Rätt frekvent behöver jag översätta från ett programmeringsspråk till ett annat med samma funktionalitet eller bygga en struktur i kod utifrån ex en XML eller JSON. Detta är oftast rätt tråkigt och tidskrävande. Vilken AI kan hjälpa till bäst med detta? Har testat Chatgpt och CoPilot. Finns någon mer lämpad?
Om du tycker sånt är tidskrävande eller tråkigt bör du istället byta jobb.
Du har redan testat de 2 största på marknaden, chatgpt suger tyvärr, copilot likaså men ger ofta bättre svar men gäller att formulera sin fråga korrekt.
När du "pratar" med en AI ska du vara så precis som du bara kan bli. ChatGPT kan göra ofantligt mycket. Att konvertera XML till JSON och vice-versa är inte ens 0.01% av vad ChatGPT är kapabel till. Klarar du inte av det eller får dåliga resultat är det 100% ditt eget fel och du får lära dig hur du ska skriva promptar.
Visa mig ett exempel på en prompt du skrivit här som inte fungerat, så kan jag hjälpa dig skriva den rätt här.
Vill du inte göra det så skiter vi i den här tråden.
Rätt frekvent behöver jag översätta från ett programmeringsspråk till ett annat med samma funktionalitet eller bygga en struktur i kod utifrån ex en XML eller JSON. Detta är oftast rätt tråkigt och tidskrävande. Vilken AI kan hjälpa till bäst med detta? Har testat Chatgpt och CoPilot. Finns någon mer lämpad?
Claude är bättre på att jobba med programmeringspråk.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!