Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-15, 13:09
Medlem
datalogs avatar
Du får väl testa via kabel och se om det ger bättre resultat. En USB-till-ethernet-adapter kostar under hundringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jag kan tillägga att jag kollade mobilens IT via master, och även det fungerade riktigt kasst och knappt då.
Vad svamlar du om? Vadå "kolla mobilens IT"? Har du rökt något konstigt?
Citera
2024-11-18, 18:55
Medlem
ISP har ingen "garanti" på att ditt Wifi fungerar. Allt gäller trådad uppkoppling och det är där som felsökning görs för att se om det finns fel som kan åtgärdas.

Om Wifi inte fungerar där du bor på grund av radiostörningar från annan teknisk utrustning vad ska din ISP göra åt det?

Därför bör du göra allt som supporten säger i vanlig ordning. Detta görs för att utesluta att ditt problem inte kan åtgärdas av dig på plats.

Om du inte vill åtgärda det på plats, för att utesluta dessa problem, så kan en tekniker göra det åt dig om du vill. Det kostar dig några tusen kronor om det är din router som du placerat eller kopplat fel o.s.v.

Att inte vilja göra det som supporten vill blir ju ett problem i sig.

Nu vill jag även passa på att säga att om supporten inte sagt i direkta ordalag att du skall placera routern högt upp på en vägg så har de inte gjort sitt jobb ordentligt.

Självklart efter att du gjort fabriksåterställning på routern och sett till så att du inte kopplat upp andra wifi-nätverk i din lägenhet eller wifi-förstärkare som sitter glömda och gömda någonstans.
Senast redigerad av Filep 2024-11-18 kl. 19:11.
Citera
2024-11-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Jag förstår vad du menar och instämmer angående att det är det bästa sättet att felsöka men nuförtiden är det nästan inga datorer som har ett ethernet-uttag så att testa just det är inte så enkelt för det flesta.

Nästan märkligt att läsa då alla moderkort brukar ha ethernet-uttag.
Citera
2024-11-18, 20:59
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filep
Nästan märkligt att läsa då alla moderkort brukar ha ethernet-uttag.

Ja, men det är väl typ ingen som har en stationär dator nuförtiden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in