandlar är s.k. "artbrott" där påföljden regelmässigt blir fängelse och där villkorlig dom, skyddstillsyn eller böter inte är vanligt. Ett kort fängelsestraff får oftast avtjänas med fotboja om den dömde har arbete och bostad. Även om han skulle nekas fotboja kommer han inte missa barnets födelse: Landets fängelser är fulla, det är lång väntetid på att avtjäna fängelsestraff (och Kriminalvården har därför blivit väldigt liberala reglerna för fotboja).

"påföljden regelmässigt blir fängelse och där villkorlig dom, skyddstillsyn eller böter inte är vanligt" helt fel haha folk har ingen aning om saker. Sitt inte och lek någon expert och skräm upp folk, han kommer få villkorlig dom samt böter eller villkorlig och samhällstjänst i värsta fall. TROR jag..återkom med dom när den fallit.
Citera
2024-11-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Meh va gulligt!
Han råkade slå någon för 2 år sedan och hade lite dålig tid, men nu söker han nytt jobb!
Vilken guldklimp du har!
Du lyckades bli gravid med den här prinsen!
Du drog högsta vinsten!

Sa aldrig att han inte jobbar? Sa att han letar NYTT, han jobbar inom resturang branschen men vill byta. Så ja jag drog hög vinsten å lyckligare än nånsin. Bara ett sne steg för 2 år sen som kom nu som jag frågar om
Citera
2024-11-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Vad har han hittat på under de här två plus åren där den dåliga tiden klingade av innan han tog sig i kragen och började söka jobb?

Han har jobbat ? Sa att han letar nytt, han jobbar inom resturang men vill byta
Citera
2024-11-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Så han misshandlade någon för två år sedan och han har haft "en dålig tid", men nu söker han minsann jobb.

Vilket fynd!

Grattis

Sa aldrig att han inte jobbar? Sa att han letar NYTT, han jobbar inom resturang branschen men vill byta. Är lyckligare än nånsin. Bara ett sne steg för 2 år sen som kom nu som jag frågar om
Citera
2024-11-08, 14:03
Medlem
Hur fan kan detta ha tagit 2 år???
Citera
2024-11-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlovs2000
Hur fan kan detta ha tagit 2 år???

Ingen aning, händelsen hände januari 2023
Citera
2024-11-08, 14:53
Medlem
Fängelse får han knappast, troligen böter och en prick i registret. Så skall han byta jobb så bör han göra detta snart då han kommer finnas på Lexbase och sånt gillar inte arbetsgivarna.

Mitt syskonbarn blev dömd för misshandel för något år sedan och han fick böter och finns med på Lexbase. Fick ingen samhällstjänst eller annat, att få en prick i registret måste vara värre än lite böter och samhällstjänst då det blir svårt att resa utomlands till flertalet med länder utanför Europa och man får det svårare med att få ett jobb.
Citera
2024-11-08, 15:08
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Meh va gulligt!
Han råkade slå någon för 2 år sedan och hade lite dålig tid, men nu söker han nytt jobb!
Vilken guldklimp du har!
Du lyckades bli gravid med den här prinsen!
Du drog högsta vinsten!

Dom är nog båda värda sin vikt i guld. Kan ju knappt skriva en sammanhängande text.
Frågar på FB om någon kan gissa sig fram till ett eventuellt fängelsestraff.

Finns det inga domar dom senate 5 åren så oroa sig inte. Det blir böter och villkorligt vid en eventuell dom. Skaffa barn utan jobb känns ju rätt osmart också.

"letar nytt jobb" Alltså har han inte haft ett enda jobb sedan detta hände.
Citera
2024-11-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Dom är nog båda värda sin vikt i guld. Kan ju knappt skriva en sammanhängande text.
Frågar på FB om någon kan gissa sig fram till ett eventuellt fängelsestraff.

Finns det inga domar dom senate 5 åren så oroa sig inte. Det blir böter och villkorligt vid en eventuell dom. Skaffa barn utan jobb känns ju rätt osmart också.

"letar nytt jobb" Alltså har han inte haft ett enda jobb sedan detta hände.

Jag sa aldrig att han inte jobbar? Jag ska att han letar nytt. Han jobbar inom resturang
Citera
2024-11-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Ingen har jue frågat än så jag måste göra det!
Etnicitet på killen??

Inom eu
Citera
2024-11-08, 18:24
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Rubrik korrigerad så att frågeställningen framgår, tidigare rubrik "Kan han få fängelse".

/Mod
Citera
2024-11-08, 18:39
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irma112
För cirka 2 år sen så kom min pojkvän och hans vän i bråk med 2 andra på bussen på väg hem från krogen. Tillslut gick jag i mellan och vi fick sedan prata med polisen osv osv, vi hörde inget om de sen dess, sen nu blev han kallad till förhör och är huvudmisstänkt. Dom har fått in kamera från bussen och man kan se ett slag han ger, resten ser man dåligt.
Den tiden var en dålig tid och han har kommit från allt de dåliga, släppt hela sitt gamla umgänge, söker nytt jobb, vi ska flytta till sommaren och vi väntar barn nu i början av februari (detta vet polisen om det kan påverka) vad kan straffet bli som värst? Böter? Fängelse? Blir så orolig att han ska missa våran sons födelse, Polisen har inte fått in några skador av den andra heller

Jag fattar inte.

Det syns att han slår ett slag?
Det finns bild på rodnad på den slagne?

Och detta riskerar han få fängelse för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här