Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2024-12-01, 20:25
Medlem
[quote=Mullret|90228783]
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Jag misstänker att det är detta som Lue hade i åtanke när han talade om ett slutdatum och att disclosure borde skett för länge sedan. Dessa UFOn blir allt mer uppenbara och det funkar inte att lura folket i längden. Det hade varit bättre om man öppet gått ut och erkänt istället för att bli avslöjad så här.[/QUOTE]

Faran ifall vi skulle acceptera aliens blir när alla religiösa får nya gudar att tillbe.

Religiös makt är starkare än politikens.

Erkänna aliens är politikernas värsta mardröm.

Religioner anpassar sig nog. Det görs bara nya tolkningar på de gamla skrifterna eller så förnekar man allt som inte stämmer överens med den gamla världsbilden. Religionens makt är väl heller aldrig starkare än politiken. Förutom när den, som i vissa länder, t.ex. Iran, är en del av politiken. En disclosure skulle kunna skapa oreda t.ex på börsen, så varför riskera något sådant kanske de styrande tänker. Det mest troliga är väl att det finns flera övervägande samhälleliga nackdelar om man väljer att gå ut med en disclosure. Framförallt vill man nog inte skapa kaos och rädsla. Kanske är sanningen för svårsmält. Sedan, om det pågår en reverse engineering- kapplöpning runtom i världen så finns det nog en vilja att få forska vidare i lugn och ro utan omvärldens ögon på sig.
Citera
2024-12-02, 11:40
Medlem
Citat:
En hel vecka med UFOn över flygbaser i UK nu. Trots insatser med stridsflyg och helikoptrar så är dessa så kallade "drönare" helt omöjliga för både USA och UK att hantera. Det ska ha hörts en smäll så man har eventuellt försökt skjuta ner någon av dem utan framgång. den youtuber som streamade har ombetts upphöra med detta också. MoD vill inte svara på några frågor.

Det ser inte särskilt bra ut när den oinformerade allmänheten antagligen misstänker Ryssland eller Kina, samtidigt som Ryssland eskalerat genom att avfyrat en IRBM in i Ukraina. Inte ett bra läge då att skylla på främmande makt när UFOn svärmar där man förvarar kärnvapen.

*

Jag misstänker att det är detta som Lue hade i åtanke när han talade om ett slutdatum och att disclosure borde skett för länge sedan. Dessa UFOn blir allt mer uppenbara och det funkar inte att lura folket i längden. Det hade varit bättre om man öppet gått ut och erkänt istället för att bli avslöjad så här.
Fattar ingenting. Är dessa UFO:n från främmande planeter?

Det tror jag inte. Det är UFO: Flygande objekt som inte kan identiferas, men det är från militär, från vår jordklot. Så är det. Militär eller dylikt.
Citera
2024-12-02, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Fattar ingenting. Är dessa UFO:n från främmande planeter?

Det tror jag inte. Det är UFO: Flygande objekt som inte kan identifiera, men det är från militär, från vår jordklot. Så är det. Militär eller dylikt.

I så fall har vi haft fel om USAs position i världen. Deras militär är teknologiskt helt underlägsen.
Citera
2024-12-05, 16:48
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Skulle inte trådens ämne utgå från utfrågningarna (”förhören”) i USAs kongress den 13 november 2024? Allmänt UFO-surr om blinkande ljus på suddiga bilder känns inte så 2024 samtidigt som USAs försvarsmakt och kontrakterad försvarsindustri redan skulle vara i besittning av icke-mänskligt tillverkade farkoster, teknologi och ”biologics” enligt visselblåsarna?

Går man 2 veckor senare bara vidare och låtsas inte om att det som skulle bli genombrottet i världshistoriens största avslöjande blev ett gigantiskt antiklimax? Tillbaks till 1982 och UFO-spaning mörka kvällar: ”Men vi kan aldrig veta.”

Dom flesta med lite insikt borde ha förstått att förhören inte skulle leda till något erkännande där alla bevis läggs fram på bordet.
Kongressen har de senaste åren försökt att få svar på kritiska frågor men helt utan resultat, så varför skulle det vara annorlunda nu?

Visselblåsarna kan mycket väl sitta inne på dessa svar om vi har farkoster och kroppar från en icke mänsklig livsform. Men problemet är än en gång att de inte får svara på de viktigaste frågorna som kongressen har. Kongressen har dessutom sagt att de själva uppmanas att inte ställa särskilda frågor (från vem/vilka personer vet vi inte) till visselblåsarna.

Varför det är så tror du?
Om nu allt som diverse vittnen säger är falskt eller missvisande, och att UAPs egentligen endast handlar om simpla ballonger eller drönare, så är det allt bra lustigt att specifika frågor varken får ställas eller svaras på.
Citera
2024-12-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recyclebin2
Tyvärr, efter förra gången insåg jag att det inte finns några UFOs. Filmerna som visades kunde tom. jag motbevisa..
Det är synd, jag hoppades, men nej.
Får nog haka på naturens lagar igen och acceptera att ljusets hastighet är begränsningen, och att sen dra på lite massa så saktar även den hastigheten ner ganska drastiskt.
Men jag tror det finns liv där ute, far away.

De kan kanske ha tillgång till satteliter.
Energin här är ju helt sjuk.
Känns som flottiga elstrålar långt ovanför huvudet tom.
Har alltid stört mig på energin många förknippar med andar, men den har ju drastiskt ändrats på några år.
Alltså att man verkligen känner att det är medvetet
För att psyka och skada.

Jag tror mer på någon form av energi likt bredband eller liknande.

Men att de vill ingenting alls egentligen, det som är tröttsamt.

Alltså försöker de sälja någon slags Guds krafter hit med de där?
Helt orimligt anser jag.
Citera
2024-12-08, 19:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
En hel vecka med UFOn över flygbaser i UK nu. Trots insatser med stridsflyg och helikoptrar så är dessa så kallade "drönare" helt omöjliga för både USA och UK att hantera. Det ska ha hörts en smäll så man har eventuellt försökt skjuta ner någon av dem utan framgång. den youtuber som streamade har ombetts upphöra med detta också. MoD vill inte svara på några frågor.

Det ser inte särskilt bra ut när den oinformerade allmänheten antagligen misstänker Ryssland eller Kina, samtidigt som Ryssland eskalerat genom att avfyrat en IRBM in i Ukraina. Inte ett bra läge då att skylla på främmande makt när UFOn svärmar där man förvarar kärnvapen.

*

Jag misstänker att det är detta som Lue hade i åtanke när han talade om ett slutdatum och att disclosure borde skett för länge sedan. Dessa UFOn blir allt mer uppenbara och det funkar inte att lura folket i längden. Det hade varit bättre om man öppet gått ut och erkänt istället för att bli avslöjad så här.

Svårt att fånga dessa. De hoppar väl över till annan dimension när nätet dras åt.

Eller krymper sig till en ärtas storlek.

Blir intressant om de hittar något. Tror inte dessa är man-made på Tellus.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in