Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-09, 11:52
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingi
Det började med att jag fick en vanlig förkylning för en vecka sedan som gav vanliga symptom, hosta, halsont och huvudverk. Lite senare in i förkyldningen kände jag kan det blev lite ansträngande med andningen på kvällen.

Så jag bestämde mig att ta mig till vårdcentralen idag och de kunde konstatera att troligen har fått en lunginflammation. Så jag fick antibiotika skrivet som jag givetvis inte hämta ut.

Jag har aldrig i mitt liv tagit någon medicin och kommer aldrig att göra heller. Jag har lovat mig själv det och har klarat mig väldigt bra hitills. Tar ingen alvedon eller sådant vid förkylningar och har även haft corona två gånger utan några problem.

Men det är första gången jag får lunginflammation och undrar om det är någon fara att utan medicin? Jag är 28 år, min farför som är född på 30 talet har också aldrig i hela sitt långa liv konsumerat någon form av medicin. Så om han har klarat det varför skulle inte jag klara en lunginflammation då?

Jag tror det mesta sitter i huvudet, om vi inbildar oss att vi behöver medicin för att bli friska så känner man sig sjukare om man inte tar det osv...

Jag har sett folk yngre än dig som dött av lunginflammation.
Jag hade själv en lunginflammation när jag var ca 10 år yngre än vad du är nu och höll på att dö.

Men visst kan du testa, det är otroligt roligt att inte kunna andas och må skit och BE om att få dö.
Kul att ligga på iva med för att kroppen stänger ner.

Det är bara välja hur du vill göra.
Citera
2024-11-09, 11:54
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Sa inte Steve Jobs något liknande?

Jo då. Och se hur det gick för honom.
Citera
2024-11-09, 11:55
Medlem
bomhulls avatar
Jag tror att du kan behöva antibiotika för att få bort skiten . Sök hjälp!
Citera
2024-11-09, 12:08
Moderator
VitKallas avatar
Medicin och hälsa --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2024-11-09, 22:51
Medlem
Uppdatering
Nu känner jag att det börjar bli svårare med andningen, jag funderar på att ta antibiotika nu även fast jag lovat mig själv att inte ta de. Frågan är om de kommer hjälpa, borde jag köra till akuten istället?
Citera
2024-11-16, 14:14
Medlem
Klart antibiotikan hjälper…… äter inte du den köper jag den gärna av dig… har trele nr 0760705836.
Citera
2024-11-16, 14:20
Medlem
Varför gick du till vårdcentralen om du inte vill ha vetenskaplig behandling?
Citera
2024-11-16, 16:46
Medlem
VITLÖK. kallas "naturens antibiotika".
Minst en klyfta om dagen. Kan ätas ihop med äpple för att få i sig enklare.

Min farfar var nära att dö i lunginflamation då han var ung, innan det fanns antibiotika. Han kände farmor lite. Hon och hennes mamma kunde naturmediciner.
Vet inte om hon fixade farfar med vitlök,
men då han fick allvarlig frostskadade ben under WW II, farmor hade kureringsknep för sådant, vilket kanske räddade honom från amputation.

Jag har inte behövt någon antibiotika sedan jag gick på lågstadiet.

T ex som vuxen fick både jag, en syster och en kompis kraftig bihåleinflamation samtidigt. De gick till läkare, åt antibiotika och det dröjde 2 MÅNADER innan de återhämtade sig,
medan jag blev frisk med vitlök på 2 VECKOR...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in