• 7
  • 8
2024-11-10, 23:49
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har knt likadant, r jag sjuk egentligen? Men sedan har jag insett, men ja jag hittade fr lnge sedan rtt mediciner och har tagit dem sedan dess. I mitt fall depression, OCD och panikngest. Fr mig har de tnkt tvrtom mot dig, de anser att jag r i remission, s de tar bort diagnoserna. Men jag skulle bli sjuk om jag tog bort mediciner.

S egentligen r vi i samma situation, du r i remission, i mitt fall tog de d bort diagnoserna, i ditt fall s har de kvar din diagnos. Hade mina diagnoser varit kvar hade jag tyckt att det var OK fastn jag inte har symptomen. Jag hade nstan hellre velat att de hade haft kvar diagnoserna. Och sedan tillagt att det inte funnits symptom p mnga r. Annars kan ju ngon dum doktor ta bort mediciner som behvs.

Det dr med att bli galen av gluten, ja, det kan hnda om man inte tl gluten. Men det mrks inte bara p psyket. Tl man inte gluten s brjar man tappa fett och man fr dligt upptag av vitaminer, man blir sjuk p andra stt med. Sjlvklart r det bra att ta bra, men d tror jag mer p en sansad blandad kost av mycket olika, men dr man drar ned kolhydrater lite eftersom man fr strd frbrnning av kolhydrater nr man tar din sorts medicin. Vill man vara snll mot kroppen s lgger man till mer "ren" mat som ktt, fisk, grnsaker, frukt och gg och mindre av socker och brd, ris och pasta.

Ja, tack fr inlgg kul att du ville dela med dig. Men hoppas du mr bttre och s som jag fattade det s har du kvar dina mediciner utan en diagnos eller?
Citera
2024-11-10, 23:49
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Blir inte heller smartare. Men det r som att allt blir enklare. Ngot som man dragit sig fr att gra fr att det r jobbigt, pltsligt klarade man det p fem minuter. Tycker det r fusk att de utan ADD/ADHD har det s hela tiden. De borde f en drog som gr att de blir sega i kolan.
Haha aa jag hller med! 😀
Citera
2024-11-10, 23:51
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
N, smart r jag nd. Jag gr bara osmarta saker. Mindre dock nr jag ter medicinen..

Kan fokusera, fr ngra av mina femtioelva startade projekt klar, r inte lika impulsiv och spontan. Jag har bttre filter. Annars har det varit prata frst och tnk sen.

Haha okey kul! Men s r det ju inte fr mig jag e mycket trgare jag har inga projekt eller ml efter jobbet.
Citera
2024-11-11, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Tja!

Jag har tv diagnoser och d en som strider mot den ena. Jag har ADHD och schizofreni som enligt lkaren r godtycklig fr att jag testade positivt p provtagningen fr ADHD utredningen.

Kan jag blir av med schizofreni diagnosen? Fr br jag lser om diagnosen s ska schizofreni vara riktigt allvarligt, ofrmga att jobba vilket jag gr p heltid. Ofrmga att studera vilket jag har gjort p universitet.

Det verkar som att allt jag frgar om och bertta om och d just om mig sjlv inte stmmer verens med lkarens bild om mig vilket allt sammanfattas i begreppet psykos. Vad kan jag gra, just nu har jag kontakt SKR, och vill g vidare med hjlp av deras jurister till patientnmnden. Men r lkarna s otroligt dliga p att ta hnsyns till personers prestationer i privat livet nr dom faststller en diagnos? Jag har aldrig haft en svensk lkare alla har varit frn st Europa.

All hjlp och all tack FB!

Satt i samma sits som dig, men sen en dag kom det in en jtte snll man mitt i natten och sa att jag inte hade schizofreni.
Citera
2024-11-11, 01:43
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Haha okey kul! Men s r det ju inte fr mig jag e mycket trgare jag har inga projekt eller ml efter jobbet.
Ok lter hur sknt och lugnt som helst 🙂
Citera
2024-11-11, 01:53
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3nkom3drab1ez
Satt i samma sits som dig, men sen en dag kom det in en jtte snll man mitt i natten och sa att jag inte hade schizofreni.

