2024-11-11, 14:53
Medlem
Zeusys avatar
https://samnytt.nu/skola-satter-in-v...ker-mot-larare

Citat:
Situationen på Borgarskolans gymnasium i Gävle beskrivs som kaotisk med lärare som får saker kastade mot sig på lektionerna och elever som jagar varandra medan andra är rädda för att gå i korridorerna. Nu sätter skolan in väktare.

Är det här Nya Sverige? Dags att acceptera läget?
Citera
2024-11-11, 14:59
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Gävle : Skola sätter in väktare efter attacker mot lärare (2024-11-11)

Intressant detta, med att vi har väktare idag överallt i samhället, på platser där vi inte hade väktare förr.

Men vad är poängen med just väktare i skolan på dagtid? Är det för att se när vem som kasta, om de kastar bakifrån på läraren?
Citera
2024-11-11, 15:07
Medlem
Problemet är skolplikten. Dvs att ungar, även de som är grova kriminella, har en RÄTTIGHET att gå i skolan.

För ett par år sedan behövde en ung flicka gå i samma skola och regelbundet se och möta den pojke som våldtagit henne. Och det tycker politikerna är jättefint och bra.

Lösningen är enkel, man flyttar på problem ungarna, och försvarar dom på annan mer lämplig plats tills skolplikten är över, och de kan börja jobba som heltids kriminella istället.
Citera
2024-11-11, 17:50
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Lösningen är enkel, man flyttar på problem ungarna, och försvarar dom på annan mer lämplig plats tills skolplikten är över, och de kan börja jobba som heltids kriminella istället.

Försvarar? Eller förvarar?
Citera
2024-11-11, 19:17
Medlem
Kul skolor bara regerar på när lärare blir attackerade. Vad med de 2-3 elever som blir mobbade i varje klass och får sin framtid förstörd?

Skulle aldrig sätta mitt barn i en svensk kommunal skola.
Citera
2024-11-11, 20:55
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Kul skolor bara regerar på när lärare blir attackerade. Vad med de 2-3 elever som blir mobbade i varje klass och får sin framtid förstörd?

Skulle aldrig sätta mitt barn i en svensk kommunal skola.

Problem med mobbning sker knappast uteslutande i kommunala skolor så som du insinuerar.
Citera
2024-11-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Problem med mobbning sker knappast uteslutande i kommunala skolor så som du insinuerar.

Jojo men ändå skillnad på skola(förvaring) och skola.
Citera
2024-11-11, 21:50
Medlem
Gymnasieskolan är väl frivillig? Bara stänga av stökiga elever så ryker studiebidraget med.
Citera
2024-11-12, 22:44
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Jojo men ändå skillnad på skola(förvaring) och skola.

Givetvis. Enligt min erfarenhet, och då jobbar jag inom skolans värld, så är kvaliteten jämnare på kommunala skolor. Privata skolor däremot är både mycket sämre och mycket bättre än genomsnittet beroende på vad man väljer. Men då handlar det främst på kvaliteten på undervisningen, hur mycket resurser som finns per elev, lokaler etc. Vad gäller mobbning känner jag inte till att det skulle vara några tydliga skillnader mellan kommunala eller privata skolor. Däremot kan det skilja stort mellan individuella skolor beroende på hur mycket detta uppmärksammas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in