Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-10, 19:29
Medlem
RollonHomies avatar
Netflix

Svenskt, känslomässigt relationsdrama med manus skrivet av Josephine Bornebusch, som också har en av huvudrollerna.

Mer om storyn på IMDB.
https://www.imdb.com/title/tt27410895/

Tycker det var en riktigt bra och stundtals gripande film med flertalet träffsäkra gliringar till både män och kvinnor i ett förhållande. Vardagliga konflikter skildras på ett igenkännande sätt och ser man den tillsammans med sin partner så blir det många pekfingrar mot varandra, men det är dock ingen komedi.

Det görs för lite av sån här film, det känns på nåt sätt uppfriskande att få se något som väcker ens känslor till liv igen.

Relationsdraman kanske inte passar alla, men jag gillar sånt och tycker det här var riktigt bra.
Citera
2024-11-10, 19:46
Det är inte ofta jag gillar svenska filmer, om det inte är beck filmerna. När kommer denna på biografen?
Citera
2024-11-10, 19:48
Medlem
Tyckte också att den var riktigt bra. Efterlyser mer film som ligger lite nära verkligheten så man känner nått när man tittar på filmen. Det behöver inte vara så jäkla märkvärdigt med specialeffekter och en massa overkligt trams. Heja Josephine! Sveriges snyggaste skådespelare under många år och nu Sveriges bästa filmmakare!
Citera
2024-11-10, 20:09
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilCreature
Det är inte ofta jag gillar svenska filmer, om det inte är beck filmerna. När kommer denna på biografen?
Vet ej om den kommer på bio då den finns på Netflix att se.
Citera
2024-11-10, 20:13
Medlem
pojkpingiss avatar
Tycker också filmen var bra. Sverige har ju varit ett i det närmaste u-land när det kommer till att producera kvalitetsfilm de sista 15-20 åren, fokus har i mycket legat på usla komedier. Dock har ju Sverige levererat när det kommer till tv-serier istället. Där är vi mycket duktiga. Kul med ett bra och seriöst drama som håller klass, det är som sagt inte ofta numer.
Citera
2024-11-10, 20:25
Medlem
Resurrecteds avatar
Jag tyckte också att filmen var bra och tyckte mig även känna igen upplägget från ett gammalt inlägg på Facebook. Lyckades hitta igen texten som jag tänkte på och visst finns det en del liknelser med hennes film. Kanske att hon hämtade inspiration från detta t.o.m: https://www.facebook.com/photo.php?f...10462625642805
Citera
2024-11-10, 21:13
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resurrected
Jag tyckte också att filmen var bra och tyckte mig även känna igen upplägget från ett gammalt inlägg på Facebook. Lyckades hitta igen texten som jag tänkte på och visst finns det en del liknelser med hennes film. Kanske att hon hämtade inspiration från detta t.o.m: https://www.facebook.com/photo.php?f...10462625642805
Ja, vem vet. Bara genom att läsa det där så väcktes samma känslor jag fick då jag såg filmen.
Ni som ännu inte har sett filmen gör nog bäst i att inte klicka på länken förrän efter ni har sett filmen.
Citera
2024-11-15, 22:49
Medlem
Skitfilm! Samma gamla familjedrama som man sett 1000 gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in