Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-14, 20:59
Medlem
Skummar man dina tidigare trådstarter är det mycket pundarfrågor. Du kanske inte använder själv (eller så gör du det/har gjort) men verkar röra dig i kretsar där det brukas av vänner, utöver din partners problem. Det kommer nog försvåra dina jobbchanser. Kriminalvården brukar inte se mellan fingrarna på samröre med kriminella.
Citera
2024-11-18, 20:56
Medlem
Oraklet-i-Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Klass 2

är det en klass 2 anstalt så är det inte så mycket koll!
Citera
2024-11-19, 14:07
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Skummar man dina tidigare trådstarter är det mycket pundarfrågor. Du kanske inte använder själv (eller så gör du det/har gjort) men verkar röra dig i kretsar där det brukas av vänner, utöver din partners problem. Det kommer nog försvåra dina jobbchanser. Kriminalvården brukar inte se mellan fingrarna på samröre med kriminella.
Nej absolut inte. Jobbat inom de en längre tid bara :-) min man är väl från början en ”sån man vill rädd”
Citera
2024-11-20, 09:25
Medlem
Så det tog 10 år, massvis med fyllor och alkoholvanor i sämre slag, åtal och rättegångar samt en ’chans’ på jobb med kriminella frågor/banor för att ’rädda’ barnen och vakna?

Tur att varken du, eller barnen strukit med i någon extrem psykos fylla ifrån den ’misstänkte’.

Det behöver väl inte vara kört, tänker jag, då det borde handla om dig främst men jag vet inte. Tror 80-20 chans, 80 chans att du inte får jobbet ifall det kommer ut, resterande 20 är dig.
Citera
2024-11-20, 09:33
Medlem
F.Hansens avatar
Jag skulle säga att det är nog helt kört. Dessutom så outar du din livssituation
igenom att sätta dig under luppen sådär vilket kan leda till onödiga tråkigheter.
Skaffa ett annat jobb och skilj dig.
Citera
2024-11-23, 10:01
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Klass 2

Säkerhetsskyddsklass två?

Bedömt inte, förutsätter att du i tjänsten kommer i kontakt med säkerhetsskyddsklassifiserad information i kategorin Hemlig som inte är ringa eller kvalificerat hemlig information i ringa omfattning.

Bedömt inte något man gör som vanlig anställd inom kriminalvården.
Citera
2024-11-24, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Du väljer ju själv vad du ska svara på. Du ska ju inte jobba på säpo utan på kriminalvården! De är ingen attraktiv arbetsgivare så de anställer den skit som blir över så i princip kan du säga vad som helst, du får jobbet ändå.

Under 2024 - som inte är slut än - har Kriminalvården tagit emot cirka 150 000 jobbansökningar. De har i år anställt cirka 5000 personer.

Så de lider inte direkt någon brist på jobbsökanden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in