• 1
  • 2
2024-11-11, 22:40
Medlem
Hej. Jag var på polisförhör för någon vecka sen och poliserna höll då i ett falskt förhör angående sms som skickats under ett kontaktförbud och klagade på att mottagaren känt sig kränkt.
Är det rimligt?

Därtill undrar jag vad ett kontaktförbud egentligen innebär - att kontakten mellan två parter ska stoppas eller att poliser får lägga sig andra personers liv - ponera att dem "tillkännager" personer i falska meddelanden som involverade i relationen mellan två parter.
U hear me?
Citera
2024-11-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hotadavpolis
Hej. Jag var på polisförhör för någon vecka sen och poliserna höll då i ett falskt förhör angående sms som skickats under ett kontaktförbud och klagade på att mottagaren känt sig kränkt.
Är det rimligt?

Därtill undrar jag vad ett kontaktförbud egentligen innebär - att kontakten mellan två parter ska stoppas eller att poliser får lägga sig andra personers liv - ponera att dem "tillkännager" personer i falska meddelanden som involverade i relationen mellan två parter.
U hear me?
Vad är ett falskt förhör?
Citera
2024-11-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Vad är ett falskt förhör?

Smsen har omöjligt nått mottagaren.
Dvs antingen har någon manipulerat polisen med falska bevis eller så har polisen manipulerat förhöret.

Jag vill minnas att jag gormade om nå sms till polisen varpå dem valde att tysta ned mig om det och därtill utelämnat det faktumet i sin rapport (varför jag vågar säga att det var falska sms, annars hade väl ändå polisen lyssnat när jag gormade om dem? Typ )
Citera
2024-11-11, 22:45
Medlem
Citat:
Är det rimligt?

U hear me?

Kan du förtydliga? Det är otroligt svårt att förstå vad du menar. Är du full?
Citera
2024-11-11, 22:50
Medlem
franges avatar
Citat:
Smsen har omöjligt nått mottagaren.
Dvs antingen har någon manipulerat polisen med falska bevis eller så har polisen manipulerat förhöret.

Jag vill minnas att jag gormade om nå sms till polisen varpå dem valde att tysta ned mig om det och därtill utelämnat det faktumet i sin rapport (varför jag vågar säga att det var falska sms, annars hade väl ändå polisen lyssnat när jag gormade om dem? Typ )
Så du har alltså skickat sms'en?
Citera
2024-11-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Kan du förtydliga? Det är otroligt svårt att förstå vad du menar. Är du full?

Haha ja lite full kanske.
Så kortfattat:

Jag råkade ut för en man som grundlurade poliser att jag har två namn. Aldrig haft. Kommer aldrig att ha.
I nå kränkande sms från min telefon som någon annan skrivit upplevdes då hot - varpå jag varslade polisen om just dem smsen.
Polisen valde då att tysta ned mig och utelämna den informationen från sin rapport.

Scenario:
Ponera att dessa sms har skrivits under ett kontaktförbud, dvs att mottagaren ej ska få smsen.
Hur kan då mannen som inte har fått smsen, vara kränkt över just dessa sms?

Jag tror snarare på att han är megapsykopat.
Men poliskorruptionen jag råkat ut för det här året har hetat duga.
Jag har fått vänja mig vid söndermanipulerade och rent ut sagt riktigt inkompetenta poliser.
Citera
2024-11-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så du har alltså skickat sms'en?

Nej, det har jag inte. Och det är det jag är fundersam på, vart smsen gick ifrån, till och av vem. För just dem smsen har blåst en hel myndighet.
Citera
2024-11-11, 23:01
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag råkade ut för en man som grundlurade poliser att jag har två namn. Aldrig haft. Kommer aldrig att ha.
Vilket inte är olagligt. Vad har det med polisen att göra? Varför pratade ni med polisen från början? är det så att ditt kontaktförbud har någonting med saken att göra?

Citat:
I nå kränkande sms från min telefon som någon annan skrivit upplevdes då hot - varpå jag varslade polisen om just dem smsen.
Med andra ord du har skickat dem. Ingen tror på vad du än påstår om det.
Citat:
Scenario:
Ponera att dessa sms har skrivits under ett kontaktförbud, dvs att mottagaren ej ska få smsen.
Hur kan då mannen som inte har fått smsen, vara kränkt över just dessa sms?
Därför att han har uppenbarligen fått dem och du har därmed brutit mot kontaktförbudet. Occhams rakkniv.

Är du korkad på riktigt? Dina bortförklaringar håller inte...
Citat:
Nej, det har jag inte. Och det är det jag är fundersam på, vart smsen gick ifrån, till och av vem. För just dem smsen har blåst en hel myndighet.
Uppenbarligen från dig, av dig.

Med tanke på din tidigare tråd så är det nog så att du inte ens vet vad det är du sysslar med. Testa att besöka psykiatrin, du verkar definitivt lida utav vanföreställningar.
(FB) Poliser försöker ta död på kvinna och det döljs av myndigheten
Citera
2024-11-11, 23:35
Medlem
Citat:
Är det rimligt?

U hear me?

Du låter som sagt allmänt förvirrad. Vad i helsefyr är ett falskt förhör? Att poliserna egentligen inte förhörde dig och att det bara är något du har fått för dig eller?
Citera
2024-11-11, 23:52
Medlem
Citat:
Vilket inte är olagligt. Vad har det med polisen att göra? Varför pratade ni med polisen från början? är det så att ditt kontaktförbud har någonting med saken att göra?

Med andra ord du har skickat dem. Ingen tror på vad du än påstår om det.

Därför att han har uppenbarligen fått dem och du har därmed brutit mot kontaktförbudet. Occhams rakkniv.

Är du korkad på riktigt? Dina bortförklaringar håller inte...

Uppenbarligen från dig, av dig.

Med tanke på din tidigare tråd så är det nog så att du inte ens vet vad det är du sysslar med. Testa att besöka psykiatrin, du verkar definitivt lida utav vanföreställningar.
(FB) Poliser försöker ta död på kvinna och det döljs av myndigheten

Nej men allvarligt, hade jag fått dem smsen så hade jag skrattat lite och ryckt på axlarna. Uppenbarligen en iq av treåing som skrivit. Jag hade förmodligen skrattat så jag kissat på mig och tänkt "Jävla pundare å leka cool", inte hade jag hängt läpp om nån skulle utplåna en stad med sin fitta.

Jag har inte fått något kontaktförbud, blir man meddelad om det ifall man får det?
Råkat ut för poliser däremot som frågat om jag vet vad kontaktförbud är och om jag vill ansöka om ett. Men inte fan har någon sagt att jag fått ett.

Nu kanske jag har det. Men det kanske dem borde meddelat vid förhöret isåfall.
Min fitta är uppenbarligen skitläskig... om man är hjärndöd på riktigt. Vi hade dessutom knullat i nästan tre år så bara där borde han ha lite bättre koll på att det vore skumt eller dylikt.

Jag prisar fan gudarna om jag fick han och hans killkompisar att backa med sms skriven av en iq på 8 år - för att inte tala om att man kom undan en man som gråter över dem töntigaste smsen någon skrivit.
Citera
2024-11-11, 23:57
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag har inte fått något kontaktförbud, blir man meddelad om det ifall man får det?
Varför skriver du då om kontaktförbud i trådstarten? Eller är det också "någon annan" som skrev trådstarten och inte du?
Citat:
Citera
2024-11-12, 00:35
Medlem
Citat:
Varför skriver du då om kontaktförbud i trådstarten? Eller är det också "någon annan" som skrev trådstarten och inte du?

'jag undrar om man kan få ett kontaktförbud utan att bli informerad av det.
I annat fall kan man ju inte veta om man bryter mot det, menar jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in