Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-12, 15:07
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Ja. Du klippte bort det viktigaste. Allt annat än obotlig outhärdlig långvarig smärta anser jag INTE vara tillräcklig orsak till självmord - även om fler orsaker kan VERKA så för tillfället - eftersom allt annat jag kan tänka på, som en del andra räknar som tillräcklig orsak, går att återhämta sig ifrån.
T ex
/förlorat mycket pengar - knäppt att begå självmord för sådant.
/Hård press i fattigt land att försöka arbeta så att familjen överlever. Det är ju MOTSATS till självmordsorsak.
/Olycklig kärlek. Det finns andra...
/Gjort något oförlåtligt. Jobba för att rätta till det...
Så unikt smärttålig att du fick publik. Ingen har sett något liknande. Alla applåderade. Du har inte varit taskig sedan du var tre år och det har du känt skuld över sedan dess. Du har alltid stått på de svagas sida, uppvuxen i Sveriges värsta områden men alltid stått för det som är rätt, det som är hederligt, det som din gamla farfar lärde dig innan han dog av ett vilsegånget skott som avfyrats av din barndomskompis som valt motsatt väg i livet. Med din tålighet och ditt mod har du valt rättfärdighetens väg, en väg som leder bort från självmord.

Och alla applåderade.
Citera
2024-11-12, 15:08
Medlem
Crabbofixs avatar
för många trådar som dessa...
Citera
2024-11-12, 15:15
Medlem
Om jag visste att jag snart skulle dö, så skulle jag givetvis ta med mig några ryssar på samma gång. Kanske direkt åka till Moskva och leta upp Putin.

Så har man inte dött i onödan tänker jag.
Citera
2024-11-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Om jag visste att jag snart skulle dö, så skulle jag givetvis ta med mig några ryssar på samma gång. Kanske direkt åka till Moskva och leta upp Putin.
Så har man inte dött i onödan tänker jag.

Jag kom på en till möjlig bra orsak, inte riktigt självmord men "självmordsuppdrag" d v s man kommer nästan men inte riktigt säkert att dö då man gör något för att försöka rädda andra t ex sin familj från att dö då den är jagad.
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Så unikt smärttålig att du fick publik. Ingen har sett något liknande. Alla applåderade. Du har inte varit taskig sedan du var tre år och det har du känt skuld över sedan dess. Du har alltid stått på de svagas sida, uppvuxen i Sveriges värsta områden men alltid stått för det som är rätt, det som är hederligt, det som din gamla farfar lärde dig innan han dog av ett vilsegånget skott som avfyrats av din barndomskompis som valt motsatt väg i livet. Med din tålighet och ditt mod har du valt rättfärdighetens väg, en väg som leder bort från självmord.

Och alla applåderade.
Vad mer DUMT har du att säga?
Citera
2024-11-12, 18:37
Medlem
nonameds avatar
Självmord är för brett. Alla har en gräns. Sen finns det kamikaze piloter och självmordsbombare.
Citera
2024-11-13, 05:59
Medlem
Pungsvings avatar
När min hjärna blir rutten tillräckligt pga diabetes eller annat så är det bara att hoppa från en bro med sten i fickorna. Imorgon blir det tonfisksallad till kvällsmat.
Citera
2024-11-21, 09:12
Medlem
Hade jag fått livstids fängelse (skyldig eller oskyldig) så hade jag tagit mitt liv inte en chans i helvete att jag hade funnit mig i att sitta på kåken i minst 12 år
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in