Citat:
Ursprungligen postat av
MomsPlusSkatt
Åka fast för misshandel och skaka galler medan... Flickan går kvar på samma skola som sin våldtäktsmän och nu är inte pappa eller storebror hemma som stöd längre när snubben i sin tur hämnas.
Smart och absolut inte för erat eget egos skull utan såklart för tjejens skull. Typisk klanmentalitet men så är ni ju.
Vilka då "ni".
Vem säger att pappa eller storebror ska sitta i fängelse? Dessutom finns det säkert andra som gärna ger kräket en läxa. Försöker kräket hämnas ska han ju bara ha ännu mer stryk
Det går inte att kompromissa med ondskan. Antingen besegrar man ondskan eller blir besegrad av ondskan. Och för att besegra ondskan måste man ibland vara ondare än ondskan.
Men fortsätt att dalta med brottslingarna bara. Det har ju fungerat så bra de senaste åren.
Svenskarna har fått det samhälle som de förtjänar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Spö och våld är väl ingen lösning.
Nej, de borde få prata med en psykolog. Ja, De är unga och behöver stöd och hjälp genom det som hänt De behöver också kunna förhålla sig till varandra nu och framöver. De kommer kanske mötas igen genom bekanta, vänner, i grannskapet, i arbetslivet eller i föreningslivet i bygden genom livet där de bor..
Psykolog? Vad fasen kan en sådan göra? Prata en massa skit! Brottslingarna skrattar ju bara åt dem.
det finns en övertro i samhället till hjärnskrynklarna. Med den mentalitet som finns bland kriminella idag så hjälper det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Därför kommunen är skyldig att ha en skolplats till honom. Det finns bara en skola i kommunen.
Det är väl bra att en 17-årig får gå klart gymnasiet. Återfallen är mycket låga när det gäller sexbrott. Sen är det uselt att offret riskerar se GM i sin skola. Jag skulle vilja se mer av fjärrundervisning över internet i Sverige. Men Sverige är restriktiva med det.
Den där ska inte gå i skola, han ska sitta inlåst. 20 år borde han få för våldtäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
senapsillen
Har vi inte fått hit nog med mellanöstern tänk? Ska vi också börja bete oss så? Bättre att satsa på samhället igen.
Samhället? Samma samhälle som daltat med kriminella i alltför många år medan offren matas med mediciner och glöms bort.
I ett samhälle där lagen slutat att fungera måste de hederliga människorna skapa sin egen lag.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Ja precis. Det jag inte fattar är hur pappan kan leva med sig själv varje dag som hans dotter går till en skola som han vet att han som förstörde hennes liv går helt ostraffad. Våldtäktsmannen, skolan, samhället, polisen... ja allihopa trampar ju pappan och flickan i ansiktet varje dag och han agerar inte. Jag har så jäkla svårt att förstå det. Hur står han ut med sig själv varje dag?
Jag menar inte att han måste lyfta första bästa kniv och i raseri springa iväg och hugga ihjäl våldtäktsmannen och alla som försöker stoppa honom. Det går ju att agera smart och få saker att hända.
Det undrar jag också. Men svenskarna är ju så kuvade efter alla år av kriminaldalt och ständigt ökande brottslighet.