Sknt, finns nd vrre saker n schizofreni som ALS, hehe. Knner mig nnu mer schizo.🤦🏻‍♂️

Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Ok lter hur sknt och lugnt som helst 🙂

Lathet, jag trodde CS lkemedel skulle aktivera mig men inte. Det lugnar ner dig allts. 👍🏼
Citera
2024-11-11, 01:56
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Lathet, jag trodde CS lkemedel skulle aktivera mig men inte. Det lugnar ner dig allts. 👍🏼
Ja, jag blir vldigt lugn inombords. Tnker inte lika mycket heller.
Citera
2024-11-11, 08:35
Avstngd
Citat:
Blir inte heller smartare. Men det r som att allt blir enklare. Ngot som man dragit sig fr att gra fr att det r jobbigt, pltsligt klarade man det p fem minuter. Tycker det r fusk att de utan ADD/ADHD har det s hela tiden. De borde f en drog som gr att de blir sega i kolan.

Det sgs att mindfulness kan hjlpa mot snt utan tjack.
Att ndra tankemnster och trnga undan vissa tankar s man fr saker gjorda.
Citera
2024-11-11, 18:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assteroid
Det sgs att mindfulness kan hjlpa mot snt utan tjack.
Att ndra tankemnster och trnga undan vissa tankar s man fr saker gjorda.

Ingen har lyckats frklara fr mig vad mindfulness r s jag kommer aldrig f tillgng till den informationen.
Citera
2024-11-11, 19:20
Avstngd
Citat:
Ingen har lyckats frklara fr mig vad mindfulness r s jag kommer aldrig f tillgng till den informationen.

Medveten nrvaro r en metod som kan anvndas fr att hantera bland annat stress, oro och smrta. Metoden gr ut p att du fokuserar p nuet med hjlp av dina sinnen och din andning. Det gr att trna upp sin frmga till medveten nrvaro.
Citera
2024-11-11, 20:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assteroid
Medveten nrvaro r en metod som kan anvndas fr att hantera bland annat stress, oro och smrta. Metoden gr ut p att du fokuserar p nuet med hjlp av dina sinnen och din andning. Det gr att trna upp sin frmga till medveten nrvaro.

Jaha, men d sitter man ju bara dr. Hur ska det hjlpa?
Citera
Igår, 23:45
Medlem
6999s avatar
Citat:
Tja!

Jag har tv diagnoser och d en som strider mot den ena. Jag har ADHD och schizofreni som enligt lkaren r godtycklig fr att jag testade positivt p provtagningen fr ADHD utredningen.

Kan jag blir av med schizofreni diagnosen? Fr br jag lser om diagnosen s ska schizofreni vara riktigt allvarligt, ofrmga att jobba vilket jag gr p heltid. Ofrmga att studera vilket jag har gjort p universitet.

Det verkar som att allt jag frgar om och bertta om och d just om mig sjlv inte stmmer verens med lkarens bild om mig vilket allt sammanfattas i begreppet psykos. Vad kan jag gra, just nu har jag kontakt SKR, och vill g vidare med hjlp av deras jurister till patientnmnden. Men r lkarna s otroligt dliga p att ta hnsyns till personers prestationer i privat livet nr dom faststller en diagnos? Jag har aldrig haft en svensk lkare alla har varit frn st Europa.

All hjlp och all tack FB!

Tja mannen!

Min schizofreni handlar om byta plats och slss mot politisk sikt trots jag frlitar p politik tills valet 2022 jag rstade blankt 2022 handlar om politik och ateism fr vita mannen ven vriga kristendomen men i vriga kristedomen frlitar ortodoxer och katoliker p religon sedan barndomen men ortodoxer/katoliker vill rsta med. Nordeuropa tycker mest ateism 18+ gamla lutherska/protestanter vi rsta politiska partier om situationen r rtt mot motstndet.

Schizofreni kan lckas.

Av gud.

Eller av mediciner.

Jag har smnmediciner.

Medicin mot rster ska komma.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto