2024-11-10, 09:28
Medlem
Muppetys avatar
Jag polisanmälde nyss ett ofredande, då det regelbundet ringer, oftast mitt i natten. De kunde inte garantera något, men det enda jag vill är att Tre ska lämna ut telefonnumret (det rings givetvis från dolt nummer). Det går att lösa själv o få ut det, men det kostar typ 899 kr. Men om polisen begär ut det kan de inte neka dom.
https://www.tre.se/handla/mobilabonn...ed-dolt-nummer

Så, tjänar man på att "ligga på" o tjata hos polisen? Eller är det en åklagare som kommer att lägga ner det direkt?
Citera
2024-11-10, 09:40
Medlem
StorKokoss avatar
din anmälan kommer sitta på kylskåpet i fikarummet tillsammans med pinuppor
Citera
2024-11-10, 09:58
Medlem
Lönar sig tyvärr inte, den polis du pratar med är sannolikt inte förundersökningsledaren och är bevisläget inte gott så är risken stor att det läggs ner.
Citera
2024-11-10, 10:02
Medlem
Onanikrems avatar
Kan väl vara värt 899kr att få reda på vem det är? Du kan ju alltid "bötfälla" den själv sedan på 899kr eller 1899kkr för sveda och värk... Med "bötfälla" menar jag då givetvis privat.. Jag skulle inte tveka en sekund, det går att göra folks liv till ett levande helvete utan att ringa dem kl. 03 om natten.

Polisen skiter som tidigare sagt i busringningar, det sker gängskjutningar varje dag och fler tusen svenssons kör för fort varje dag och får på så sätt bidra till stadskassan med tre-fyra tusen för sitt kriminella tilltag.
Senast redigerad av Onanikrem 2024-11-10 kl. 10:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in